عوارض مصرف قهوه و نکاتی که باید در مورد آن بدانید

عوارض مصرف قهوه و نکاتی که باید در مورد آن بدانید

هنگامی که حرف اعتیاد به وسط می آید، قهوه معمولا فکر اول نیست (ممکن است سیگار باشد)، ما تمایل به مصرف مواد مخدر یا الکل را به عنوان تنها اعتیاد مضر می دانیم.

 با این حال، اگر شما نمیتوانید روز خود را بدون خوردن یک فنجان قهوه تمام کنید، مشکلی دارید. کافئین در قهوه باعث تقویت انرژی می شود که می تواند چندین ساعت طول بکشد، اما پس از اینکه کافئین از بین می رود، شما نیاز به تقویت دیگری دارید و این کار تکرار می شود.  این تقویت می تواند از یک فنجان قهوه دیگر و یا احتمالا یک میان وعده شیرینی شیرین باشد.

 در هر صورت، این یک گزینه سالم نیست. افزایش انرژی به صورت آدرنالینی است که از طریق بدن شما می سوزد . این به شکل شتابی است که ورزشکاران از آن برای رسیدن به یک خط پایان استفاده می کنند، بنابراین شما باید از خودتان بپرسید که آیا مصرف آدرنالین در حالی که شما در یک میز نشسته و به یک صفحه نمایش کامپیوتر خیره می شوید، سالم است؟

عوارض مصرف قهوه و نکاتی که باید در مورد آن بدانید

کافئین در قهوه خون را از سیستم گردش خون به داخل بافت بدن تشویق می کند و این باعث می شود که آن محرک باشد . پس از آن رگه ها مجددا سفت می شوند که خون های زیادی را در بافت ها باقی می گذارد و سیستم خون را خنثی می کند . سپس سیستم عروقی نیاز به کار بسیار سخت تر برای جلوگیری از ورم دارند (که اغلب به عنوان تورم مچ پا دیده می شود) .

شما همچنین می توانید ورم را بر روی بدن در دستان خود مشاهده کنید، هنگامی که رگه ها پاپ می کنند . در تابستان، به خصوص در گرمای خفیف خاورمیانه، این امر اغلب برای یک دلیل کاملا متفاوت است.  رگه ها به سمت سطح پوست نزدیک می شوند تا بدن را خنک کنند.

شما می توانید آزمایش کنید تا ببیند آیا رگه های شما به علت گرما و یا کافئین ظاهر می شوند، سعی کنید دست ها را بیش از ۲۰ ثانیه نگه دارید . اگر تورم پایین می آید، آن را از طریق گرما ایجاد می شود، اما اگر نه، شما یک مسئله کافئین دارید. استرس اضافی چیزی است که شما قطعا می خواهید از آن اجتناب کنید (این پیوند را در راه کاهش آن دنبال کنید)، بنابراین کاهش کافئین شروع خوبی است . استرس اضافی بر روی سیستم خون می تواند منجر به مشکلات قلبی و فشار خون شود، بنابراین، مصرف قهوه را کاهش دهید.

بیدار شدن می تواند سخت باشد، اما یک حمام خوب و با طراوت می تواند موجب بیداری با تغییر درجه حرارت ناشی از آب شود . ورزش در صبح، یک راه عالی برای شروع روز است . اگر واقعا به این فنجان چای داغ نیاز دارید، برخی از چای های گیاهی را امتحان کنید و ببینید که چقدر عادت قهوه را احساس می کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *