خواص سوپ اسفناج برای سلامتی و تندرستی بیشتر بدن

خواص سوپ اسفناج برای سلامتی و تندرستی بیشتر بدن

سوپ اسفناج می تواند به دلیل سبزیجات دارای مواد مغذی دارای مزایای سلامتی زیادی است . اسفناج به عنوان یکی از سالمترین غذاها در سراسر جهان شناخته شده است . با این حال توصیه می شود که اسفناج به دلیل دارا بودن اسیلات های طبیعی ممکن است موجب تداخل در جذب کلسیم شود . اسفناج همچنین می تواند باعث مشکلات کلیوی و / یا تخریب کیسه صفرا شود.  اگر دچار نگرانی های بهداشتی هستید، با پزشک خود مشورت کنید.

مفید برای مدیریت وزن

سوپ اسفناج دارای کالری کم و حاوی چربی است . سوپ اسفناج با آب یا سبزی بر پایه برنج حاوی کمترین کالری است . سوپ آماده شده با شیر کم چرب یا شیر بدون چربی، کالری بیشتری را عرضه می کند.  تمام سبزیجات، کالری کم و مقدار قابل توجهی چربی دارند . اسفناج فقط سه کالری در هر ۱/۲ ظرف دارد.  مقدار کالری کم اسفناج آن را به غذایی ایده آل برای از دست دادن یا مدیریت وزن تبدیل کرده است.

سطح انرژی را افزایش می دهد

اسفناج حاوی مقادیر زیادی آهن، که یک ماده معدنی ضروری برای تنظیم رشد سلولی است، می باشد.  طبق گفته موسسه ملی بهداشت، پروتئین در گلبول های قرمز، برای انتقال اکسیژن به بافت ها در سراسر بدن مورد نیاز است. کمبود آهن می تواند منجر به خستگی، کاهش ایمنی و عملکرد بدنی شود . اسفناج می تواند آهن بدون کالری یا چربی محصولات گوشتی غنی از آهن را عرضه کند . آهن در سوپ اسفناج به ویژه برای کودکان، زنان در دوره های قاعدگی و / یا شیرده، سالمندان و نوجوانان بسیار مفید است.

خواص سوپ اسفناج برای سلامتی و تندرستی بیشتر بدن

بهبود ذهن قدرت

سوپ اسفناج می تواند سطح عملکرد مغز شما را بهبود بخشد . سبزیجات دارای برگ سبز، از جمله اسفناج، حاوی مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان های مفید مانند ویتامین E می باشند. این آنتی اکسیدان ها می توانند به کاهش سرعت توانایی شناختی و عملکرد ذهنی کمک کنند . ظرفیت یادگیری و مهارت های حرکتی شما ممکن است بهبود یابد.  ذهن می تواند جوانتر باقی بماند . سوپ اسفناج با روغن زیتون کم می تواند جذب ویتامین E را افزایش دهد.

ضد التهابی

سوپ اسفناج حاوی مواد مغذی است که خواص ضد التهابی دارند، که می تواند باعث کاهش التهاب در بدن شما شود . التهاب نقش مهمی در آسم، سردرد میگرنی، استئوپروز و آرتریت روماتوئید دارد.  مواد مغذی ضد التهابی شامل بخشی از ویتامین A به عنوان بتا کاروتن، ویتامین K، منیزیم، ریبوفلاوین و ویتامین C است.

سلامت استخوان را بهبود می بخشد

اسفناج تازه بیش از ۲۰۰ درصد نیازهای روزانه ویتامین K شما را تامین می کند.  یک فنجان اسفناج پخته شده، معادل شش فنجان اسفناج خام و بیش از ۱۰ برابر RDA مواد مغذی حیاتی را تامین می کند . ویتامین K به جلوگیری از تجزیه استخوان ها کمک می کند. باکتری های روغنی، ویتامین K1 را به ویتامین K2 تبدیل می کنند که پروتئین مهم غیر کلاژنی استخوان، استئوکالسین را فعال می کند . این فرآیند باعث می شود که مولکول های کلسیم در داخل استخوان ها قرار گیرد.  اسفناج علاوه بر ویتامین K حاوی مقادیر زیادی از کلسیم و منیزیم استخوان ساز است . یک فنجان اسفناج خام حاوی ۱۵ میلی گرم کلسیم و ۱۲ میلی گرم منیزیم است.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *