غذاهای مفید برای مقابله و جلوگیری از پوکی استخوان

غذاهای مفید برای مقابله و جلوگیری از پوکی استخوان

استخوان های ما بافت زنده، دائما در حال شکستن و بازسازی هستند.  با گذشت ۳۰ سال، شکست استخوان از حد خارج می شود و استخوان هایمان از نظر تراکم استخوانی کاهش می یابد، به ویژه ساختار داخلی که به نام استخوان ترابکولار است که قدرت استخوانی را به وجود می آورد . با گذشت زمان، استخوانها ممکن است بیش از حد شکننده باشند، و منجر به شکستگی های مرتبط با پوکی استخوان شود.

 خطر ابتلا به این بیماری در زنان چهار برابر بیشتر از مردان است . زنان یائسه دو یا چهار برابر سریعتر قبل از یائسگی، به دلیل کاهش استروژن محافظ استخوان، را از دست می دهند. این نرخ در نهایت کاهش می یابد، اما کاهش تراکم ادامه می یابد. اگر شما مطمئن نیستید که بهترین رژیم غذایی برای پیشگیری یا مقابله با پوکی استخوان چیست، اجازه دهید یک متخصص تغذیه به شما نشان دهد که چگونه آخرین تحقیقات تغذیه پوکی استخوان باید به رژیم غذایی روزانه شما اعمال شود.

طرح غذا خوردن ۴ غذا برای مقابله با پوکی استخوان

  • اطمینان حاصل می کند که برای دریافت کلسیم و سایر مواد مغذی سالم استخوان از غذا به جای مکمل ها استفاده شود.
  • منوهای غذایی روزانه که غذاهای اسید پائین را با مواد غذایی قلیایی متعادل می کنند، فراهم کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که نیازهای پروتئینی شما بدون نیاز به مصرف بیش از حد پروتئین حیوانات تامین شود.
  • مصرف روزانه میوه ها و سبزیجات را افزایش دهید.

برای یادگیری نحوه مبارزه با پوکی استخوان با غذا، برنامه غذا خوردن را چک کنید.

نکته:

برنامه غذا جایگزین مراقبت فردی توسط یک پزشک نیست.  افراد مبتلا به چالش و عوارض اضافه وزن مشکلی ندارند اما افراد دیابتی، بیماری کلیوی، سرطان، سندرم روده تحریک پذیر یا بیماری سلیاک، باید به طور مستقیم با متخصص تغذیه ثبت شده در این شرایط کار کنند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *