مضرات مصرف زیاد چای سیاه و بررسی عوارض آن

مضرات مصرف زیاد چای سیاه و بررسی عوارض آن

علاوه بر آب آشامیدنی، چای به طور عمده جزو پر مصرف ترین نوشیدنی ها در جهان است. چای سیاه، سبز و سفید همه از همان گیاه می آیند.  آنتی اکسیدان ها برای سلامتی مفید هستند، در حالی که مصرف بیش از حد کافئین یک ضرر است. در ایالات متحده و اروپا، چای سیاه بیشترین مصرف چای است.

اکثر چای های سیاه غنی از فلاونوئیدها هستند که آنتی اکسیدان های قوی هستند . آنها از بافت های عروقی مانند رگ های خونی از آسیب اکسیداسیون توسط رادیکال های مخرب آزاد محافظت می کنند.  از سوی دیگر، نوشیدن چای سیاه، به طور منظم ممکن است معایبی داشته باشد.

کافئین

چای سیاه، مانند دارجلینگ و سیلان حاوی کافئین بیشتری نسبت به انواع سبز، سفید و سفید است. به گفته موسسه لینوس پالینگ، به طور خاص، یک فنجان چای سیاه ۸ اونس بین ۴۲ تا ۷۲ میلیگرم کافئین است . کافئین برای سلامت ذهنی شما مفید است و برای از بین بردن خواب مفید است اما تعدادی از معایب مربوط به استفاده طولانی مدت آن وجود دارد. طبق نظر MedlinePlus، بیش از پنج فنجان چای سیاه، در روز به احتمال زیاد باعث اضافه بار کافئین می شود و منجر به علائم نظیر افزایش فشار خون، سردرد، عصبانیت، تحریک پذیری، سردرگمی، سرگیجه، لرزش دست، بی خوابی و مشکلات گوارشی می شود.  کافئین همچنین وابستگی روانشناختی را افزایش می دهد و ادرار مکرر را باعث می شود زیرا این یک دیورتیک است.

مضرات مصرف زیاد چای سیاه و بررسی عوارض آن

معایب دیگر

مصرف چای سیاه، همچنین ممکن است جذب آهن در روده را مهار و یا کاهش دهد، که

مخصوصا برای افراد دچار کم خونی جدی است . آهن نیاز به تشکیل هموگلوبین دارد که اکسیژن را در خون شما حمل می کند.  موسسه لینوس پائولینگ گزارش می دهد که نوشیدن یک فنجان چای سیاه، با غذا می تواند جذب آهن شما را تا ۷۰ درصد کاهش دهد . چای سیاه، همچنین ممکن است اثرات استروژن مشابه در بدن شما داشته باشد که پیامدهای منفی برای تومورهای وابسته به هورمون سینه یا غده پروستات دارد . اسیدیته چای سیاه، ممکن است باعث ایجاد اسهال شود.  علاوه بر این، تفاله های چای سیاه، ممکن است درون کلیه ها تجمع یابد و اگر به طور مرتب مصرف شود بیش از حد به سنگ کلیه کمک می کند . مصرف چای سیاه، سفیدی دندان ها را از بین می برد .

پیشنهادات

نوشیدن چای سیاه، دارای مزایای سلامتی است و در مقادیر متوسط، به طور کلی امن است . برای به حداقل رساندن معایب، در نظر بگیرید که چای سیاه، بدون کافئین بخرید و برای کاهش اسیدیته، شیر را اضافه کنید . برای به حداقل رساندن مسائل مربوط به جذب آهن، چای سیاه، را با وعده های غذایی نگذارید . در عوض، آن را میان وعده های غذایی یا میان وعده های نیمه های روزانه بنوشید، همانطور که در بریتانیا به طور سنتی رواج دارد

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *