فواید بی نظیر سفیده تخم مرغ برای سلامتی بدن را بیشتر بشناسید

فواید بی نظیر سفیده تخم مرغ برای سلامتی بدن را بیشتر بشناسید

تخم مرغ به دلیل مقدار بالای کلسترول و چربی اغلب شهرت بدی دارد.  در حالی که محتوای کلسترول بالای تخم مرغ تنها یک زیرمجموعه از مواد آن را شامل می شود – کسانی که به کلسترول غذایی حساس هستند – با استفاده از سفیده تخم مرغ به جای کل تخم مرغ هنوز هم می توانند از مزایای سلامتی بهره مند شوند.  سفیده تخم مرغ بدون مقدار زیاد کالری مزایای متعددی  را ارائه می دهد.

۱- بدون کلسترول

یک تخم مرغ پر از کلسترول است، میزان کلسترول توصیه شده در رژیم غذایی روزانه تقریبا برابر با مقدار کلسترول یک تخم مرغ بزرگ است . با این حال ۲۱۳ میلی گرم کلسترول تخم مرغ در زرده وجود دارد . فقط سفیده تخم مرغ را بخورید.  افرادی که در معرض مشکلات بهداشتی نیستند باید بیش از ۳۰۰ میلی گرم کلسترول در روز بخورند، در حالی که کسانی که از شرایطی مانند دیابت یا بیماری قلبی عروقی رنج می برند نباید بیشتر از ۲۰۰ میلی گرم کلسترول در روز مصرف کنند.

۲- پروتئین بالا

سفیده تخم مرغ یکی از منابع برتر پروتئین هستند که در کنار گوشت، مرغ و ماهی قرار می گیرند.  بیش از نیمی از ۶ گرم پروتئین تخم مرغ کامل، از سفیده آن می آید. سفیده یک تخم مرغ تنها ۴ گرم پروتئین را بدون چربی و سایر عوارض ارائه می دهد . در حقیقت، هیچ چربی را دریافت نمی کنید، مگر اینکه تخم مرغ را در روغن چرب یا کره سرخ کنید . انتخاب پروتئین کم چرب به عنوان بخش منظمی از رژیم غذایی شما همچنین می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد.

۳- کالری کم

تخم مرغ فقط دارای ۷۱ واحد کالری است . زرده را کنار بگذارید، بلافاصله حدود ۵۵ واحد کالری را از آن خارج می کنید و فقط ۱۶ واحد کالری را برای سفیده تخم مرغ باقی می گذارید.  به جای پختن سه تخم مرغ، یک تخم مرغ با دو سفیده تخم مرغ را امتحان کنید.  در این حالت به طور خودکار تخم مرغها دارای ۲۱۳ کالری وزن هستند بدون اینکه هیچ گونه عارضه ای داشته باشند .

۴- فواید دیگر

سفیده تخم مرغ همچنین مزایای دیگری نیز به شما می دهد . سفیده تخم مرغ کاملا بدون چربی است، در مقایسه با ۵ گرم چربی زرده، دارای ۲ گرم چربی اشباع شده است . میزان چربی اشباع شده در زرده حدود ۸ درصد از نیاز روزانه توصیه شده است . یک سفیده تخم مرغ نیز ۱٫۳ میکروگرم فولات، ۶٫۶ میکروگرم سلنیوم، ۲٫۳ میلی گرم کلسیم، ۳٫۶ میلی گرم منیزیم و ۴٫۹ میلی گرم فسفر را ارائه می دهد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *