مزایای مصرف آهن برای بدن چیست و منابع غذایی حاوی آهن کدامند؟

مزایای مصرف آهن برای بدن چیست و منابع غذایی حاوی آهن کدامند؟

مزایای مصرف آهن چیست؟ بدن ما به انرژی نیاز دارد، اما ما همیشه آن را ندارد. هنگامی که ما انرژی می گیریم، کار خای غیرممکن قابل انجام به نظر می رسد . آهن، بخش مهمی از رژیم غذایی است که افزایش انرژی بدن به عنوان یکی از مزایای اصلی مصرف آن معرفی شده است. آهن یک ماده معدنی ضروری است که بسیاری از مردم آن را درک می کنند .

این بخشی از سلول های خونی در بدن است . عملکرد اصلی آهن کمک به حمل اکسیژن از ریه ها به عضلات و سایر اعضای بدن است . تقریبا ۳۰٪ از آهن موجود در بدن ذخیره می شود، تا در صورتی که آهن بدن از بین برود، آن را جایگزین کند. وقتی آهن کم است مصرف اکسیژن کم می شود. کمبود آهن بسیار شایع است. تخمین زده شده است که فقط ۶۵-۷۰٪ از همه آمریکایی ها مصرف روزانه خود را توصیه می کنند .

وقتی آهن از بین می رود، اکسیژن به آرامی جریان می یابد . اگر بدن کم آهن باشد، ممکن است خستگی، تحریک پذیری و سردرد رخ دهد.  اگر کمبود قابل توجه باشد، می تواند منجر به کم خونی شود.  اگر بدون درمان باقی بماند، کم خونی می تواند جدی باشد و عوارض بالقوه تهدید کننده زندگی باشد.

گروه های مختلفی وجود دارند که بیشتر در معرض خطر کمبود آهن قرار دارند . گروه اول، زنان هستند که بیشتر احتمال دارد این مشکل را به وجود آورند، بخشی از آن به دلیل از دست دادن گلبول های قرمز در طی قاعدگی است . همچنین زنان باردار باید مطمئن باشند که به اندازه کافی آهن مصرف کنند.

علاوه بر این، نوجوانان،  چه مردان و زنان، ممکن است به علت فرآیندهای رشد سریع خود، فاقد آن باشند . در نهایت، ورزشکاران، به ویژه دونده ها، ممکن است در معرض خطر باشند . این به این دلیل است که ورزش به طور مرتب می تواند باعث از دست رفتن آهن از طریق عرق شود . در نهایت جذب آهن توسط نوشیدن مکرر چای و قهوه ممکن است دچار اختلال شود.

بسیاری از غذاها منبع خوبی از آهن هستند. بخش مهمی از رژیم غذایی سالم یک غذای متنوع است. چنین موردی با آهن است . منابع شامل چیزهایی از سبزیجات برگ سبز (سبزیجات سبز سبز)، لوبیا، دانه های کامل به گوشت قرمز، ماهی و مرغ است . راه های بی شماری برای خوردن آهن به اندازه کافی وجود دارد.

 مکمل ها به ندرت مورد نیاز هستند نه تنها این همه منابع عالی است، اما بسیاری از پاستا و نان ها با آهن غنی می شوند. موسسه ملی بهداشت توصیه می کند که مردان هر روز باید حدود ۸ میلی گرم آهن مصرف کنند . برای زنان، بر اساس سن متفاوت است . زنان بالای ۱۹ تا ۵۰ سال بیشتر از اکثر افراد نیاز دارند تا ۱۸ میلیگرم باشد .

از سوی دیگر، زنان بالای ۵۰ همانند مردان فقط ۸ میلی گرم نیاز دارند، حداکثر دوز توصیه شده، ۴۵ میلی گرم است. اگر در مورد مصرف آهن خود نگران هستید، ابتدا با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود در مورد مکمل ها مشورت کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *