فواید خوردن سیب و تاثیر شگفت انگیز آن بر روی سلامتی بدن

فواید خوردن سیب و تاثیر شگفت انگیز آن بر روی سلامتی بدن

سیب ها مزایای تغذیه ای شگفت انگیزی دارند که شعار “هر روز یک سیب” را توجیه می کند . در اینجا بعضی از مزایای تغذیه ای سیب آورده شده است.

  • مغذی و تقویت کننده

بسته بندی بسیار کمی از فیبر محلول (۴ گرم در هر سیب متوسط) برای مقدار کمی کالری (۹۵) باعث می شود سیب یک میان وعده شیرین مغذی شود . علاوه بر این، یک سیب متوسط ​​به عنوان یک وعده پس از غذا خوردن برای رسیدن به سهمیه میوه ای روزانه شما (حدود ۲ عدد برای بزرگسالان در یک رژیم ۲۰۰۰ کالری) محسوب می شود . آنها همچنین منبع خوبی از ویتامین C در تقویت ایمنی (۱۴٪ ارزش روزانه) هستند.

  • کاهش وزن

سیب گرسنگی را برای چند کالری رفع می کند، بنابراین تعجب آور نیست که آنها می توانند بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشند که سبب کاهش وزن می شود. در یک مطالعه اخیر، سیب خشک نیز به شرکت کنندگان کمک کرد تا مقداری از وزن خود را از دست بدهند.  زنان که یک عدد سیب خشک را به مدت یک سال خوردند، وزن خود، میزان کلسترول و بیماری قلبی را کاهش دادند . محققان دانشگاه ایالتی فلوریدا معتقدند که آنتی اکسیدان سیب و پکتین (یک نوع فیبر) مسئولیت منافع را بر عهده دارند و فکر می کنند که سیب های تازه حتی بیشتر موثر خواهند بود.

فواید خوردن سیب و تاثیر شگفت انگیز آن بر روی سلامتی بدن

  • سلامت قلب

مطالعات فواید مصرف سیب را برای سلامت قلب نشان می دهد . سال گذشته، مطالعه سلامت زنان آیووا گزارش داد که از میان زنان ۳۴،۰۰۰ زن که نزدیک به ۲۰ سال تحت نظر هستند، سیب با کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و عروق کرونر همراه است.  چند سال پیش، محققان فنلاندی که اطلاعات رژیم غذایی را در طول ۲۸ سال جمع آوری کرده بودند، از ۹۲۰۸ مرد و زن دریافتند که مصرف کنندگان سیب سبز کمترین خطر ابتلا به سکته مغزی را در مقایسه با مصرف کنندگان غریبه دارند. کارشناسان مزایای قلب سالم را به ترکیبات آنتی اکسیدانی که در سیب است مرتبط می دانند، که کمک می کنند تا کلسترول LDLاز اکسیداسیون حفظ شده و از التهاب جلوگیری شود.  علاوه بر این، فیبر محلول در سیب نیز نشان داده است که سطح کلسترول را کاهش می دهد.

  • محافظت در مقابل سندرم متابولیک

افرادی که سیب را می خورند احتمال ابتلا به سندرم متابولیک، خوشه ای از علائم مرتبط با افزایش خطر بیماری قلبی و دیابت را کاهش می دهند . جویس هندلی در مجله EatingWell  گزارش داد که محققانی که مطالعات ملی بهداشت و تغذیه (NHANES) را بررسی کرده اند، طی یک نظرسنجی از عادات غذایی و سلامتی دریافتند افرادی که هر روز سیب خورده بودند، نسبت به کسانی که سیب نخورده بودند ۲۷ درصد احتمال کمتری در نشان دادن علائم سندرم متابولیک داشتند . مصرف کنندگان سیب همچنین دارای سطح پایین پروتئین واکنش C، نشانگر التهابی هستند که حضور آن در خون نشان دهنده افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت است.

  • بهبود استقامت ورزشی

خوردن سیب قبل از اینکه شما کار کنید، ممکن است استقامت شما را افزایش دهد.  سیب ها یک آنتی اکسیدان به نام کورستین ارائه می دهند که با اکسیژن بیشتری در دسترس برای ریه ها استقامت می کنند . یک مطالعه نشان داد که کورستین هنگامی که در فرم مکمل قرار گرفت،  به مردم در دوچرخه سواری کمک کرد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *