موز سبز چه خواص و مزایایی برای سلامتی بدن دارد؟

اگر چه موز سبز به سادگی یک موز زرد نابالغ است، اما کاربرد های مختلفی دارد.  در حالی که می توانید موز زرد را بلافاصله بعد از پوست کردن بخورید، موز سبز را بهتر است پخته یا سرخ شده بخورید . از نظر تغذیه ای موز سبز منبع خوبی از فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی و حاوی نشاسته است که می تواند قند خون، وزن و کاهش سطح کلسترول خون را کنترل کند.

منبع اصلی نشاسته مقاوم

نشاسته مقاوم یک نوع نشاسته است که نمی تواند توسط آنزیم ها در دستگاه گوارش شما شکسته شود و بنابراین بیشتر شبیه فیبر عمل می کند.  طبق یک مقاله سال ۲۰۱۰ که در “Dialog از سلامت اقیانوس آرام” منتشر شده است، موزهای سبز حاوی مقادیر زیادی نشاسته مقاوم هستند.  از جمله غذاهای دارای نشاسته مقاوم در برابر رژیم غذایی مانند موز سبز می تواند خطر ابتلا به دیابت را با کمک کنترل قند خون و بیماری های قلبی همراه با کاهش سطح کلسترول خون کاهش دهد.

منبع خوب فیبر

موز سبز علاوه بر نشاسته مقاوم، همچنین منبع خوبی از فیبر است. یک فنجان موزهای سبز آب پز حاوی ۳٫۶ گرم فیبر، مجهز به ۱۴ درصد از ارزش رژیم غذایی روزانه است . ارزش روزانه بر اساس یک رژیم ۲۰۰۰ کالری برای یک بزرگسال سالم است . فیبر همچنین می تواند خطر ابتلا به دیابت و بیماری های قلبی را کاهش دهد . علاوه بر این، فیبر هضم غذا را تسریع می کند و با کمک به کنترل وزن، به شما کمک می کند طول عمر بیشتری داشته باشید.

موز سبز چه خواص و مزایایی برای سلامتی بدن دارد؟

مقدار بالای پتاسیم

موز زرد خشک شده و موز سبز دارای پتاسیم بالایی هستند . یک فنجان از موزهای سبز آب پز حاوی ۵۳۱ میلی گرم پتاسیم است.  از جمله مواد غذایی با پتاسیم بالا است که در رژیم غذایی شما ممکن است به کنترل فشار خون کمک کند . انجمن قلب آمریکا توصیه می کند مصرف روزانه ۴،۷۰۰ میلی گرم پتاسیم برای سلامت قلب لازم است  . با این حال، غذاهای دارای پتاسیم بالا برای همه امن نیستند.  اگر سطح پتاسیم خون بالا یا بیماری کلیوی دارید، باید با پزشک خود صحبت کنید تا تعیین کنید که غذاهایی مانند موز سبز می تواند چه تاثیری در برنامه رژیم غذایی شما داشته باشد .

مقدار بالای ویتامین B-6

موز سبز همچنین دارای ویتامین B-6 بالا است، که حاوی یک فنجان آب پز حاوی ۳۹ درصد از ارزش روزانه خود است.  ویتامین B-6 نقش مهمی در بیش از ۱۰۰ واکنش آنزیمی در بدن شما ایفا می کند . همچنین برای تشکیل هموگلوبین، و پروتئینی که اکسیژن را در بدن شما حمل می کند، لازم است.  علاوه بر این، ویتامین B-6 در کنترل قند خون کمک می کند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *