شیوه های ساده و طبیعی برای تقویت سیستم ایمنی بدن را بشناسید

شیوه های ساده و طبیعی برای تقویت سیستم ایمنی بدن را بشناسید

 

تقویت سیستم ایمنی بدن::غذای سالم، مواد غذایی مغذی

خوردن انواع میوه های رنگارنگ، سبزیجات، مواد مغذی مثل آجیل  که بدن  نیاز به تقویت سیستم ایمنی بدن،  برای بهبود پاسخ آنتی بادی و محافظت در برابر بیماری های عفونی مختلف دارد. سوء تغذیه باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن می شود.   در خوردن سیب زمینی سرخ کرده، نوشابه و دیگر غذاهای فرآوری زیاده روی نکنیم یک سیستم ایمنی سالم با خوردن یک رژیم غذایی متعادل، از جمله ویتامین ها و مواد معدنی از تمام گروه ها لازم داریم . همچنین  بهبود سلامت سیستم ایمنی بدن  با مصرف پروتئین کافی از منابع حیوانی است. اگر  مادر ، کودک خود را با شیر مادر تغذیه کند تمام مواد مغذی ضروری  را برای مقابله با عفونتها به بدن کودک می رساند
کنترل استرس

گاهی اوقات استرس کم, چیز خوبی است. چون بدن خود را برای رویارویی با چالش ها آماده می کند. ولی استرس حاد می تواند سیستم ایمنی  را ضعیف  کرده و بدن توانایی لازم را برای مبارزه با بیماری ها نخواهد داشت.گاهی اوقات استرس مزمن می تواند  به سیستم ایمنی بدن بیش از حد واکنش نشان دهد و بیماریهایی مثل آلرژی، آسم و بیخوابی، بوجود آورد که با کمی استراحت و کاهش استرس و ورزش هایی از قبیل  یوگا، مدیتیشن، تمرینات تنفس عمیق و غیره بهبود میابد
ورزش منظم

ورزش های هوازی متوسط ​​برای ۳۰-۴۰ دقیقه نه تنها استرس را از بین می برد بلکه برای تقویت سیستم ایمنی بدن هم کمک میکند
خواب خوب

بیخوابی باعث افزایش هورمون استرس کورتیزول، ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن می شود که باعث بوجود اوردن بیماریهای زیادی است
شیوه های ساده و طبیعی برای تقویت سیستم ایمنی بدن را بشناسید

پروبیوتیکها

میکروارگانیسم های مفید ر ا بوجود اورده و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود چنین باکتری می تواند از طریق ماست،کیمچی ، کلم  و مکمل های پروبیوتیک موجود در مواد غذایی که در فروشگاهها وجوددارد کسب کرد
شیوه های ساده و طبیعی برای تقویت سیستم ایمنی بدن را بشناسید

نوشیدن آب
نوشیدن مقدار زیادی آب.  تعادل سطح مایعات بدن شما را بهبود بخشده، و باعث می شود روده کار خودش را بخوبی انجام دهد و انرژی بدن را بدست آورید . از نوشیدنی های گازدار، چای و قهوه  اجتناب کنید چون باعث دی هیدراته شدن بدن می شوند  و سیستم ایمنی بدن را ضعیف میکند شیوه های ساده و طبیعی برای تقویت سیستم ایمنی بدن را بشناسید
پرهیز از الکل

الکل ظرفیت بدن را برای جذب ویتامین ها و مواد معدنی کاهش میدهدو بر روی سیستم ایمنی بدن تاثیر منفی میگذارد
شیوه های ساده و طبیعی برای تقویت سیستم ایمنی بدن را بشناسید

قرار گرفتن در نور خورشید

ویتامین D نقش مهمی در سیستم ایمنی بدن ایفا می کند. کمبود ویتامین D باعث می شود بیشتر مستعد ابتلا به عفونت شویم  اگز از منابع ویتامین D بقدر کافی استفاده نمیکنید   نور خورشید باعث تولید  ویتامین D در  بدن می شود در طول روز، ۱۰-۱۵ دقیقه در  نور کافی خورشید قرار بگیرد

شیوه های ساده و طبیعی برای تقویت سیستم ایمنی بدن را بشناسید

ویتامین ها  و مواد معدنی

کمبود روی، اسید فولیک، سلنیوم، ویتامین های A، B. C، E و D اغلب  سیستم ایمنی بدن را ضعیف میکنند بهترین کار  دریافت مواد مغذی را از منابع غذایی مربوط است اما پزشکان  برای افزایش  سیستم ایمنی بدن مکمل های خاصی توصیه می کنند
شیوه های ساده و طبیعی برای تقویت سیستم ایمنی بدن را بشناسید

زنجبیل و سیر

سیر و زنجبیل  یک تقویت سیستم ایمنی بسیار قوی است.  همچنین خواص ضد میکروبی دارد که لازم است در رژیم غذایی خود بگنجانیم  تا بدن بتواند  در برابر انواع ویروس ها، باکتری ها، قارچ ها و انگل مقاوم باشد . برخی از مواد غذایی که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شوند عبارتند از بادام، لوبیا، زغال اخته، چای سبز، ماست و قارچ که باید در رژیم غذایی خود از آنها هم استفاده کنیم

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *