کراس فیت چیست؟ با این ورزش بیشتر آشنا شوید

کراس فیت چیست؟ با این ورزش بیشتر آشنا شوید

نسخه کراس فیت در حال انجام “حرکات کاربردی است که به طور مداوم در شدت متغیر است.” کراس فیت یک برنامه قدرتی و هوازی است.  برنامه کراس فیت طراحی شده است تا یک پاسخ انطباقی را تا جاییکه ممکن است وسعت دهد. کراس فیت یک برنامه تناسب اندام ویژه نیست، بلکه یک تلاش برای بهینه سازی مهارت های فیزیکی در هر یک از ۱۰ دامنه تناسب شناخته شده است .

آنها به شرح زیر هستند:

  • استقامت قلب و عروق و تنفس
  • استامینا
  • استحکام
  • انعطاف پذیری
  • قدرت
  • سرعت
  • هماهنگی
  • چابکی
  • تعادل
  • دقت

برنامه کراس فیت برای افزایش صلاحیت افراد در تمام کارهای فیزیکی توسعه داده شد.  ورزشکاران ما برای انجام موفقیت آمیز در چالش های فیزیکی چندگانه، متنوع و تصادفی آموزش دیده اند . این آمادگی جسمانی برای پرسنل ارتش و پلیس، آتش نشانان و بسیاری از ورزش هایی است که نیاز به توانایی فیزیکی کامل دارند، مورد نیاز است. اثبات شده کراس فیت در این عرصه موثر است.

برنامه کراس فیت در مقیاس تمختلف عریف شده و مناسب برای تمام سنین و شرایط فیزیکی است. هر کسی که یک ورزشکار باشد در کراس فیت تعریف شده است.  فلسفه آموزش کراس فیت یک تغییر شیوه زندگی همه جانبه است.  برنامه مشخص است و کارش متمرکز شدن در حداکثر رساندن پاسخ ، توسعه قدرت، آموزش متقابل با روش های مختلف آموزش، آموزش مداوم و تمرین با حرکات عملکردی، و توسعه استراتژی های رژیم غذایی موفق است. کراس فیت، ارائه دهنده سرویسی است که بتواند توسط روش های آموزشی و فلسفه هایی که توسط دانشگاه های بزرگ و عالی و امکانات آموزشی حرفه ای به تصویب برسد.

کراس فیت چیست؟ با این ورزش بیشتر آشنا شوید

والدین، دانشجویان، بزرگسالان، نوجوانان، جوانان، بسیاری از ورزشکاران حرفه ای و نخبه در برنامه کراس فیت شرکت می کنند.  مبارزان، دوچرخه سواران، خوانندگان، اسکی بازان، بازیکنان تنیس، ورزشکاران سه نفره و دیگران که در بالاترین سطح رقابت می کنند، از روش کراس فیت برای پیشبرد قدرت و هوازی اصلی خود استفاده می کنند. کراس فیت روشهای خود را بر روی افراد مضطرب، جوانان، اضافه وزن، پاتولوژیک و سالمندان آزمایش کرده است و دریافتند که این گروه های ویژه به اندازه ورزشکاران به موفقیت دست یافتند.

ورزشگاه های تجاری در مقابل روش کراس فیت

در ورزشگاه ها و باشگاه های ورزشی در سراسر جهان، تمرین های معمولی شامل حرکات مختلف و جلسات هوازی است.  جامعه تناسب اندام از مربیان تا مجلات عمدا معتقد است که فعالیت های جانبی، فر، پاشنه پا، نشستن و مانند آن همراه با ۲۰-۴۰ دقیقه استفاده از دوچرخه ایستاده یا تردمیل منجر به نوعی عالی تناسب اندام می شود . یادگیری نحوه استفاده از آنها، زمانی که برای استفاده از آنها صرف می شود و میزان شدت می تواند رمز و راز تناسب اندام باشد.

در کراس فیت تعریف شده به طور انحصاری با حرکات ترکیبی و جلسات قلب و عروق با شدت بالا کار انجام می شود.  ارتقاء حرکات با فشار دادن و پرس کردن، چرخش بیشتر و گسترش حرکات پاشنه پا.  برای هر راه طولانی، ورزشکاران ما پنج یا شش فاصله کوتاه را طی می کنند.  چرا، چون حرکات ترکیبی یا عملکردی و شدت زیاد بطور بالقوه در تشخیص هر نتیجه مطلوب تناسب اندام موثر است.  با این حال، به لحاظ ذهنی، این مسئله ای نیست جز یک واقعیت علمی غلط و غیرقابل انکار، اما هنوز راه های مؤثر قدیمی قدیمی همچنان ادامه دارد و تقریبا جهانی است. کراس فیت تلاش می کند تا عموم مردم و ورزشکاران که دسترسی به فن آوری های فعلی، تحقیقات و روش های مربیگری دارند  به  تکنیک های مدرن دسترسی داشته باشند

کراس فیت بر اساس یک محیط تمرین تیم / گروه و بسیار متفاوت با سالن های تجاری است . چند ساعت باز است و تقریبا هیچ دستگاه سنتی وجود ندارد . برنامه کامل بر پایه حفظ مشتری کم نسبت به مربی است و یکی از مهم ترین ویژگی های برنامه ریزی تناسب اندام است . هر عضو وقت خود را انتخاب می کند که می تواند در یک کلاس برنامه ریزی شده شرکت کند.  همه شرکت کنندگان در آن کلاس گرم شدن با یکدیگر، با هم کار می کنند و تمرین روز را انجام می دهند . به عنوان یک تیم، به عنوان یک خانواده، به عنوان یک واحد، تمرین را با هم شروع و پایان می دهند . هل دادن، تشویق و کمک به یکدیگر در طول راه؛ شبیه به یک تیم ورزشی حرفه ای یا واحد نظامی است.

یکی دیگر از بزرگترین مشکلات موجود در ورزشگاه های تجاری، عدم آموزش و اطلاع رسانی به مشتری است . تدریس فرم صحیح و تکنیک از روز اول و آموزش همه اعضا در مورد نحوه انجام هر حرکتی که در محیط کراس فیت  با آنها روبرو می شود، می تواند تفاوت بین آسیب و یک ورزشکار سالم باشد.

این آموزش و پرورش فرم و روش مناسب از طریق یک برنامه اجباری ارائه می شود . این برنامه ۹ جلسه طول می کشد . هر جلسه ۱ ساعت در قالب و روش مناسب در گرم کردن، خنک کردن و تمرین تمرکز خواهد کرد.  حرکات پایه کراس فیت وجود دارد که هر ورزشکار قبل از رفتن به محیط کلاس، باید یاد بگیرد و صلاحیت خود را ثابت کند . هر مشتری باید با موفقیت برنامه  را پایان دهد و یا در صورت کراس فیتر با تجربه بودن، گزینه ای برای آزمودن وجود دارد.

روش کراس فیت چیست و چطور متفاوت است؟

روش کراس فیت ایجاد یک سلسله مراتب تلاش و مداوم است که به شرح زیر است:

  • رژیم غذایی: پایه های مولکولی را برای سلامت و تناسب اندام تنظیم می کند.
  • تهویه مطبوع: ایجاد ظرفیت در هر یک از سه مسیر متابولیک، شروع با ایروبیک، سپس اسید لاکتیک، و سپس مسیرهای فسفوکراتین.
  • ژیمناستیک: ظرفیت عملکردی برای کنترل بدن و دامنه حرکت ایجاد می کند.
  • وزنه برداری و پرتاب: توسعه توانایی کنترل اشیاء خارجی و تولید قدرت.
  • ورزش: تناسب اندام در فضای رقابتی با حرکات تصادفی بیشتر و مهارت تسلط دارد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *