تمرینات کگل چه فواید و مزایایی دارد؟ بررسی نحوه انجام آن

تمرینات کگل چه فواید و مزایایی دارد؟ بررسی نحوه انجام آن

تمرینات کگل برای مردان می تواند عضلات کف لگن را تقویت کند که از مثانه و روده حمایت می کنند و بر عملکرد جنسی تأثیر می گذارند . تمرینات کگل برای مردان را می توان در هر زمان انجام داد. قبل از اینکه شما شروع به انجام تمرینات کگل کنید، نحوه قرار گرفتن عضلات صحیح و درک روش مناسب را بیابید.

مزایای استفاده از کگل برای مردان

بسیاری از عوامل، از جمله برداشت جراحی پروستات (پروستاتکتومی رادیکال) و شرایطی مانند دیابت می توانند ماهیچه های کف لگن شما را ضعیف کنند . شما ممکن است از انجام تمرینات کگل سود ببرید اگر:

  • بی اختیاری ادرار یا مدفوع
  • درد مجاری بعد از ادرار – معمولا بعد از اینکه توالت را ترک کردید
  • چگونگی انجام تمرینات کگل برای مردان
  • عضلات درست را پیدا کنید

برای شناسایی عضلات کف لگن، متوقف کردن ادرار در اواسط جریان یا سفت کردن عضلاتی که خروج گاز معده جلوگیری می کند، مفید است . این کارها از عضلات کف لگن استفاده می کنند.  هنگامی که عضلات کف لگن را شناسایی می کنید، می توانید تمرینات را در هر موقعیتی انجام دهید، هرچند ممکن است هنگام دراز کشیدن آن را راحت تر پیدا کنید.

تمرینات کگل چه فواید و مزایایی دارد؟ بررسی نحوه انجام آن

اجرای تکنیک ها عالی است

عضلات کف لگن را منقبض کنید، مدت سه ثانیه انقباض را حفظ کرده و سپس سه ثانیه آرام کنید.  چند بار آن را امتحان کنید.  هنگامی که عضلات شما قوی تر می شوند، سعی کنید تمرینات کگل را در حین نشستن، ایستاده یا پیاده روی انجام دهید.

تمرکز خود را حفظ کنید

برای کسب بهترین نتایج، فقط بر عضلات کف لگن تمرکز کنید . مراقب باشید که ماهیچه های خود را در شکم، ران یا باسن تان منعکس نکنید . از نگهداری نفس اجتناب کنید.  در عوض، در طول تمرین آزادانه نفس بکشید.

۳ بار در روز تکرار کنید

سه مرتبه و هر مرتبه ۱۰ بار در روز این تمرینات را انجام دهید . از تمرینات کگل برای شروع و توقف جریان ادرار خود استفاده نکنید . بعضی از پزشکان فکر می کنند این می تواند باعث عفونت مثانه شود.

چه زمانی تمرینات کگل را انجام دهیم

تمرینات کگل را جزو بخشی از فعالیتهای روزانه خودتان قرار دهید . مثلا:

  • هر زمانی که شما یک کار معمولی را انجام می دهید، مانند مسواک زدن دندان ها، یک مجموعه ای از تمرینات کگل را تمرین کنید.
  • پس از ادرار کردن یک مجموعه دیگر را تمرین کنید و چندین قطره ادرار را از بین ببرید.
  • به کار گیری عضلات کف لگن قبل و بعد از هر فعالیتی مانند عطسه، سرفه، خنده، یا بلند کردن جسم سنگین که بر روی شکم شما تأثیر می گذارد.

چه باید کرد اگر مشکل بوجود آمد

پزشک یا سایر متخصصان مراقبت های بهداشتی می تواند بازخورد مهمی برای شما فراهم کند تا بتوانید عضلات صحیح را منقبض و تقویت کنید . در بعضی موارد، آموزش بیوفیدبک ممکن است کمک کند . در یک جلسه زیست شناختی، پزشک یا سایر متخصصان مراقبت های بهداشتی یک پروب کوچک را به روده راست وارد می کنند.  همانطور که شما ورزش می کنید و عضلات کف لگن را می گیرید، یک مانیتور اندازه گیری و نمایش فعالیت کف لگن شما را نشان می دهد.  تحقیقات نشان می دهد که آموزش بیوفیدبک در درمان بی اختیاری مدفوع موثر است  .اگر تمرینات کگل خود را به طور مرتب انجام می دهید، می توانید نتایج – از جمله جلوگیری از نشت مکرر ادرار – در حدود چند هفته تا چند ماه انتظار داشته باشید . برای مزایای مداوم، تمرینات کگل  باید قسمت دائمی از تمرینات روزانه شما باشد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *