معرفی میان وعده های خاص برای بیماران دیابتی

معرفی میان وعده های خاص برای بیماران دیابتی

معرفی میان وعده های خاص برای بیماران دیابتی

میان وعده های سالم برای دیابتی ها:

 

یک برنامه رژیم غذایی خوب نقش مهمی در کنترل دیابت و قند خون دارد. برنامه رژیم غذایی فقط در مورد غذا ها نیست، بلکه در مورد میان وعده ها نیز هست.افراد مبتلا به دیابت نمیتوانند برای ساعتهای طولانی گرسنه بمانند. آنها باید از میان وعده های کوچک بخورند تا سطح قند خونشان بالا و یا افت پیدا نکند

اسنک همیشه به این معنی نیست که شکر یا چربی زیاد داشته باشد. در واقع، بسیاری از غذاهای سالم و همچنین شیرینی های خوشمزه ای که افراد مبتلا به دیابت می توانند از آن لذت ببرند وجود دارد. اسنک می تواند یک راه عالی برای حفظ سطح قند خون شما باشد – اگر شما تنقلات حاوی پروتئین بالا، کم کربوهیدرات ها، کم کالری و پر از تغذیه را انتخاب کنید.

چنین میان وعده های سالم می تواند به کاهش گرسنگی کمک کند، در حالی که به شما انرژی زیادی هم میدهند اما به خاطر داشته باشید که مقدار آن رعایت شود بله ، حتی برای تنقلات، باید به میزان لازم استفادده کنید تا سطح قند خون کنترل شده واز افزایش وزن جلوگبری شود

 

 

در اینجا ۱۰ میان وعده خوشمزه و سالم برای دیابت استفاده می شود.

ماست

 

 

معرفی میان وعده های خاص برای بیماران دیابتی

ماست، به خصوص ماست یونانی، یک میان وعده بسیار سالم برای افراد دیابتی است. این غذا حاوی پروتئین، است و یک میان وعده کم کربوهیدرات منبع خوبی از کلسیم است و حاوی کالری بسیار کم است.

همچنین دارای پروبیوتیک هایی است که با تنظیم تعادل طبیعی باکتری ها در روده تقویت می کنند. برخی از مواد مغذی دیگر شامل ویتامین B، اسید فولیک، پتاسیم، فسفر و روی است.

ماست یونانی بطرق مختلف می تواند مورد استفاده قرار گیرد. مثلا می توانید یک فنجان ماست ساده یونانی یا بیش از ½ فنجان ماست ساده با توت فرنگی، تمشک، زغال اخته، کشمش و یا مقداری آجیل بعنوان یک میان وعده خوشمزه است

کرفس

معرفی میان وعده های خاص برای بیماران دیابتی

کرفس کم کالری است و یکی از بهترین میان وعده های دیابتی است که با داشتن فیبر و آب زیاد، خیلی سریع سیر می شوید و کالری بسیار کمی دارد و همچنین کربوهیدرات ها، چربی و کلسترول کم است.همچنین دارای مواد مغذی دیگر مانند ویتامین A، C، K و برخی از ویتامین های B و همچنین کلسیم، منیزیم، فسفر، فولات و پتاسیم است.کرفس غذای کامل و همچنین یک میان وعده سالم است. همچنین می توانید آن را با کره بادام زمینی یا پنیر ،سرو کنید

 

سیب

سیب یک میان وعده مفید برای افراد دیابتی است.
این میان وعده های کم کالری غنی از فیبر محلول است که می تواند به مدت طولانی شما را سیر نگه دارد. همچنین دارای فیبر است و به همین جهت باعث کاهش هضم و جذب فروکتوز می شود.همچنین حاوی ویتامین C، فیبرهای غذایی، آهن، پتاسیم، فسفر و کلسیم است میتوانید سیب با کره بادام زمینی و مقداری پودر دارچین استفاده کنید

پنیر کاتیج

معرفی میان وعده های خاص برای بیماران دیابتی

پپنیر کاتیج سرشار از پروتئین است و حاوی تمام اسید آمینه ضروری است. این به این معنی است که به آرامی هضم می شود و به شما کمک می کند که دیرتر گرسنه شوید.پنیر کاتیج کم کالری و حاوی کلسیم، ویتامین A، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، سلنیوم و روی است.این پنیر خوشمزه را ، می توان به شیوه های گوناگون به رژیم غذایی خود اضافه کنیدشما می توانید در حدود ۱ فنجان پنیر کاتیج را با سبزیجات بخورید. همچنین می توانید ½ فنجان ازا ین پنیر را با یک میوه کوچک مثل خیار بخورید

پاپ کورن

 

معرفی میان وعده های خاص برای بیماران دیابتی

پاپ کورن یک میان وعده عالی برای افراد دیابتی است. میتوانید بدون اینکه کالری اضافه کنید بعنوان ی میان وعده استفاده کنیدپاپ کورن دارای منبع خوبی از فیبر است و همچنین حاوی مقدار کمی از ویتامین ها و مواد معدنی مانند منیزیم، پتاسیم، ویتامین A، فسفر، روی، منگنز، آهن و مس است.علاوه بر این، پاپ کورن دارای شاخص گلیسمی بسیار پایین در مقایسه با میان وعده های سنتی است.

شما می توانید یک کیسه کوچک پاپ کورن را در ماشین یا دفتر خود نگه دارید و هر زمانی که احساس گرسنگی کردید، از این میان وعده سبک بخورید

زیتونمعرفی میان وعده های خاص برای بیماران دیابتی

زیتون به عنوان میان وعده برای بیماران دیابتی است.همه نوع زیتون برای دیابتی ها مفید است.اسیدهای چرب سالم در زیتون به کنترل سطح قند خون بسیار کمک میکند. ، چربی های موجود در زیتون برای کاهش قند خون، افزایش حساسیت به انسولین، کاهش کلسترول، کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و بهبود کلی سلامت توصیه می شود سایر مواد مغذی مهم در زیتون عبارتند از مس، آهن، فیبر و ویتامین E.کمی زیتون را بشکنید، آنها را به آرامی و به طور کامل بجوید خیلی دیرتر گرسنه خواهید شد.

کراکر سبوس دار

معرفی میان وعده های خاص برای بیماران دیابتی

کراکر به عنوان میان وعده برای بیماران دیابتی است.کراکرها را همواره نزد خود نگهدارید و دیابتی ها به عنوان میان وعده در زمان گرسنگی بخورند. غنی از فیبر هستند و در زمان خرید دقت کنید که حتما سبوس دار یا چاودار باشند میتوانید همراه با پنیر یا یک برش سیب یا هویج بخورید

سالاد لوبیا سیاه

 

اگر قبل از غذا احساس گرسنگی کنید، یک سالاد کوچک یک میان وعده سالم است . گزینه خوبی برای افراد دیابتی، است سالاد لوبیا سیاه همراه با سایر سبزیجات سبز مصرف کنید.این نوع سالاد هم دارای فیبر و هم دارای پروتئین است و به شما کمک می کند تا چندین ساعت از گرسنگی تان کاسته شود فیبر همچنین می تواند کلسترول را کاهش دهد.½ فنجان لوبیای سیاه آب پز را در یک کاسه قرار دهید. ½ فنجان گوجه فرنگی تازه خرد شده، ½ فنجان خیار خرد شده، ½ فنجان آووکادو مکعبی و تعداد ی سبزیجات سبز برگ . ۲ قاشق چایخوری آب لیمو تازه، کمی نمک و فلفل سیاه تازه را برای اضافه کردن طعم اضافه کنید.½ فنجان از این سالاد خوشمزه هر زمان که شما احساس گرسنگی بین وعده های غذایی توصیه می شود

اسموتیها

 

معرفی میان وعده های خاص برای بیماران دیابتی

اگر در خانه هستید و به طور ناگهانی احساس گرسنگی میکنید، یک اسموتی نیاز دارید . اسموتی ها بسیار مغذی هستند و می توانند در فهرست غذاهای دوستدار دیابتی قرار گیرند. با این حال، اصلا به اسموتی شکر نریزید
برای تهیه اسموتی، از میوه های تازه، سبزیجات و ماست استفاده کنید تا مقدار کافی از پروتئین و فیبر دریافت کنید. در اینجا دو دستور برای کوکی ها وجود دارد:

۱ فنجان زغال اخته، ¼ فنجان برگ های اسفناج، ½ فنجان ماست یونانی کم چرب و ½ فنجان آب را در مخلوط کن قرار دهید. اکنون اسموتی آماده است
موز کوچک، ½ فنجان ماست کم چرب و ½ فنجان توت های یخ زده را در مخلوط کن قرار دهید و مواد را خوب مخلوط کنید. این اسموتی سرشار از پروتئین است

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *