خواص کاهو و مزایای آن برای سلامتی بدن

خواص کاهو و مزایای آن برای سلامتی بدن

هنگام خوردن سالاد یا ساندویچ هایتان می توانید از خوردن کاهو لذت ببرید . کاهوهای مختلف دارای درجه تغذیه ای متفاوتی هستند . بهتر است با محتوای کالری و مزایای سلامتی این سبزی آشنا شوید.

  • کاهش وزن

کاهو یک مکمل مناسب در رژیم غذایی برای کاهش وزن است . برای کاهش وزن به طور موثر، باید هر روز از غذای دارای کالری کمتر استفاده کنید . از آنجا که کاهو فقط شامل ۱۷ کالری در هر وعده می شود، شما می توانید مقدار زیادی کاهو را بخورید و همچنان وزن کم کنید . علاوه بر این، کاهو دارای آب زیادی است که می تواند به شما کمک کند هنگام غذا خوردن سریعتر احساس سیری کنید. کاهو را به ناهار یا وعده های شام خود اضافه کنید تا میزان کاهش وزن خود را بهبود بخشید.

  • دستگاه گوارش معده

محتوای فیبر کاهو آن را مکمل خوبی برای دستگاه گوارش معده می کند . به طور خاص، کاهو حاوی ۲ گرم فیبر است، که ۵ درصد از مقدار فیبر روزانه توصیه شده برای بدن است . فیبر ماده ای است که هضم نمی شود، بنابراین به عنوان یک مسهل برای حمل زباله از طریق روده عمل می کند و رژیم های غذایی با فیبر بالا نیز کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی و دیابت را به همراه دارد . برای تاثیر بیشتر، شما باید حداقل هشت لیوان آب در روز بخورید وگرنه ممکن است دچار یبوست و سفتی شدن مدفوع شوید.

  • ویتامین C و K

محتوای بالای ویتامین C کاهو آن را در گروه سبزیجات افزایش دهنده سلامت قلب قرار داده است.  یک ظرف از کاهو می تواند تا ۴ میلی گرم یا ۴۰ درصد از نیازهای روزانه توصیه شده ویتامین  Cرا برای شما فراهم کند . به طور خاص، ویتامین C از چسبیدن کلسترول به دیواره عروق خونی شما جلوگیری می کند.  بنابراین، اگر بیماری قلبی دارید یا سابقه خانوادگی مرتبط با بیماری قلبی داشته باشید، باید یک یا دو وعده کاهو را در رژیم غذایی روزانه خود مصرف کنید تا قلب شما سالم باقی بماند. کاهو همچنین دارای ویتامین K می باشد که میزان آن  ۱۰۰ میکروگرم در ۱۰۰ گرم کاهو است.  ویتامین K در کمک به لخته شدن خون شما مهم است و همچنین کمک می کند که استخوان های قویتری ایجاد شود.

  • قدرت عضلانی

پتاسیم نه تنها برای سلامت قلب ضروری است، بلکه برای قدرت عضلانی نیز مهم است . اگر سطح پتاسیم شما کم باشد، ممکن است دچار ضعف عضلانی شوید . بنابراین مصرف غذای غنی از پتاسیم برای حفظ قدرت عضلانی ضروری است . یک ظرف کاهو ۲۴۷ میلیگرم یا ۱۰ درصد از نیاز روزانه پتاسیم بدن را تامین می کند.  علاوه بر این مصرف سایر میوه ها و سبزیجات و حبوبات به شما کمک می کند مصرف پتاسیم  روزانه خود را حفظ کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *