فواید مصرف قهوه برای مبارزه با زوال عقل را بشناسید

قهوه ممکن است برای مغز شما خوب باشد.  تحقیقات جدید در این هفته در مجله Gerontology  Society of America نشان می دهد که مصرف کافئین ممکن است شانس ابتلا به زوال عقل و یا اختلالات شناختی را کاهش دهد – حداقل اگر شما یک زن مسن هستید. دانشمندان مدت زیادی است که امیدوارند کافئین به محافظت از عملکرد مغز کمک کند، اما این فرضیه بر اساس مطالعات بر روی حیواناتی مانند موش و موش صحرایی بوده است . ایرج دسیکل، استاد روانشناسی دانشگاه ویسکانسین-میلواکی، و برخی از همکارانش، ۶،۴۶۷ زن ۶۵ ساله و بالاتر که بیش از ۱۰ سال تحت نظر بودند را برای این تئوری بررسی کردند .

زنان مقدار زیادی نوشیدنی های کافئینی مانند قهوه، چای و کولا نوشیدند . یک بار در سال، Driscoll  و تیم او مهارت های تفکر شرکت کنندگان را بررسی و آنها را در مورد مصرف کافئین مورد پرسش قرار دادند . در طی این مطالعه، ۳۸۸ نفر از افراد مبتلا به کاهش شناختی، از جمله زوال عقل تشخیص داده شدند. زناني که بيشترين میزان کافئين را مصرف کردند، به طور متوسط ​​روزانه ۲۶۱ ميلي گرم و يا بيشتر، که مقدار آن در دو تا سه فنجان قهوه و يا ۵ تا ۶ فنجان چاي سياه کمترین احتمال را داشت دچار زوال عقل یا اختلال شناختی شوند.

 Driscoll می گوید: به طور کلی، گروهی که به خوبی از کافئینین تغذیه شده بود خطر ابتلا به زوال عقل را با ۳۶ درصد کاهش نشان می داد.  زنانی که مقدار کمی از کافئین و به طور متوسط ​​کمتر از ۶۴ میلی گرم (کمتر از یک فنجان قهوه) مصرف می کردند، با احتمال زیاد ابتلا به زوال عقل تشخیص داده می شدند.

فواید مصرف قهوه برای مبارزه با زوال عقل را بشناسید

 چگونه کافئین باعث کاهش زوال عقل می شود

دانشمندان دقیقا مطمئن نیستند، اما یک نظریه این است که بلوک گیرنده های شیمیایی خاص در مغز به نام گیرنده آدنوزین هستند  . همانطور که سن ما بیشتر می شود ، این گیرنده ها می توانند به طور غیر طبیعی عمل کنند، که بر مناطق مغز ما تأثیر می گذارد و یادگیری و حافظه را کنترل می کند.  اما Driscoll هشدار می دهد که ارتباط بین میزان مصرف کافئین بالا و میزان ابتلا به زوال عقل، قطعی نیست . او می گوید: “شواهد تأیید مصرف کافئین به عنوان یک عامل محافظتی بالقوه در برابر اختلالات شناختی هیجان انگیز است، اما باید تحقیقات بیشتری انجام شود. تا زمانی که تحقیقات یک پاسخ روشن داشته باشد از مصرف قهوه، چای یا حتی کمی از کره بادام زمینی کافئینی لذت ببرید . اما زیاد از آن استفاده نکنید: طبق اداره غذا و داروی، ۶۰۰ میلی گرم در روز – معادل ۲ تا ۴ فنجان قهوه زیاد است . مقامات بهداشت می گویند مصرف بیش از ۴۰۰ میلیگرم کافئین در روز برای اکثر مردم سالم است. و به یاد داشته باشید، مقدار کافئین دریافتی در شما ممکن است کاملا متفاوت از نوع قهوه شما باشد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *