عرق کردن و فواید سلامتی آن برای بدن و درمان بیماری ها

عرق کردن

در حالی که عرق کردن ممکن است به نظر یک عملکرد ناراحت کننده باشد، عرق به خوبی می تواند شما را با چندین مزایای بهداشتی همراه کند – حتی اگر شما در سالن ورزش نیستید.


در اینجا چند دلیل شگفت انگیز برای عرق کردن وجود دارد. به یاد داشته باشید، این مزایا فقط برای عرق کردن خفیف تا متوسط ​​استفاده می شود؛ اگر از درد شدید رنج می برید، پزشک خود را ببینید

 تقویت روحیه

اگر احساس خستگی می کنید، عرق کردن می تواند به کاهش درد و رنج شما کمک کند، به این معنی که مزایای جلسه ی عرق یوگا شما ممکن است بیش از مزایای فیزیکی باشد.  در حالی که همه ما می دانیم که ورزش می تواند آندورفین ها را آزاد کند، که برای تقویت حالات شما بسیار مورد نیاز است، اما ارتباط بین عرق و شادی می تواند حتی دورتر از سالن ورزش باشد.  عرق کردن به طور کلی به ما گرما، آفتاب و آن احساسات فشرده و گرم را یادآوری میکند که با آن روبرو میشوند.

 مراقبت از پوست

هنگامی که عرق می کنید، منافذ خود را باز کنید و سموم را بیرون بیاورید . این به نوبه خود می تواند به شما برای جلوگیری از آکنه و سایر لکه های پوست کمک کند.  در واقع، عرق کردن متوسط ​​می تواند یکی از بهترین چیزهایی باشد که می توانید برای پوست خود انجام دهید.  البته، اگر بیش از حد عرق می کنید، ممکن است خوب نباشد .  افرادی که دارای هیپرگودوزیس (عبارت پزشکی برای عرق کردن بیش از حد) هستند ممکن است در معرض خطر بیشتری برای مشکلات پوستی مانند زگیل، بثورات و اگزما باشند.

 ممکن است به خوب شدن زخم ها کمک کند

دانشمندان دانشگاه میشیگان نشان داده اند که غدد عرق اکریین یک مخزن مهم سلول های بنیادی بالغ را تشکیل می دهند که نقش کلیدی در بهبود و بسته شدن زخم ها، مانند سوزش و سوختگی زخم ها دارند.

عرق کردن

فشار خون پایین

هنگامی که شما عرق می کنید، بدن شما سدیم خود را آزاد می کند، که می تواند به کاهش فشار خون کمک کند . در حالی که داشتن سدیم بسیار کم می تواند مشکلات بهداشتی را ایجاد کند، به نظر می رسد اکثر مردم مشکلات متفاوتی داشته باشند، چرا که بسیاری از مواد غذایی که در بسته بندی و برداشتن غذا مصرف می کنند، نمک را اضافه می کنند.  یک مطالعه انجام شده در دانشگاه ویسکانسین نشان داد که عرق کردن در یک سونا موجب کاهش فشار خون افراد شده است و نتیجه گیری می کند که لذت بردن از سونا برای ۱۵ تا ۳۰ دقیقه، سه تا چهار بار در هفته می تواند مفید باشد.

 تخلیه

آیا می دانستید، از نظر پزشکی، پوست بخشی از سیستم دفع ادرار است؟ پوست مانند سایر اندام ها در سیستم دفع ادرار، نقش مهمی در ترمیم سموم بدن دارد . یکی از مزایای سلامت عرق کردن این است که شما به بدن خود کمک می کنید تا از شر سموم خلاص شوید. مقدار کمی از سموم مانند سرب، آرسنیک، جیوه و کادمیوم در عرق یافت می شود.  بیشتر این سموم ها هنگامی که عرق می کنید، کمتر در بدن شما وجود دارد . این نوع فرآیند سم زدایی، به ویژه هنگامی که هر روز از طریق ورزش پایدار می شود، می تواند به شما کمک کند که سالم بمانید و زندگی کنید.

 پیشگیری از سرما خوردگی

در فرهنگ امروز ما اغلب فکر می کنیم که عرق کردن جذاب نیست و ظاهرا برخی از میکروب ها هم همین را می فهمند.  عرق بدن شامل ترکیباتی مانند دمریدین است که می تواند به مبارزه با قارچ ها، باکتری ها و ویروس ها کمک کند . از این رو، یکی از مزایای سلامتی عرق کردن این است که واقعا می تواند ایمنی را افزایش دهد.

 افزایش سوختن کالری

هنگامی که شما در یک محیط گرم کار می کنید، ممکن است کالری بیشتری بخورید . کار کردن در یک اتاق گرم، ضربان قلب شما را افزایش می دهد و بدن شما کار سخت تر می کند.  (اگر تا به حال به یک کلاس یوگا گرم شده اید، با این بیانیه موافقت می کنید) . به طور مشابه، با توجه به ACE، ورزش در هوای گرم، انرژی بیشتری را نسبت به تمرین در یک محیط خنک تر نیاز دارد.

ملاحظات ایمنی

در حالی که عرق  کردن می تواند مزایای سلامتی قابل توجهی داشته باشد، شما باید احتیاط کنید. اطمینان حاصل کنید که شما هیدراته باقی بمانید، اگر فشار خون بالا یا پایین دارید یا اگر حامله هستید، بسیار مراقب باشید.  همچنین ورزش در محیط های گرم گاهی اوقات می تواند باعث از دست دادن تمرکز شود، که می تواند منجر به افزایش احتمال آسیب شود .  از آنجا که با عرق کردن پتاسیم بدن را از دست می دهد ، اگر شما مقدار زیادی عرق می کنید، ممکن است بخواهید میزان پتاسیم خود را افزایش دهید . موز، سیب زمینی و ماست همه منابع خوبی از پتاسیم هستند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *