فواید ماهی و مزایای آن برای سلامتی قلب و مغز

فواید ماهی و مزایای آن برای سلامتی قلب و مغز

ماهی یک پروتئین با کیفیت با چربی کم است . ماهی با اسید چرب امگا ۳ و ویتامین هایی مانند D و B2 (ریبوفلاوین) پر شده است . ماهی غنی از کلسیم و فسفر است و منبع خوبی از مواد معدنی مانند آهن، روی، ید، منیزیم و پتاسیم است.  انجمن قلب آمریکا توصیه می کند که، به عنوان بخشی از یک رژیم سالم حداقل دو بار در هفته ماهی بخورید.  ماهی با پروتئین ها، ویتامین ها و مواد مغذی که می تواند فشار خون و خطر ابتلا به حمله قلبی یا سکته را کاهش دهد، شناخته می شود.

  • چگونگی طبخ درست ماهی و برخی از دستور العمل های سالم را یاد بگیرید.
  • غذاهای دریایی را انتخاب کنید که کمبود آلاینده ها و بالا بودن مزایای سلامتی را دارد.

قلب و مغز سالم

خوردن ماهی منبع مهمی از اسیدهای چرب امگا ۳ است.  این مواد مغذی ضروری، قلب و مغز ما را سالم نگه می دارد.  دو نوع اسید چرب امگا ۳ که در ماهی یافت می شوند، EPA (ایکوزاپنتانوئیک اسید) و DHA (اسید داکوساگزنئوئیک) هستند . بدن ما اسیدهای چرب امگا ۳ را تولید نمی کند، بنابراین ما باید آنها را از طریق غذا بدست بیاوریم.  اسیدهای چرب امگا ۳ در هر نوع ماهی یافت می شوند، اما در ماهی های چرب بسیار زیاد هستند . برخی از انتخاب های خوب عبارتند از ماهی قزل آلا، ساردین، شاه ماهی، کنسرو ماهی تن و صدف.

فواید ماهی و مزایای آن برای سلامتی قلب و مغز

اسیدهای چرب امگا ۳

  • کمک به حفظ قلب سالم با کاهش فشار خون و کاهش خطر ناگهانی مرگ، حمله قلبی، ریتم های غیر طبیعی قلب و سکته مغزی.
  • کمک به عملکرد سالم مغز و رشد نوزادان، بهبود بینایی و اعصاب در دوران بارداری.
  • ممکن است خطر افسردگی، ADHD، بیماری آلزایمر، دمانس و دیابت را کاهش دهد.
  • ممکن است از التهاب جلوگیری شود و خطر آرتریت را کاهش دهد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *