کسانی که ورزش آبی انجام میدهند بخوانند

کسانی که ورزش آبی انجام میدهند بخوانندورزش آبی : هر نوع ورزش برای سلامت انسان مفید است و  ورزش زیر آب هم فواید زیادی دارد هنگامی که  در آب هستید، بدن  حدود ۹۰ درصد سبکتر می شود. این بدان معنی است که وقتی ورزش  در آب انجام می دهید، بدنتان مانند ورزش در روی زمین نیست .همچنین ورزش آبی باعث می شود که ورزش کردن یکنواخت نباشد و ورزش متنوعی انجام داده باشید . درواقع انجام  ورزش های آبی ، یک نوع سرگرمی و لذت است

ورزش  آبی برای افراد در تمام گروههای سنی – از کودکان تا سالمندان سودمند است. حتی افرادی که  عضلات، تاندون و  استخوان، های آسیب دیده دارند  و همچنین  دارای اضافه وزن و زنان باردار، می توانند  ورزش های آبی را انجام دهند به علاوه این نوع ورزش نیازی به تجهیزات اضافی ندارد. فقط به استخر نیاز دارید تا تمرینات خود را انجام دهید ورزش در آب، نوعی  فعالیت درمانی است که از لحاظ جسمی و ذهنی مفید است

فواید ورزش آبی عبارتند از :

کاهش وزن

ورزش آبی می تواند به کاهش وزن کمک کند.در ورزش آبی، یک  ورزش کاملی است  خوبست هر روز به مدت نیم تا یک ساعت انجام دهید تا بتوانید۳۰۰ تا ۵۰۰ کالری  هر روز بسوزانید تحقیقات جدید حاکی از این است  که آهسته دویدن  در آب هم  می تواند به کاهش چربی بدن و دور کمر تاثیراتی مفیدی داشته باشد

 سلامت بدن

در ورزش های آبی ، شناورشدن در آب فشار زیادی روی مفاصل ایجاد نمی کند. همچنین، اثرات منفی مانند درد و خستگی را به حداقل می رساند.
این ورزش برای افراد مبتلا به  آرتریت  توصیه شده است  ورزش درمانی می تواند یک روش مفید برای بهبود قدرت و دامنه حرکات مفاصل در بسیاری از  بیماران  شود تا  کیفیت زندگی آنها بهبود یابد. شنا باعث کاهش درد و سفتی مفصلی در ارتباط با  بیماری استئوآرتریت و افزایش قدرت عضلانی  در افراد مسن و سالخورده است

انعطاف پذیری و تحرک را بهبود می بخشد

هنگامی که ورزش در آب انجام می شود، بدن در معرض مقاومت به آب قرار می گیرد که باعث می شود که مفصل  ها انعطاف پذیری بیشتری پیدا کنند  و دامنه حرکت آنها  افزایش می یابد.ورزش آبی در بهبود  انعطاف پذیری بدن مفید است. انعطاف پذیری یک عنصر مهم تناسب اندام است، زیرا انعطاف پذیری ضعیف می تواند دامنه حرکت و تحرک را کاهش دهد، تعادل و هماهنگی را محدود می کند.

ورزش ایروبیک در ورزش های آبی یک روش ورزشی موثر برای  بزرگسالان سالخورده  است.  زیرا باعث بهبود قابل توجه در الگوی راه رفتن می شود افرادی که به صورت منظم شنا می کنند، بهبود قابل توجهی در آمادگی جسمانی، استقامت عضلانی، انعطاف پذیری و استقامت قلب و عروق را نشان می دهند.آب گرم برای افزایش انعطاف پذیری بهتر است، زیرا این امر باعث می شود که ماهیچه ها  انعطاف پذیری بیشتری داشته باشند. بنابراین برای بهبود انعطاف پذیری و تحرک، می توانید از استخرهای آب گرم استفاده کنید.

 

کاهش فشار خون

هنگام ورزش  آبی،  آب خون را به طور موثر در سراسر بدن گسترش می دهد. این به نوبه خود فشار خون را کاهش می دهد و در بلندمدت میزان ضربان قلب را نیز کاهش می دهد.در عین حال، تمرینات آبزی یک راه عالی برای ایجاد استقامت قلبی است. یک دوره ۱۰ هفته ای ورزش هوازی  به طور قابل توجهی فشار خون را کاهش میدهد  و به ویژه برای افراد چاق و سالخوردگان دارای مشکلات ارتوپدی هستند مفید است

افزایش قدرت عضلانی

آب دائما جریان دارد و جهت را تغییر می دهد،  به همین دلیل شنا کردن یک مایل در آب  خیلی طولانی تر از راه رفتن یک مایل در زمین است.وقتی ورزش در آب انجام می دهید،  عضلات  رشد و تقویت می شوند. این همچنین به بهبود انعطاف پذیری عضلات و چابکی کمک می کند.

کاهش استرس

هر گونه ورزش آبی می تواند در کاهش استرس و اضطراب مفید باشد.درست است که  با  نگاه کردن به حرکت دریا و یا قدم زدن در  اطراف استخر هم به کاهش استرس کمک می کند. اما وارد کردن آب در بدن  نیز برای کاهش استرس بسیار عالیست.ورزش آبی باعث تحریک مغز می شود تا هورمون های حساس به نام اندورفین را آزاد کنند، که به نوبه خود باعث کاهش استرس و ایجاد احساس خوب می شود.همچنین، این تمرینات اکسیژن را به عضلات رسانده و تنفس بهتر انجام می گیرد
 

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *