ورزش ترامپولین و فواید و نکات لازم حین انجام آن

نه تنها پریدن از روی سطح به بالا باعث می شود احساس انرژی و ارتقاء پیدا کنید، ضربان قلب را افزایش می دهد، ماهیچه های بزرگ را در پایین بدن خسته و بدن فوق العاده عرق می کند.

مزایای تناسب اندام ترامپولین

سلامت قلب و عروق بهبود می یابد

مطالعات زنان جوان، زنان میانسال و ورزشکاران بسیار آموزش دیده نشان دهنده بهبودی اندک اما قابل توجه در آمادگی قلبی عروقی با تمرینات ۳۰ دقیقه ای منظم ترامپولین ایجاد می شود.  این دستاورد ها، با این حال، به طور قابل توجهی متفاوت از آنچه توسط تمرینات تردمیل یا فرم های سنتی تر ورزش های قلبی عروقی ارائه شده نیست.

افزایش قدرت پایه

دانش آموزان کالج که فقط ۳۰ دقیقه و دوبار در هفته این ورزش را انجام می دهند، در قدرت پا و قدرت پایه افزایش قابل توجهی داشته اند.  نتایج مشابهی توسط مربیان ژیمناستیک گزارش شده است که به طور منظم کار ترامپولین را در برنامه های آموزشی ورزشکاران خود انجام می دهند.

از فعالیت های هوازی سنتی  ساده تر در نظر گرفته شده است

یک تحقیق کوچک اما جالب نشان داد که اگر چه میزان ضربان قلب زنان کم تحرک با افزایش میزان پرش افزایش می یابد، اما میزان فشار اعمال شده آنها کاهش می یابد.  این نشان می دهد که تندرستی ممکن است در افراد غیر ورزشکار نسبت به دیگر انواع ورزش قلبی عروقی راحت تر و لذت بخش تر باشد.

علاوه بر مزایا که در بالا ذکر شد، طرفداران تمرینات ترامپلاین باعث بهبود تعادل، تقویت هسته، عملکرد بهتر در ورزش با نیاز به حرکت چند جهته، هماهنگی بهتر، تخلیه لنفاوی، و کاهش وزن به عنوان دلایل برای تطبیق تناسب اندام تریبون در برنامه تناسب اندام شما است.

خطرات مربوط به استفاده از ترامپلاین

آسيب های متداول مرتبط با بازتوليد شامل اختلالات ارتوپدی و عصبی مانند اسپري، پلايندهاي ساق پا، شکستگی و جابجايی می باشد.  در نتیجه فرود بر روی لبه های غیر الاستیک از ترامپلاین ممکن است آسیب های نرم بافتی، از جمله کبودی و زخم ها ایجاد شود.با این حال برای اغلب افراد، مزایای بالقوه خطر بیشتری را به خطر می اندازد – خطراتی که می تواند توسط برخی نکات ایمنی ساده کاهش یابد.

نکاتی برای تمرین تارپولین ایمن

ترامپولین ها را بر روی یک سطح صاف و غیر لغزنده نصب کنید

 به خوبی از دیوارها و مبلمان استفاده کنید،ارتعاشات ناشی از تندرستی می تواند منجر به حرکت جانبی تریپولین شود.

اطمینان حاصل کنید که پد های جذب کننده شوک به طور کامل همه نقاط را پوشش دهند

بسیاری از آسیب های ناشی از استفاده از ترامپولین نتیجه مستقیم فرود در یک قاب فلزی محافظت نشده است.

کفش با پشتیبانی مچ پا خوب بپوشید

اگرچه ژیمناست ها پرش به پابرهنه را انجام می دهند، اکثر کاربران تریپولین تازه کار از حمایت مچ پا از کفش مناسب استفاده می کنند.

ارتفاع عمودی جهش های خود را کم کنید

پرش کنترل شده کم، نه تنها شدت تمرین شما را افزایش می دهد، بلکه همچنین اطمینان حاصل کنید که پای خود را در مکان درست روی تارپولین قرار دهید.

آیا ورزش ترامپولین برای شما مناسب است؟

اگر در حال حاضر از لحاظ جسمی فعال هستید، می توانید با ورزش ترامپولین را به روال تناسب اندام خود به عنوان جایگزین برای تمرینات منظم اضافه کنید . در حالی که ممکن است سود بیشتری از فعالیت های قلبی عروقی نسبت به دیگر فعالیت های هوازی ارائه ندهد، تمرینات متقابل شناخته شده است که باعث افزایش تناسب اندام و جلوگیری از آسیب های استرس تکراری می شوند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *