مزایای سلامتی شیر سویا برای کاهش بیماری های بدن

مزایای سلامتی شیر سویا برای کاهش بیماری های بدن

شیر سویا یکی از جایگزین های تغذیه ای شیرین است . علاوه بر مزایای کلی آن، شیر سویا حاوی تعدادی ترکیبات است که برای سلامت مردان بسیار مهم است.  مقدار بالای ایزوفلاون ها، پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی و حداقل مقدار چربی های اشباع شده می تواند به پیشگیری و درمان برخی از شرایط سلامتی در مردان کمک کند.  با وجود این مزایا، سویا یکی از رایج ترین انواع آلرژن های غذایی است . تا زمانی که به سویا حساسیت نداشته باشید، نوشیدن یک لیوان شیر سویا، در روز یک راه عالی برای به دست آوردن برخی از مزایای سلامتی آن است.

  • سلامت قلبی عروقی

بیماری قلبی یکی از مسائل مهم سلامتی در مردان است . توصیه می شود که یک رژیم غذایی حاوی چربی های اشباع شده و سدیم کم، به همراه پروتئین با کیفیت بالا را برای جلوگیری از مشکلات قلبی عروقی مصرف کنید.  یک فنجان از شیر سویا، حاوی ۳٫۶ گرم چربی، ۶٫۳ گرم پروتئین، ۱۰۴ کالری و تنها ۰٫۵ گرم چربی اشباع شده است.  علاوه بر پایین بودن کالری و چربی، داشتن پروتئین بالا شیر سویا باعث بهبود فشار خون سالم و میزان کلسترول می شود . اگر چه شیر سویا، حاوی ۰٫۵ گرم فیبر سالم است، مصرف یک فنجان شیر سویا، ۷/۶ درصد از میزان مصرف روزانه سدیم شما را تامین می کند.

  • پیشگیری از سرطان

باید یادآور شد که سرطان دومین مسئله بهداشتی برای مردان است که بیشتر شامل سرطان های پروستات، ریه، کولورکتال و پوست است.  طبق گفته پزشکان مایکل موری و جوزف پیتزورنو، محتوای بالای ایزوفلاوئون سویا باعث می شود که به تنهایی بهترین عامل رژیم غذایی در پیشگیری از سرطان پروستات باشد . یک فنجان شیر سویا حاوی حدود ۳۰ درصد کلسیم روزانه شما است . همانطور که کلسیم برای جلوگیری از سرطانهای کولورکتال و روده کمک می کند، پیشگیری از سرطان نیز به خواص سویا افزوده شده است.  مزایای اضافی آنتی اکسیدان های شیر سویا به حذف رادیکال های آزاد که باعث سرطان می شوند کمک می کند . یک فنجان شیر سویا شامل ۳۴٫۴ و ۵٫۷ درصد میزان مصرف روزانه ریبوفلاوین و روی شما است.

  • کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲

یکی دیگر از مسائل مهم بهداشتی برای مردان دیابت نوع ۲ است . شیر سویا، حاوی دو ماده مغذی است که ممکن است به جلوگیری از توسعه دیابت نوع ۲ منجر شود:  منیزیم و ویتامین D. گرچه این درمانها برای این بیماری نیست، افرادی که سطح کم این مواد مغذی را دارند، خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را افزایش می دهند.  در نتیجه یک فنجان شیر سویا، می تواند مانع از ایجاد این بیماری بوسیله ۸٫۶ درصد منیزیم و ۱۸ درصد ویتامین D شود . علاوه بر این، شیر سویا، یک غذای سالم برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ است که دارای گلیسمی پایین هستند .

  • سلامت روان

خودکشی به عنوان علت اصلی مرگ و میر در میان مردان معرفی می شود . شیر سویا، ممکن است به کاهش خطر کمک کند، زیرا حاوی تعدادی از مواد مغذی مفید برای سلامت روان است . به عنوان مثال، یک فنجان شیر سویا، حاوی ۵٫۸ درصد از ویتامین B-6 است که به بدن شما کمک می کند تا سروتونین های مغز و اعصاب را تقویت کند . محتوای منیزیم آن نیز به افزایش سطح سروتونین کمک می کند و ممکن است به عنوان برخی از داروهای ضد افسردگی در میان افرادی که افسردگی و دیابت دارند نیز موثر باشد.  مقدار بالای ویتامین D در شیر سویا، همچنین می تواند به پیشگیری و درمان اختلالات عاطفی فصلی، که یک بیماری افسردگی است منجر شود که در طول ماه های زمستان افراد ساکن در مناطق مرتفع را  تحت تاثیر قرار می دهد.

نکات

با استفاده از مقدار کمی آرد یا نشاسته ذرت در دستور العمل مبتنی بر شیر سویا، می توانید به بهبود آن کمک کنید، همچنین می توانید آن را به غذاهایی مانند سوپ کرم، کرم کاری و پودینگ اضافه کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *