غذاهای مفید برای افزایش وزن را بشناسید

افزایش وزن با کمک رژیم غذایی و تغذیه مناسب

غذاهای مفید برای افزایش وزن را می شناسید؟ به دست آوردن وزن نیاز به مصرف کالری بیشتر از میزان لازم برای بدن دارد.  غذاهای پر کالری می توانند به اهداف شما برای افزایش وزن سریع کمک کنند . غذاهای بسیار مغذی را انتخاب کنید که برای افزایش وزن به صورت سالم مفید باشند.

۱-   مصرف آجیل

آجیل می تواند به شما کمک کند که وزنتان را افزایش دهید زیرا آنها دارای کالری متراکم و مناسب هستند. ۲۸گرم گردو ۱۷۵کالری و ۲۸گرم فندق ۱۷۸کالری دارد و۲ قاشق غذاخوری کره بادام زمینی دارای ۱۸۸ کالری می باشد. آنها خارج یخچال سالم باقی می مانند و می توان در خانه، در محل کار و یا در ماشین نگهداری کرد تا همیشه در دسترس باشند. مصرف آجیل مخلوط و میوه خشک، پسته یا بادام به همراه غلات،کره بادام ،دانه بادام زمینی و تکه های موزها مفید است.

۲-   روز را با کلوچه شروع کنید

کلوچه می تواند به شما در افزایش وزن کمک کند چون کالری بالایی دارد و انتخاب کلوچه های حاوی دانه های کامل به جای دانه های تصفیه شده می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت نوع ۲ را کاهش دهد.  خوردن کلوچه با قهوه برای یک صبحانه کالری بالا در سفر یا در محل کار برای افزایش وزن مفید است. کره بادام زمینی را بر کلوچه خود قرار دهید و یا آن را با پنیر کم چرب مصرف کنید.

۳-   میوه خشک شده

وقتی میوه های خشک را می خورید، کالری های دریافتی بدنتان به سرعت اضافه می شوند.  یک فنجان زردآلو خشک شده دارای ۳۱۳ کالری است و یک فنجان کشمش حاوی ۴۹۳ کالری است. در حالیکه یک فنجان زردآلو تازه تنها ۷۴ کالری دارد و یک فنجان انگور دارای ۱۰۴ کالری است. اضافه کردن کشمش به ساندویچ کره بادام زمینی یا خوردن به همراه بادام زمینی، مصرف میان وعده آناناس خشک پس از ورزش و مصرف حلقه های سیب یا گلابی خشک شده می تواند وزن شما را افزایش دهد.

۴-   اضافه کردن چربی های سالم به غذاها

هر گرم چربی ۹ کالری را فراهم می کند، در حالی که کربوهیدرات ها و پروتئین به ازای هر گرم ۴ کالری را به بدن اضافه می کنند. یک قاشق غذاخوری روغن زیتون ۱۱۹ کالری را تهیه می کند و یک قاشق غذاخوری روغن کانولا ۱۲۴ کالری دارد. میوه های آووکادو دارای چربی بالا با ۳۶۸ کالری در هر فنجان هستند. از آنجا که چربی کالری کمتری نسبت به کربوهیدرات ها و پروتئین دارد، مصرف چربی های سالم مانند روغن های گیاهی و آوکادو، می تواند به شما در افزایش وزن کمک کند. مصرف سبزیجات و مرغ سرخ شده در روغن زیتون و یا اضافه کردن آووکادو به ساندویچ ها برای به دست آوردن کالری بیشتری می تواند در افزایش وزن موثر باشد.

۵-   محتوای تغذیه ای را در نظر بگیرید

بسیاری از غذاهای با کالری بالا که می توانند به شما کمک کنند وزن خود را به سرعت افزایش دهید ناسالم هستند. مثالها شامل غذاهای با قند بالا مانند کیک، پای و آبنبات و غذاهای پر از چربی اشباع شده مانند پنیر چربی، کره، خامه ترش و گوشت چرب است. منابع طبیعی  حاوی کالری متراکم را انتخاب کنید تا سالم بمانید . همچنان رژیم غذایی تان شامل غذاهای سالم کم کالری مانند سبزیجات باشد. برای کمک به افزایش وزن خود، مواد غذایی پرکالری که از چربی اشباع شده کمتری تشکیل شده اند، را بیشتر مصرف کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *