فواید شنا کردن و تمرینات ورزشی که می توانید در آب انجام دهید

فواید شنا کردن

چرا ورزش در آب بهتر از خارج آب است؟ ویژگیهای آب اجازه می دهد تا مردم تمریناتی که در زمین دشوار است را انجام دهند.  زمانی که تا گردن در آب هستید،۹۰% از بدن شما شناور است، بنابراین شما به زمین نمیخورید .

مقاومت

مقاومتی مداوم برای هر حرکتی که شما انجام می دهید، وجود دارد.  آب ۱۲٪ -۱۴٪ مقاومت بیشتری نسبت به زمانی که شما در زمین تمرین می کنید، دارد . مقاومت امکان حرکات ناگهانی بدن را نمی دهد.

تأثیرات خنک کننده

آب به طور مؤثرتری گرما را از بین می برد، بنابراین احتمال گرمای بیش از حد وجود ندارد. آب به طور پیوسته بدن را سرد می کند . ورزش در آب سردتر و راحت تر از زمین است.

چرا مردم در آب تمرین می کنند؟

  • تناسب اندام

می توان تناسب اندام را حفظ و یا به دست آورد . بهبود تناسب اندام شما بستگی به میزان مصرف انرژی شما دارد.

  • درمان

به مردم در آسیب دیدگی، بهبود بیماری و مبارزه با روند پیری کمک می کند.

  • اجتماعی

شما می توانید با دیگران هنگام ورزش در آب صحبت کنید.

به شما فرصتی می دهد تا از فکر در مورد کار، مشکلات و چیزهای دیگر خلاص شوید.

  • سرگرمی

تمرینات آب را به شیوه ای سرگرم کننده  انجام دهید و در مورد جدی بودن تمرینات نگران نباشید. ورزش در آب سرگرم کننده است!

چگونه ورزش در آب به شرکت کنندگان کمک می کند؟

الف – مزایای فیزیکی

  • بهبود انعطاف پذیری و قدرت
  • استقامت را ایجاد می کند
  • انعطاف پذیری عضلانی را افزایش می دهد
  • ایجاد تعادل عضلانی
  • عضله قلب قوی تر می شود
  • سلامت را بهبود می بخشد
  • گردش خون را افزایش می دهد
  • بازسازی عضلات
  • بهبود یافتن توانایی برای کنترل و حفظ وزن سالم

ب- مزایای اجتماعی

  • خوش گذشتن
  • دوستی با دیگران
  • لذت بردن – حتی هنگام کار سخت
  • امن بودن

 ج- مزایای روانشناسی

  • کمک به ایجاد یک نگرش مثبت (به صورت جداگانه و گروهی)
  • باعث احساس آرامش و راحتی می شود
  • افزایش صبوری
  • استرس و تنش را از بین می برد
  • تجدید انرژی

فواید شنا کردن

چه گزینه های ورزشی در آب وجود دارد؟

  • پیاده روی درآب

حرکت به جلو، عقب، با استفاده از مراحل منظم، کوتاه، سریع و یا طولانی در آب های عمیق یا کم عمق

  • حرکات ایروبیک درآب

تمرینات ریتمیک کامل بدن که در آبهای کم عمق و یا عمیق برای ۲۰ دقیقه یا بیشتر انجام می شود، برای ارائه مزایای قلبی و عروقی طراحی شده اند.

  • حرکات منظم در آب

حرکت بالا و پایین بدن به منظور تقویت، سازگاری و عضلات با استفاده از مقاومت در برابر آب و / یا تجهیزات ورزشی انجام می شود.

  • آموزش انعطاف پذیری

حرکت های بزرگ با استفاده از هر بخش بدن همراه با امتداد کامل بدن

  • درمان آب و توانبخشی

روش های آب طراحی و اجرا شده برای اهداف بالینی خاص.

  • یوگا آب و آرامش

حرکت ساده با استفاده از آب به عنوان یک محیط آرامش بخش.

  • دویدن درآب عمیق

شبیه سازی دویدن روی زمین در عمق آب جاییکه در آن پا کف استخر را لمس نکند.  برای این کار دستگاه های شناور استفاده می شود . انواع مختلف دویدن و روش های مختلف می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

  • دیوار ورزش (عمیق یا کم عمق):

استفاده از دیوار استخر برای حمایت از فعالیتهای قسمتهای مختلف بدن.

  • محصولات تناسب اندام آب

محصولات حرفه ای و به طور خاص فعالیت های تقویتی و استقامتی برای تناسب اندام در آب طراحی شده است .

  • شنا

اگر فرد شنا بلد است، شنا کردن به عقب و جلو با استفاده از تکنیک های مختلف شنا امکان پذیر است .

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *