مزایا و معایب مصرف میگو چیست؟

مزایا و معایب مصرف میگو چیست؟

با محتوای کالری کم، میگو جزو رژیم های غذایی کم کالری و سالم است.  طبق گزارش آژانس حفاظت محیط زیست ایالات متحده و اداره غذا و دارو، میزان جیوه درون میگو نسبتا کم است.  علاوه بر این، انجمن قلب آمریکا می گوید که شما می توانید روزانه ۲۰۰ گرم از ماهی های پخته شده، صدف و طیور مصرف کنید . میگو چندین مزیت تغذیه ای را به دلیل دارا بودن پروتئین، ویتامین و مواد معدنی خود ارائه می دهد، اما مصرف میگو نیز دارای معایبی  است.

فواید

۱-کیفیت بالا پروتئین بدون چربی

میگو به عنوان یک منبع عالی دارای پروتئین بدون چربی استفاده می شود. به دلیل میزان پروتئین بالایی که دارد یعنی ۳۶ گرم در هر ۲۰۰ گرم، برای تامین مصرف روزانه ۴۶ گرم پروتئین برای زنان و ۵۶ گرم برای مردان، توصیه می شود . این همچنین شامل تمام اسیدهای آمینه ای است که سلول های شما نمی توانند به طور خودبه خودی تولید کنند . هر سلول بدن شما شامل مولکولهای پروتئینی است و اسیدهای آمینه رژیم غذایی شما اجازه می دهد سلول هایتان برای تعمیر و بهبود آسیب های قدیمی پروتئین های جدید تولید کنند.  پروتئین در رژیم غذایی شما همچنین به شما کمک می کند تا هورمون های پپتیدی را ایجاد کنید – گروهی که شامل انسولین است، هورمونی که قند خون شما را تنظیم می کند.

۲- مواد معدنی برای فعال سازی آنزیم

میگو را به رژیم غذایی خود اضافه کنید و میزان جذب روی و سلنیوم را افزایش دهید، دو ماده معدنی که سلول های شما برای فعال شدن آنزیم ها – پروتئین ها نیاز دارند که به واکنش های شیمیایی کمک می کنند. روی آنزیم هایی را که برای تولید انرژی لازم است فعال می کند و پروتئین های وابسته به روی فعالیت ژنها را کنترل می کند و از سیستم ایمنی بدن شما حمایت می کند. ۲۰۰ گرم میگو، حاوی ۲٫۸ میلی گرم روی است که ۳۵ درصد از مصرف روزانه توصیه شده برای مردان و ۲۵ درصد برای زنان است . سلنیوم فراوان در میگو، آنزیم هایی را که برای متابولیسم عضلات سالم نیاز دارند و همچنین آنزیم هایی که با رشد سرطان مبارزه می کنند، را فعال می کند . هر۲۰۰ گرم میگو  همچنین ۸۴٫۲ میکروگرم سلنیوم یا بیش از ۵۵ میکروگرم نیاز روزانه را فراهم می کند.

۳-ویتامین ها برای سلامت سلول های قرمز خون

میگو بخورید و با محتویات ویتامینی که دارد از گلبول های قرمز سالم حمایت کنید.  ویتامین A در میگو رشد گلبول قرمز را کنترل می کند و آن ژن هایی را فعال می کند که سلول های رشدی نیاز دارند از سلول های بنیادی برای سلول های گلبول قرمز استفاده کنند . این همچنین کمک می کند که گلبول های قرمز خون شما به آهن مورد نیاز برای انتقال اکسیژن دسترسی داشته باشند.  ویتامین B-12 در تولید هم – ترکیبات آهن مسئول عملکرد گلبول قرمز کمک می کند.   ۲۰۰ گرم میگو، ۲٫۸ میکروگرم ویتامین B-12 و ۵۱۲ واحد بین المللی ویتامین A را فراهم می کند. این شامل مصرف روزانه توصیه شده برای ویتامین B-12 و همچنین ۱۷درصد توصیه های مصرف روزانه ویتامین A برای مردان و ۲۲ درصد برای زنان است.

معایب میگو

سدیم و کلسترول

مصرف میگو همچنین دارای معایبی است که می تواند سلامت قلبی و عروقی شما را تحت تأثیر قرار دهد. میگو دارای سدیم و کلسترول بالا است. ۲۰۰ گرم میگو حاوی ۳۵۹ میلیگرم کلسترول است که بیشتر از حد توصیه شده برای مصرف روزانه است. میگو همچنین حاوی ۱،۶۱۰ میلیگرم سدیم در هر وعده یا ۷۰ درصد بالاتر از حد مجاز است. کلسترول بدنی به دلیل توانایی آن در افزایش سطح کلسترول خون، به ویژه در افراد حساس به آن، خطر بالقوه ای دارد . سدیم فشار خون را افزایش می دهد که باعث فشار بر روی عروق خونی شما می شود و خطر بیماری قلبی عروقی را افزایش می دهد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *