با فواید و مزایای مصرف ماهی بیشتر آشنا شوید

با فواید و مزایای مصرف ماهی بیشتر آشنا شوید

مزایای مصرف ماهی ، فواید خوردن ماهی

با مطالعه ی این مطلب، اطلاعات مفید زیادی در مورد مزایای مصرف ماهی کسب می کنیم. مزایای مصرف ماهی آنقدر زیاد هست که شما بعد از خواندن این پست، تصمیم می گیرید که با توجه به فواید بسیار زیاد آن، مصرف ماهی را در خانه و خانواده ی خود بیشتر از همیشه کنید.

چرا ماهی سالم است؟

ماهی جزو غذاهای با پروتئین بالا و کم چرب است که از مزایای سلامتی برخوردار است. به طور خاص ماهی سفید دارای چربی کمتری نسبت به سایر منابع پروتئین حیوانی است و ماهی های چرب دارای اسیدهای چرب امگا ۳ و یا چربی های “خوب” زیاد هستند. از آنجا که بدن انسان نمی تواند مقدار قابل توجهی از این مواد مغذی ضروری را تشکیل دهد، ماهی بخش مهمی از رژیم غذایی است. همچنین  در ماهی ها چربی های “بد” که معمولا در گوشت قرمز یافت می شوند کم است و اسید های چرب امگا ۶ دارند.

 

چرا امگا ۳ برای سلامت شما مفید است؟

امگا ۳ موجود در ماهی EPA)و( DHA به نظر می رسد که بیشترین مزایای سلامتی را به ارمغان می آورد. مقدار رو به رشدی از شواهد نشان می دهد که اسیدهای چرب امگا ۳ دارای تعدادی از مزایای سلامتی هستند مانند:
کمک به حفظ سلامت قلب و عروق با نقش مهمی در تنظیم لخته شدن خون و تنگ شدن رگ

برای توسعه مغز و اعصاب قبل و بعد از تولد مهم هستند؛

ممکن است التهاب بافت را کاهش دهد و علائم آرتریت روماتوئید را کاهش دهد؛

ممکن است نقش مثبتی در آریتمی قلبی داشته باشد (ضربان قلب نامنظم)، کاهش افسردگی و توقف اختلالات روانی در افراد مسن.

 

منابع دیگری از اسیدهای چرب امگا ۳ چیست؟

منابع جایگزین امگا ۳ از منابع زمینی مانند کتان، گردو و گندم می آیند. در حالی که هنوز هم مفید است، این به نظر نمی رسد به عنوان یک مزیت سلامتی بسیار مفید به عنوان امگا ۳ موجود در ماهی، صدف و جلبک دریایی یافت شود.

 

آیا مزایای سلامتی امگا ۳  موجود در ماهی بیشتر از خطرات ناشی از آلاینده های غذاهای دریایی است؟

ماهی به طور کلی یک منبع غذایی سالم است و در بیشتر موارد می تواند با خیال راحت مصرف شود. اما بسته به شرایط سالم و بهداشتی شما، برخی از افراد باید مقادیر ماهی هایی که درغذا می خورند را محدود کنند. موارد زیر را در نظر بگیرید:
برای کودکان جوان و زنان سنین باروری، مصرف بیش از حد ماهی آلوده به جیوه می تواند به شدت بر رشد کودک تاثیر بگذارد.
زنان مسن تر و مردان ممکن است یک حد قابل قبول برای مصرف غذا های دریایی برای افزایش مصرف امگا ۳ خود را پیدا کنند .

افرادی که در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی-عروقی هستند باید در مصرف ماهی ها در وعده غذایی خود با برنامه عمل نمایند.زیرا ممکن است در کنار افزایش امگا ۳ آلاینده های موجود در ماهی باعث افزایش احتمال ابتلا به سرطان در آن ها شود.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *