ماهی تیلاپیا چه خواصی برای سلامتی بدن دارد؟

ماهی تیلاپیا چه خواصی برای سلامتی بدن دارد؟ وزارت کشاورزی ایالات متحده توصیه می کند هر هفته حداقل ۸ اونس غذاهای دریایی مصرف کنید.  ماهی تیلاپیا یک منبع پروتئین خوب است که در گروه “پروتئین غذا” متناسب است و به دلایل مختلف یک انتخاب سالم است . مانند بسیاری از انواع دیگر غذاهای دریایی، ماهی تیلاپیا حاوی برخی از چربی اشباع نشده، کلسیم و مقدار زیادی پروتئین است .

علاوه بر این، حاوی مقدار کمی کلسترول است که ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی را در هنگام مصرف بیش از حد افزایش دهد.

چربی
ماهی تیلاپیا حاوی مقدار کمی از چربی اشباع نشده، با حدود ۱٫۳ گرم در ۴ اونس، از جمله برخی از اسیدهای چرب امگا ۳ است . این چربی ها باعث کاهش التهاب می شوند و در طول زمان می توانند احتمال کاهش کلسترول و مشکلات قلبی عروقی را کاهش دهند . ماهی تیلاپیا حاوی برخی از چربی های اشباع نیز، با ۰٫۶ گرم در ۴ اونس است.  چربی اشباع شده باید در رژیم غذایی محدود شود، زیرا باعث افزایش LDL کلسترول “بد” می شود که می تواند باعث ایجاد پلاک یا رسوبات چربی در شریان ها شما شود که می تواند باعث مشکلات گردش خون شود.

کلسترول
ماهی تیلاپیا مقدار قابل توجهی از کلسترول را ، با ۵۶ میلی گرم در ۴ اونس یا ۱۹ درصد ارزش روزانه بر اساس یک رژیم ۲۰۰۰ کالری فراهم می کند.  اگرچه این میزان در مقادیری از گوشت قرمز یا تخم مرغ دیده نمی شود ولی تیلایپیا هنوز دارای کلسترول نسبتا بالا است . برای اکثر افراد کلسترول غذایی باید به ۳۰۰ میلی گرم یا کمتر محدود شود زیرا ممکن است در برخی افراد مصرف بیش از حد کلسترول خون را افزایش دهد.

پروتئین
ماهی تیلاپیا ، با حدود ۲۳ گرم در ۴ اونس، و یا ۴۵ درصد ارزش روزانه بر اساس رژیم ۲۰۰۰ کالری غنی از پروتئین است.  پروتئین موجود در تییلاپیا پروتئین “کامل” را در نظر گرفته است، زیرا حاوی تمام اسید آمینه ضروری است که پروتئین های اساسی هستند که باید در رژیم غذایی به دست آورد . پروتئین برای نگهداری از بافت های بدن مورد نیاز است و پس از خوردن نیز احساس کامل و رضایت می کند.

مواد معدنی

مصرف  ۴اونس از تیلا پیا ۱۱٫۳ درصد از مقدار توصیه شده روزانه کلسیم و ۱۰ درصد از RDA پتاسیم را فراهم می کند . کلسیم برای دندان های قوی و استخوان ها مهم است و با پتاسیم کار می کند تا تحریک را در سیستم عصبی انجام دهد . پتاسیم باعث انقباض ماهیچه ها می شود و عملکرد قلب را تقویت می کند و رژیم های غذایی با پتاسیم بیشتر از سلامتی استخوان ها حمایت می کنند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *