خواص فعالیت بدنی و مزایای آن برای سلامتی بدن

خواص فعالیت بدنی و مزایای آن برای سلامتی بدن

مزایای ورزش فراتر از مدیریت وزن است.  تحقیقات نشان می دهد که فعالیت بدنی منظم می تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری های مختلف و شرایط بهداشتی و بهبود کیفیت کلی زندگی شما کمک کند.  فعالیت بدنی منظم می تواند به شما در محافظت از مشکلات سلامتی زیر کمک کند.

بیماری های قلبی و سکته مغزی

فعالیت بدنی روزانه می تواند به پیشگیری از بیماری قلبی و سکته مغزی با تقویت عضلات قلب شما، کاهش فشار خون، بالا بردن سطح چربی لیپوپروتئین (HDL) (کلسترول خوب) و کاهش سطح چربی لیپوپروتئین (LDL) (کلسترول بد)، بهبود جریان خون و افزایش ظرفیت کاری قلب شما کمک کند.  بهینه سازی هر یک از این عوامل می تواند مزایای دیگری را برای کاهش خطر بیماری عروق محیطی فراهم آورد.

فشار خون بالا

فعالیت بدنی منظم می تواند فشار خون افراد با فشار خون بالا را کاهش دهد.  فعالیت فیزیکی چربی بدن را که با فشار خون بالا مرتبط است، کاهش می دهد.

دیابت بدون وابستگی به انسولین

با کاهش چربی بدن، فعالیت بدنی می تواند به جلوگیری و کنترل این نوع دیابت کمک کند.

چاقی

فعالیت بدنی با ایجاد یا حفظ توده عضلانی و بهبود توانایی بدن برای مصرف کالری به کاهش چربی بدن کمک می کند . وقتی فعالیت بدنی با تغذیه مناسب ترکیب شود، می تواند به کنترل وزن و جلوگیری از چاقی کمک کند، که عامل اصلی بسیاری از بیماری ها است.

درد پشت

ورزش منظم با افزایش قدرت عضلانی و استقامت و بهبود انعطاف پذیری و وضعیت بدن به جلوگیری از درد پشت کمک می کند.

پوکی استخوان

ورزش منظم وزن تحرک استخوان را تسریع می کند و ممکن است بسیاری از مشکلات از دست دادن استخوان همراه با پیری را از بین ببرد.

عزت نفس و مدیریت استرس

مطالعات بر روی اثرات روانی ورزش نشان داده اند که فعالیت بدنی منظم می تواند حالت روحی و روانی شما را بهبود بخشد.  محققان دریافتند که ورزش به احتمال زیاد باعث کاهش افسردگی و اضطراب می شود و به شما در مدیریت استرس کمک می کند.

معلولیت

نشان داده شده است که اجرا و تمرین هوازی است که توسعه ناتوانی در بزرگسالان سالمند را به تعویق می اندازد.

هنگام تصمیم گیری در مورد تمرین یا ورزش، این مزایای سلامتی را در نظر بگیرید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *