فواید انار برای سلامتی بدن و تاثیر آن در درمان بیماری ها

فواید انار برای سلامتی بدن

انار ها میوه ای گرد با پوست های قرمز، زرد و قرمز هستند. هنگام انتخاب یک انار، به انارهایی که دارای پوستهای براق هستند و اندازه آنها سنگین است، نگاه کنید، زیرا اینها اغلب پر از آب هستند.

ارزش غذایی انار

انارها منبع خوبی از فیبر و همچنین ویتامین A، C، برخی از ویتامین های B و مواد معدنی مانند کلسیم، پتاسیم و آهن هستند. دو ترکیب در انار – پونیکالاجین و اسید پانونیکیک – مسئول بسیاری از مزایای سلامت انار است . انار همچنین دارای فعالیت آنتی اکسیدانی سه برابر بیشتر از چای سبز است.

خواص انار

بهبود سلامت استخوان ها

دو مطالعه از سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ نشان داده است که چگونه مصرف انار اثرات پیشگیرانه در از دست دادن استخوان در موش دارد، اما در آزمایشات انسانی هنوز تکرار نشده است.

بهبود عملکرد ورزشی

محتوای آنتی اکسیدانی انار و انار، ممکن است عملکرد استقامتی و هوازی در ورزشکاران را بهبود بخشد، طبق مطالعه در مجله تغذیه و متابولیسم، در طی آن ۵۰۰ میلی لیتر آب انار توسط ورزشکاران برای ۱۵ روز مصرف شد.  مطالعه دیگری نیز نشان داد که عصاره انار در طی ۳۰ دقیقه از ورزش باعث بهبود انجام ورزشهای متناوب شده است.

اثرات ضد التهابی

مطالعات مختلفی در مورد خواص ضد التهابی انار دیده شده است . تحقیقات اولیه نشان داده است

که میوه ممکن است به مبارزه با التهاب روده کمک کند، در حالی که مطالعات دیگر به اثرات ضد التهابی پانکیک اسید از روغن دانه انار در سلول های سرطانی پستان کمک کرده است.  یک مقاله در مجله تحقیقات علوم پزشکی همچنین یک تحقیق کوچک را گزارش داد که در آن بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ روزانه مصرف انار را دریافت کردند و بعد از ۱۲ هفته کاهش نشانگرهای التهاب در خونشان را نشان دادند . اگر چه تمام این مطالعات امیدوار کننده هستند، قبل از اینکه انار بتواند اثرات ضد التهابی داشته باشد، تحقیقات بیشتری لازم است.

فواید انار برای سلامتی بدن

کاهش خطر بیماری قلبی و فشار خون

در سال ۲۰۱۳، میزان مصرف ۱۵۰ میلی لیتر آب انار در هر دو هفته در بیماران مبتلا به فشار خون بالا مورد بررسی قرار گرفت و دریافت که ممکن است باعث کاهش فشار خون شود . مطالعه دیگری از سال ۲۰۰۵ نشان داد که نوشیدن آب انار ممکن است جریان خون قلب را در بیماران مبتلا به بیماری قلبی عروقی بهبود بخشد.  با این حال، مطالعات با تعداد کمی از شرکت کنندگان انجام شده و باید قبل از اینکه پیوند مستقیم را تایید کنند، با حجم نمونه های بزرگتر تکرار شوند.

بهبود حافظه

تحقیق در مورد اینکه چگونه انار روی عملکرد شناختی تاثیر می گذارد هنوز در مراحل اولیه قرار دارد.  یک مطالعه کوچک از شرکت کنندگان با شکایت های مربوط به حافظه ناشی از سالم به منظور مصرف ۸oz  انار در روز و بهبود عملکرد وظایف کلامی و بصری پس از چهار هفته، در آنها دیده شد.  تحقیقات دیگر نشان داده است که آب انار ممکن است مزایای بهبود حافظه را در موش داشته باشد . باز هم تحقیقات قویتری لازم است قبل از اینکه یک ادعای بهداشتی برای انار و حافظه انجام شود.

عدم تقابل با هر دارو

برخی از گزارشات مربوط به انار و رابطه انار با برخی از داروها، از جمله کسانی که دارای فشار خون بالا و استاتین هستند، گزارش شده است . برای مصرف انار، یا آب آن، قبل از مصرف داروهای تجویزی و مصرف داروهای گیاهیتان با پزشک خود چک کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *