فواید پیاده روی با پای برهنه بر روی سنگ و بررسی آنها

فواید پیاده روی با پای برهنه بر روی سنگ و بررسی آنها

سطوح ناهموار مسیرهای سنگی معمولا برای سلامتی به عنوان “مسیرهای رفلکسولوژی” مورد استفاده قرار می گیرند، اگر چه شما می توانید همان اثرات مفید را از هر راه ناهموار مسیر سنگی دریافت کنید. این اثرات مفید شامل:

کاهش فشار خون

بر اساس یک مطالعه سال ۲۰۰۵ منتشر شده در مجله انجمن جراحان آمریکایی، بزرگسالان سالخورده که به طور مرتب بر روی سطوح قلوه سنگ راه می روند، فشارخون پایین تری را نسبت به کسانی که روی سطوح منظم راه می روند یا در فعالیت های جسمانی فعالیت نمی کنند، نشان می دهد . این مطالعه تفاوتی بین قدم زدن با یا بدون کفش قائل نشده است . تفاوت ها بعد از ۱۶ هفته ورزش منظم، با سه ساعت راه رفتن در هفته ظاهر شد.

بهبود تطابق کامل

همان مطالعه ای که فشار خون پایینتر را در میان افرادی که بر روی قلوه سنگ راه می روند را نشان داد، بهبود قابل ملاحظه ای در آمادگی ذهنی و جسمانی را نشان داد . شرکت کنندگان در این مطالعه که روی سطوح ناهموار بیش از ۱۶ هفته راه می رفتند، نمرات سلامت جسمی و روانی بیشتری را به دست آوردند . علاوه بر نمرات آمادگی جسمانی، ارزیابی ذهنی شرکت کنندگان در تناسب اندام خود در میان افرادی که روی سطوح ناهموار راه می رفتند، بیشتر شد.

تحریک نقطه رفلکس

رفلکسولوژی یک هنر شفا است که براساس تحریک نقاط خاصی در پا، دست و گوش است.  براساس اصول خود، نقاط خاصی از اندامها به بدن و اندام های بدن و سایر قسمت ها متصل می شوند. اکثر کارهای رفلکسولوژی براساس تحریک نقاط خاص با دست، با رفلکسولوژیستهای واجد شرایط، یادگیری نقشه های پیچیده رفلکس و کار بر روی سبک ماساژ دهنده برای تحریک نقاط خاص در یک بیمار است . با این حال، اصول بازتاب شناسی نیز به مسیرهای رفلکسولوژی، که عمدتا قلوه سنگی از بافت های متنوع هستند، اعمال شده است . قدم زدن در امتداد یکی از این مسیرها، نقاط رفلکس در پا را تحریک می کند و جریان پر انرژی بدن را متعادل می کند .

کارکردن عضلات پا

فقط با پیاده روی پابرهنه، شما تمرین کامل تر پا را نسبت به  قبل می گذرانید . بر اساس یک مطالعه منتشر شده در مجله podiatry “The Foot” در سال ۲۰۰۷، پای مردم کمتر سالم می ماند، هنگامیکه آن ها بیشتر کفش می پوشند.  این مطالعه پاهای سوتو، زولو و مردم اروپا را با نگاهی به نمونه های مدرن و پایه های اسکلت ۲۰۰۰ ساله مقایسه کرد . تحقیقات نشان می دهد که اروپایی های مدرن، کسانی که بیشتر کفش را پوشیده اند، دارای ناسالم ترین جنبه ها در هر گروه بوده اند. اگر شما بر روی سنگ ها بدون کفش با پاهای خود راه بروید، می توانید از مجموعه ای کامل از عضلات درگیر استفاده کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *