فواید انگور قرمز و مزایای آن برای سلامتی بدن

انگور یک میان وعده خوب است و همچنین می تواند برای تهیه آب آنگور، دسر، سالاد و غذاهای اصلی استفاده شود . به گفته انجمن سرطان آمریکا، این میوه ها چندین ماده مغذی را ارائه می دهند و فیتوکمیکال های آنها ممکن است مزایای سلامتی از جمله کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سرطان را کاهش دهد، اگر چه تحقیقات بیشتری برای تأیید این اثرات مثبت ضروری است.

مواد مغذی

هر خوشه انگور حاوی ۶۲ کالری، ۰٫۶ گرم پروتئین، ۰٫۳ گرم چربی و ۱۵٫۸ گرم کربوهیدرات، از جمله ۰٫۸ گرم فیبر است . این حدود سه درصد ارزش روزانه از ۲۵ گرم فیبر برای افرادی است که رژیم ۲۰۰۰ کالری را مصرف می کنند.

ویتامین ها

انگور یک منبع ویتامین است و هر خوشه حاوی ۱۳٫۴ میکروگرم ویتامین K یا ۱۷ درصد ارزش روزانه است .۳٫۷ میلی گرم ویتامین C و ۰٫۰۹ میلی گرم تیامین، ۰٫۱ میلیگرم ویتامین B-6 ، ۵ درصد ویتامین K که برای ساخت استخوان های قوی و لخته شدن خون مهم است و ویتامین C که به عملکرد سیستم ایمنی و تعمیر بافت ها کمک می کند . تیامین و ویتامین B-6  جزو ویتامین ب هایی هستند که به هضم مواد غذایی و مصرف انرژی کمک می کنند و سلامت مو و پوست شما را حفظ می کنند.

مواد معدنی

در حالی که انگور قرمز یک منبع عالی از مواد معدنی نیست، آنها ۱۷۶ میلی گرم پتاسیم را در یک خوشه و همچنین مقدار کمی از منیزیم، روی، آهن، کلسیم و فسفر را فراهم می کنند.  پتاسیم برای تنظیم ضربان قلب، عملکرد عضلانی و عصبی و حفظ فشار خون سالم مفید است.

مزایای سلامتی بالقوه

انگور و آب انگور حاوی آنتی اکسیدان هایی به نام پلی فنول ها، از جمله فلاونوئیدها و رزوراترول است . طبق مقاله ای که در ژوئیه ۲۰۰۹ در مجله تغذیه منتشر شد، این آنتی اکسیدان ها ممکن است به کاهش خطر ابتلا به کلسترول بالا، فشار خون بالا، لخته شدن خون و بیماری های قلبی کمک کنند . اگر چه تحقیقات بیشتری لازم است.  انگور قرمز یا سیاه از آنجا که حاوی سطوح آنتی اکسیدانی بالاتری است مزایای بیشتری نسبت به انگور سبز دارد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *