تمرین اسپینینگ (دوچرخه ثابت سالنی) و مزایای آن برای سلامتی بدن

تمرین اسپینینگ (دوچرخه ثابت سالنی) و مزایای آن برای سلامتی بدن

یک تمرین اسپینینگ (دوچرخه ثابت سالنی) یک روش عالی برای سوختن کالری و کاهش استرس است . تمرین یک دوچرخه ثابت است که سطوح سختی گوناگون دارد.  دوچرخه همچنین پیشرفت شما را پیگیری می کند، به طوری که شما انگیزه ای برای ادامه و انجام اهداف تناسب اندام خود دارید. مزایای متعدد برای تمرین اسپینینگ (دوچرخه ثابت سالنی) وجود دارد.

سوختن کالری

تمرین اسپینینگ (دوچرخه ثابت سالنی) ۴۵ دقیقه ممکن است به شما اجازه دهد تا حدود ۵۰۰ کالری را بسوزانید، که در مقایسه با سایر تمرینات بسیار زیاد است . با این حال، مقدار کالری هایی که می خورید، به شدت به تمرین بستگی دارد. دوچرخه خود را با توجه به شدت  فعالیت مورد نظر خود تنظیم کنید

ساختن تن عضلانی

تمرین چرخشی ممکن است به شما کمک کند تا برخی از عضلات را ایجاد کنید. تمرین بر روی عضلات هسته، و همچنین باسن و ران تمرکز می کند . شما می توانید سختی دوچرخه را افزایش دهید و کاهش دهید.  این همانند رفتن به بالا و پایین تپه است . در حالی که شما پدال دارید، ران و ساق هایتان کار خواهد کرد . اگر موقعیت صحیح را در دوچرخه حفظ دارید، در عضلات شکمی نیز کار خواهید کرد. وقتی پدال سریعتر می شود، به احتمال زیاد منجر به چربی سوز می شود. هنگامی که شما با پدال آهسته تر و تنش بیشتر، تمرین می کنید شما روی عضلات خود کار می کنید.

افزایش استقامت قلبی

اگر سطوح چرخشی مختلف را به طور منظم انتخاب می کنید، افزایش استقامت قلبی را افزایش خواهید داد. این مفید است، به خصوص اگر احساس می کنید استقامت قلبتا ضعیف است و حتی پس از تلاش های ناچیز، از قبیل بالا رفتن از پله ها، شروع به تپش می کند.

ورزش کم اثر

یک تمرین اسپینینگ (دوچرخه ثابت سالنی) یک تمرین کم اثر است. این به این معنی است که بر روی زانوها و مفاصل فشار نخواهد گذاشت، همانگونه که تمرینات هوازی و یا عملیاتی دیگر انجام می شود. تمرین نیز برای افراد مبتلا به آرتروز توصیه می شود.

از بین بردن استرس

هر گونه ورزش برای از بین بردن استرس شناخته شده است . با این حال، یک کلاس چرخشی می تواند در از بین بردن استرس کارآمد تر از بسیاری از ورزش ها باشد.  این به خاطر این واقعیت است که تمرین شدید است و این یک کلاس است که شما می توانید مردم را ملاقات کنید و رفتار اجتماعی داشته باشید. کلاس های اسپینینگ توسط یک مربی برگزار می شود که شما را در طول تمرین همراهی خواهد کرد . علاوه بر این، موسیقی نیز خواهد بود که کلاس را سرگرم کننده تر می کند.

تمرین اسپینینگ (دوچرخه ثابت سالنی) و مزایای آن برای سلامتی بدن

کاهش ریسک آسیب

در حالی که در حال دویدن و پیاده روی ممکن است در معرض خطر بالای آسیب قرار گیرد، یک کلاس چرخشی احتمال کمتری ایجاد می کند . با این حال، توصیه می شود قبل از کلاس حرکات کششی انجام دهید، به طوری که شما هیچ ماهیچه ای را سرد باقی نگذارید.

 سختی قابل تنظیم

دوچرخه ثابت دارای میزان دشواری قابل تنظیم است که می توانید در طول کلاس تغییر دهید. مربی شما می تواند زمان دشواری را تغییر دهد یا می توانید آن را با توجه به توانایی ها و اهداف تناسب اندام خود تنظیم کنید.

پیگیری پیشرفت شما

اکثر دوچرخه های ثابت دارای برخی از دستگاه هایی هستند که مقدار کالری هایی را که می سوزانید، مسافت پیموده شده و حتی پالس خود را ردیابی می کند. این به این معنی است که شما می توانید پیشرفت خود را پیگیری کنید، که همچنین یک عامل انگیزشی است.

می توان در تمام طمان سال آن را انجام داد

بر خلاف دیگر فعالیت هایی مانند دویدن، که در طول ماه ها با دمای شدید می تواند ناخوشایند باشد، می تواند در هر زمان در طول سال، کلاس چرخش را انجام دهد.


 تصویر دوم مربوط به سالن اسپینینگ باشگاه ورزشی پرداد می باشد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *