خواص درمانی برنج سیاه

خواص درمانی برنج سیاهخواص درمانی برنج سیاه : برنج قهوه ای و برنج قرمز حاوی آنتی اکسیدان های مفید  هستند، تنها برنج سیاه حاوی آنتوسیانین است. علاوه بر این، برنج سیاه حاوی آنتی اکسیدان مهم ویتامین E است که در حفظ چشم، پوست و سلامت ایمنی بدن نیز تاثیر زیادی دارد.
برنج سیاه دارای رنگ سیاه  است و معمولا زمانی که پخته می شود برنگ بنفش در می آید.برنج سیاه دارای گلوکز کم  است  به دلیل محتوای داشتن قند کم  برای بیماران دیابتی فوق العاده عالیست برنج سیاه در کشور چین از قدیم مورد استفاده قرار گرفته است
“برنج سیاه  آنتی اکسیدان های بالاتری نسبت به   برنج قهوه ای یا سفید دارد همچنین  دارای شاخص گلیسمی پایین در مقایسه با برنج سفید و قهوه ای است

برای کنترل بهتر قند خون،بهتر است  برنج کمتری مصرف کنید. جایگزینی  برنج سفید با برنج قهوه ای هم ایده ایده خوبی است – خطر ابتلا به دیابت را ۱۶ ٪ کاهش می دهد. بطور کلی اگر دیابتی ها برنج کم مصرف کنند خیلی خوبست – جایگزین برنج با غلات دیگر خطر ابتلا به دیابت را ۳۶٪ کاهش می دهد.

مهمترین فواید برنج سیاه  عبارتست از سلامت قلب، هضم بهتر، دیابت، کاهش وزن و بیماری های مزمن است.

درمان بیماری ها با برنج سیاه

آنتوسیانین ها آنتی اکسیدان های شناخته شده ای هستند استرس اکسیداتیو را به میزان قابل توجهی کاهش داده  از اثرات منفی رادیکال های آزاد جلوگیری میکند. این می تواند خطر ابتلا به سرطان، بیماری های قلبی و آرتریت روماتوئید و همچنین پیری زودرس را کاهش دهد.

سلامت قلب

این نوع برنج حاوی فیبر بیشتر و چربی کمتیری نسبت به انواع  دیگر برنج دارد که هر دو عامل برای سلامت قلب مفید هستند. فیبر به کاهش کلسترول و کاهش فشار خون کمک می کند، در حالی که سطح پایین چربی و کلسترول باعث جلوگیری از آترواسکلروز و بیماری های قلبی عروقی می شود.

دیابت را درمان می کند

برنج سیاه سرشار از فیبر است  و همین به کنترل و تنظیم بیماری دیابت کمک می کند  آزادسازی انسولین و گلوکز را در جریان خون تنظیم میکند

کاهش وزن

گرچه ۱۶۰ کالری در ۱/۲ فنجان ن برنج وجود دارد، سزرشار از فیبر است و به کاهش وزن کمک میکند  علاوه بر این،  دارای بسیاری از مواد معدنی و ترکیبات فعال در این برنج متابولیسم را سرعت می بخشد و به کالری سوزی و چربی سوزی فوق العاده کمک میکند

وجود آنتوسیانین ها در برنج سیاه  به کاهش سموم در سراسر بدن کمک کرده ؛و به کبد و کلیه کمک میکند تا بهتر کار کنند

کمک به هضم غذا

فیبر موجود در برنج سیاه سیستم گوارشی را بهبود می بخشد، جذب مواد مغذی را افزایش می دهد و از  سوء هاضمه، یبوست، اسهال و نفخ جلوگیری می کند.
انرژی

برنج سیاه، به عنوان یک منبع غنی از کربوهیدراتها، یک روش عالی برای افزایش سریع  انرژی است. دلیل آن این است که برنج در بسیاری از کشورهای آسیایی  غذای اساسی است؛   منبع کربوهیدرات و انرژی است. برنج سیاه واقعا بی نظیر است

 

 

برنج قهوه ای و برنج قرمز حاوی آنتی اکسیدان های مفید  هستند، تنها برنج سیاه حاوی آنتوسیانین است. علاوه بر این، برنج سیاه حاوی آنتی اکسیدان مهم ویتامین E است که در حفظ چشم، پوست و سلامت ایمنی بدن نیز تاثیر زیادی دارد.
برنج سیاه دارای رنگ سیاه  است و معمولا زمانی که پخته می شود برنگ بنفش در می آید.برنج سیاه دارای گلوکز کم  است  به دلیل محتوای داشتن قند کم  برای بیماران دیابتی فوق العاده عالیست برنج سیاه در کشور چین از قدیم مورد استفاده قرار گرفته است
“برنج سیاه  آنتی اکسیدان های بالاتری نسبت به   برنج قهوه ای یا سفید دارد همچنین  دارای شاخص گلیسمی پایین در مقایسه با برنج سفید و قهوه ای است

برای کنترل بهتر قند خون،بهتر است  برنج کمتری مصرف کنید. جایگزینی  برنج سفید با برنج قهوه ای هم ایده ایده خوبی است – خطر ابتلا به دیابت را ۱۶ ٪ کاهش می دهد. بطور کلی اگر دیابتی ها برنج کم مصرف کنند خیلی خوبست – جایگزین برنج با غلات دیگر خطر ابتلا به دیابت را ۳۶٪ کاهش می دهد.

مهمترین فواید برنج سیاه  عبارتست از سلامت قلب، هضم بهتر، دیابت، کاهش وزن و بیماری های مزمن است.

درمان بیماری ها با برنج سیاه

آنتوسیانین ها آنتی اکسیدان های شناخته شده ای هستند استرس اکسیداتیو را به میزان قابل توجهی کاهش داده  از اثرات منفی رادیکال های آزاد جلوگیری میکند. این می تواند خطر ابتلا به سرطان، بیماری های قلبی و آرتریت روماتوئید و همچنین پیری زودرس را کاهش دهد.

سلامت قلب

این نوع برنج حاوی فیبر بیشتر و چربی کمتیری نسبت به انواع  دیگر برنج دارد که هر دو عامل برای سلامت قلب مفید هستند. فیبر به کاهش کلسترول و کاهش فشار خون کمک می کند، در حالی که سطح پایین چربی و کلسترول باعث جلوگیری از آترواسکلروز و بیماری های قلبی عروقی می شود.

دیابت را درمان می کند

این برنج سرشار از فیبر است  همین به کنترل و تنظیم بیماری دیابت کمک می کند  آزادسازی انسولین و گلوکز را در جریان خون تنظیم میکند

کاهش وزن

گرچه ۱۶۰ کالری در ۱/۲ فنجان ن برنج وجود دارد، سرشار از فیبر است و به کاهش وزن کمک میکند  علاوه بر این،  دارای بسیاری از مواد معدنی و ترکیبات فعال است که متابولیسم را سرعت می بخشد و به کالری سوزی و چربی سوزی فوق العاده کمک میکند .وجود آنتوسیانین ها در برنج سیاه  به کاهش سموم در سراسر بدن کمک کرده ؛و به کبد و کلیه کمک میکند تا بهتر کار کنند

کمک به هضم غذا

فیبر موجود در برنج سیاه ,سیستم گوارشی را بهبود می بخشد، جذب مواد مغذی را افزایش می دهد و از  سوء هاضمه، یبوست، اسهال و نفخ جلوگیری می کند.

انرژی

برنج سیاه، به عنوان یک منبع غنی از کربوهیدراتها، یک روش عالی برای افزایش سریع  انرژی است.این برنج در بسیاری از کشورهای آسیایی  غذای اساسی است؛   دلیل آن این است که منبع کربوهیدرات و انرژی است. برنج سیاه واقعا بی نظیر است

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *