خواص فلفل دلمه و مزایای معجزه گر آن برای سلامتی بدن

فلفل دلمه فراتر از رنگ و کریستال برای ظروف است.  این سبزیجات پر جنب و جوش منبع مواد مغذی ارزشمند، فیبر و آنتی اکسیدان هستند . از جمله این سبزیجات در رژیم غذایی شما، سلامتی شما را افزایش می دهد.

ویتامین ها

فلفل دلمه بیش از ۱۰۰ درصد ارزش روزانه آنتی اکسیدان ویتامین C را تامین می کند که از سلامت و ایمنی بدن محافظت می کند . فلفل همچنین فولات را فراهم می کند که از عملکرد گلبول های قرمز پشتیبانی می کند و برای زنان باردار بسیار مهم است زیرا به برخی از انواع نقایص مادرزادی در نوزادان کمک می کند.  فولات ممکن است به جلوگیری از سرطان کولورکتال کمک کند. فلفل دلمه همچنین منبع ویتامین K است که برای عملکرد لخته شدن خون ضروری است.

کاروتنوئیدها

یک نوع خاص آنتی اکسیدان، به نام لیکوپن، فلفل قرمز را رنگ می کند.  این یک کاروتنوئید است که به مبارزه با رادیکال های آزاد که از قرار گرفتن در معرض مواد طبیعی در معرض مواد سمی است، کمک می کند . لیکوپن همچنین ممکن است به جلوگیری از انواع خاصی از سرطان، به ویژه سرطان پروستات در مردان کمک کند. فلفل های زرد و نارنجی نیز غنی از کاروتنوئید هستند که ممکن است قلب شما را از بیماری های قلبی عروقی محافظت کند.

خواص فلفل دلمه و مزایای معجزه گر آن برای سلامتی بدن

مزایای بیشتر

تمام رنگ های فلفل زرد منبع پتاسیم هستند.  این مواد معدنی کمک می کند تا مایعات و مواد معدنی در بدن شما متعادل شود، تا عملکرد عضلانی و تنظیم فشار خون را حفظ کنید.  یک فنجان فلفل سبز حاوی ۲۶۱ میلی گرم پتاسیم است، در حالی که انواع قرمز و زرد بیش از ۳۰۰ میلی گرم در هر فنجان است . فلفل دلمه ۳ گرم فیبر در فنجان فراهم می کند که می تواند هضم و میزان کلسترول را تنظیم کند.

کالری

یک فنجان فلفل خرد شده حاوی ۳۰ تا ۴۰ کالری است.  فلفل ها یک طعم شیرین و رضایت بخش را فراهم می آورند، که آنها را جایگزین خوبی برای چیپس های با کالری بالا ، مانند سیب زمینی یا هلو می کند . فلفل گوجه فرنگی یک غذای سالم برای مرغ و استیک است.  اضافه کردن فلفل به سالاد برای افزایش میزان مصرف بدون اضافه کردن کالری قابل توجه مفید است.  

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *