ورزش کردن و بررسی فواید و معایب آن

چگونه ورزش و دویدن باعث تقویت میل جنسی در زنان می شود؟

ورزش کردن می تواند به کاهش وزن، بهبود آمادگی جسمانی، رفاه و کیفیت زندگی شما کمک کند . ایجاد یک برنامه منظم تمرین دارای مزایایی فراوانی است، اما گاهی اوقات برخی از معایب مربوط به ورزش شامل حال شما می شود.  با تایید پزشک خود و ایجاد یک طرح جامع ورزشی، می توانید مطمئن باشید از مزایای ورزش لذت ببرید.

مزایا

  • لذت بردن از سلامت بهتر

ورزش می تواند به شما برای زندگی طولانی تر و سالم تر کمک کند . ورزش منظم، خطر ابتلا به بسیاری از بیماری ها، از جمله دیابت نوع ۲، سرطان های خاص، بیماری های قلبی و فشار خون بالا را شامل می شود . علاوه بر این، اگر به صورت منظم ورزش کنید، می توانید استخوان ها، مفاصل و ماهیچه هایتان را قوی نگه دارید.  شما همچنین احتمال ابتلا به آلزایمر و افسردگی را کاهش خواهید داد .

  • تغییرات فیزیکی دلخواه

ورزش منظم می تواند ظاهر شما را بهتر کند . این که آیا شما می خواهید وزن کم کنید، تنش عضلانی را افزایش دهید، جرم عضلانی را افزایش دهید یا به سادگی بدن خود را حفظ کنید، ورزش – که اغلب با یک رژیم غذایی سالم و متعادل همراه است – می تواند این کار را انجام دهید . با حفظ وضعیت هوازی بدنتان ، شما کمتر احتمال دارد که دچار محدودیت های فیزیکی شوید . فعالیت های روزمره، مانند حمل کیسه های مواد غذایی، صعود از پله ها و کاشت چمن، راحت تر انجام می شود و عملکرد ورزشی شما ممکن است بهبود یابد.

کراس فیت چیست؟ با این ورزش بیشتر آشنا شوید

معایب

  • انجام زیاد ورزش

شما می توانید با تمرکز زیاد در تمرین، اضافه کردن آن و غفلت از استراحت، به عواقب ناگوار ورزش دچار شوید . علاوه بر این که احتمال بیشتری برای آسیب دیدن وجود دارد، ورزش زیاد می تواند باعث احساس ضعف، خستگی و خشکی بدن شود . انجام بیش از حد فعالیتهای ورزشی نیز می تواند مشکلات قلب، پوکی استخوان، آرتروز، همچنین مشکلات درک و از دست دادن چرخه قاعدگی را در زنان باعث شود . به طور کلی، توصیه می شود که به صورت متوسط حداقل ۱۵۰ دقیقه فعالیت های مربوط به افزایش ضربان قلب ​​را در هفته داشته باشید و تمرینات قدرتی را در دو روز انجام دهید.

  • تعارض با رژیم غذایی

اگر شما در حال تلاش برای کاهش وزن هستید، تمرین منظم اغلب توصیه می شود . با این حال، ورزش باعث سوختن کالری می شود و پس از اتمام تمرین، بدن شما می خواهد مطمئن شود که انرژی سوخته را جایگزین کنید . این جایی است که شما ممکن است قربانی تمایل به خوردن و گرسنگی ناشی از هورمون های تحریک کننده گرسنگی شوید . اگر رژیم غذایی خود را تنظیم نکنید، ممکن است در نهایت کالری بیشتری مصرف کنید که در طول تمرین سوزانده نشود، که باعث افزایش وزن می شود . به گفته مجله تناسب اندام، این تمایل به غذا خوردن پس از سوزاندن کالری، در زنان بیشتر از مردان است.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *