فواید روزه گرفتن و تاثیر آن در کاهش وزن

فواید روزه گرفتن و تاثیر آن در کاهش وزن

روزه گرفتن  به نظر می رسد راه سریع و آسان برای کاهش سریع وزن چند پوند است . بیمارستان ها و درمانگاه های دانشگاه آیووا هشدار می دهند که روزه گرفتن برای هر دوره زمانی، سوخت و ساز بدن شما را کاهش می دهد و هنگامی که شما به خوردن غذای منظم می روید، بدن شما وسوسه خواهد شد که هر کالری را به عنوان چربی برای روزه گرفتن بعدی ذخیره کند .

علیرغم مشکلات ناشی از روزه گرفتن، روزه کوتاه مدت یک تا سه روزه، ممکن است از خوردن غذاهای فرآوری شده با کیفیت پایین و غذاهای فست فودی و جلوگیری  و نصرف رژیم غذایی سالم که حاوی غذاهای سالم و افزایش فعالیتهای بدنی است، کمک کند . اگر از روزه گرفتن برای کاهش وزن متعهد هستید، از نکات زیر استفاده کنید تا آن را یک فرایند ایمن کنید.

بعضی از مردم نباید روزه بگیرند

بعضی افراد نباید برای هر دوره زمانی سریع تلاش کنند.  زنان باردار و پرستار، کودکان و سالمندان دارای نیازهای تغذیه ای هستند که باید رعایت شوند . افرادی که بیماری خاصی دارند یا داروهای خاصی نیز باید قبل از شروع سریع به پزشک خود مراجعه کنند.

فعالیت بدنی را کاهش دهید

یکی از دلایل که روزه گرفتن برای کاهش وزن توصیه نمی شود این است که شما انرژی خود را از دست می دهید . افزایش فعالیت بدنی معمولا توصیه می شود که باعث کاهش وزن می شود، اما اگر روزه دارید، باید کم خواب باشید.  شما ممکن است در حین ورزش احساس خستگی کنید یا نتوانید تمرین را با فرم خوب انجام دهید، که باعث آسیب می شود . بدن شما نیز از انرژی عضلانی استفاده می کند.

انتظارات خود را به حداقل برسانید

پس از چند روز ناشتا، به احتمال زیاد وزن خود را از دست خواهید داد. با این حال انتظار نداشته باشید وزن کاهش یابد.  شما وزن آب قابل توجهی را از دست داده اید که با خوردن دوباره شروع به بازگشت می کند.  شما ممکن است برای به اتمام رساندن روزه به طور کامل مشکل داشته باشید و به دلیل گرسنگی شدید به روزه خود پایان دهید. اگر تصمیم به روزه گرفتن برای چند روز دارید، توابع اجتماعی خود را محدود کنید تا به غذا وسوسه نشوید.

هیدراته بمانید

در حالی که روزه می گیرید، حتما آب آشامیدنی یا چای های گیاهی را بنوشید. اجازه ندهید دچار کمبود آب شود زیرا ممکن است منجر به مشکلات سلامتی شود.

اثرات جانبی

آمادگی لازم برای عوارض جانبی روزه گرفتن داشته باشید . اگر شما کافئین و مقدار بیش از حد قند را رها کنید، ممکن است سردرد ایجاد شود. گرسنگی می تواند شما را تهدید و دچار سرگیجه کند.

به آرامی روزه خود را افطار کنید

با توجه به روزه بودن، مواد غذایی را به تدریج وارد کنید، به جای تکان دادن سیستم خود با یک وعده غذایی بزرگ و چرب، با خوردن وعده های غذایی ساده که حاوی تمام مواد غذایی مانند محصولات تازه و گوشت لاغر هستند شروع کنید. سیستم گوارش شما نیاز به زمان دارد تا به تمام وقت کار کند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *