افزایش وزن و چاق شدن با این راهکارهای ساده

افزایش وزن و چاق شدن با این راهکارهای ساده

اگرچه لاغر بودن اغلب می تواند سالم باشد، اما کمبود وزن ممکن است نگران کننده باشد، زیرا این امر به دلیل تغذیه نامناسب است یا اگر شما حامله هستید یا سایر نگرانی های بهداشتی داشته باشید.  بنابراین، اگر شما کم وزن هستید، به دکتر یا متخصص تغذیه خود برای ارزیابی مراجعه کنید. با هم می توانید برنامه ریزی کنید که چگونه وزن هدف خود را برآورده کنید. در صورت کمبود وزن برخی از روش های سالم برای افزایش وزن وجود دارد:

خوردن بیشتر

وقتی وزن کم دارید، ممکن است سریعتر احساس گرسنگی کنید . خوردن پنج تا شش وعده غذایی در طول روز به جای دو یا سه وعده غذایی بزرگ می تواند باعث افزایش وزن شما شود.

غذاهای غنی از مواد مغذی را انتخاب کنید.

به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم، نان، شیرینی و غلات کامل را انتخاب کنید. میوه ها و سبزیجات؛ محصولات لبنی؛ منبع پروتئین لاغر؛ و آجیل و دانه. در رژیم غذایی نوشابه، قهوه و نوشیدنیهای دیگر با کالری کم و ارزش غذایی کم مصرف نکنید . در عوض، نوشیدنی ها یا شیرینی های سالم را با شیر و میوه های تازه یا یخ زده تهیه کنید و در بعضی از دانه های کتان خرد شده بپزید .

هنگام نوشیدن تماشا کنید.

بعضی افراد متوجه می شوند که مایعات نوشیدنی قبل از غذا اشتها آورند.  در این صورت بهتر است شیرینی های کالری با کالری بالاتر و یا غذا یا میان وعده را بخورند . برای دیگران، نوشیدن ۳۰ دقیقه بعد از غذا نه با آن، ممکن است مفید باشد.  اسنک آجیل، کره بادام زمینی، پنیر، میوه های خشک و آوکادو. یک میان وعده خواب هم داشته باشید، مانند یک کره بادام زمینی و ساندویچ ژله، یا یک ساندویچ با آوکادو، سبزیجات و گوشت و یا پنیر نچسب.

افزایش وزن و چاق شدن با این راهکارهای ساده

مواد مختلف در هر وعده را بالا ببر

اضافه کردن دسر به غذای خود برای مصرف کالری بیشتر – از جمله پنیر در کاسه و تخم مرغ، و شیر خشک بدون چربی در سوپ و خورش ها.

یک درمان گاه به گاه داشته باشید

حتی زمانی که وزن کم دارید، به شکر و چربی بیشتر توجه کنید. یک تکه کیک با بستنی خوب  است . اما بیشتر درمان ها باید سالم باشند و علاوه بر کالری، مواد مغذی را نیز عرضه کنند. کلوچه های سبوس دار، ماست و میوه های گرانولا انتخاب خوبی هستند.

ورزش
تمرین، به خصوص تمرینات قدرتی، می تواند به شما کمک کند وزن خود را با ساختن عضلات خود افزایش دهید . ورزش همچنین ممکن است اشتهای شما را تحریک کند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *