کاهش وزن بعد از زایمان با این راهکارهای ساده

کاهش وزن بعد از زایمان با این راهکارهای ساده میسر می باشد. پس از به دنیا آوردن یک کودک، ممکن است احساس خستگی کنید یا فکر کنید هیچ وقتی برای رژیم غذایی و ورزش سالم نخواهید داشت. خوب است که به خودتان توجه کنید؛ بهره بردن از یک شیوه زندگی سالم با کاهش وزن تدریجی بهترین کار است.

۱-   چه زمان شروع به کاهش وزن کنید؟

قبل از بارداری، کاهش وزن به میزان مناسب می تواند خطرات احتمالی بارداری را کاهش دهد.  با این حال، هنگامی که شما باردار هستید، محدودیت رژیم غذایی برای شما توصیه نمی شود، زیرا ممکن است بر نوزاد شما تأثیر بدی بگذارد . به جای تلاش برای کاهش وزن، تمرکز بر روی به دست آوردن مواد غذایی خاص به میزان مناسب در دوران بارداری است . این با آنچه که شما قبلا در رابطه با وزنتان انجام می دادید، متفاوت است. خوب است که رژیم غذایی سالم را قبل، حین و بعد از بارداری داشته باشید. شما می توانید در عرض چند روز پس از زایمان به آرامی شروع به ورزش کردن کنید، مگر اینکه زایمان پیچیده یا عمل سزارین داشته باشید . اگر مطمئن نیستید، بهتر است ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

۲-   تنظیم اهداف کاهش وزن

با خوردن عاقلانه و آرام ورزش کردن، ممکن است هر هفته ۵۰۰ گرم کاهش وزن داشته باشید . این مقدار کاهش وزن ممکن است قابل مشاهده نباشد، اما صبور باشید . مهمترین چیز این است که با رژیم غذایی سالم و ورزش مناسب از خود مراقبت کنید . ممکن است شش ماه یا بیشتر طول بکشد تا به وزن پیش از بارداری بازگردید. بدن شما ممکن است بعد از داشتن فرزند تغییر کند . برخی از زنان از اینکه می توانند چربی های شکمشان را از دست بدهند، نا امید می شوند.  اما آیا می خواهید از  یک شیوه زندگی سالم لذت ببرید و وزن خود را کاهش دهید یا خیر؟

کاهش وزن بعد از زایمان با این راهکارهای ساده

۳-   تغذیه با شیر مادر و کاهش وزن

کاهش وزن تدریجی، باید حدود نیم کیلوگرم در هفته باشد، در حالی که فرزندتان را با شیر دادن تغذیه می کنید . از دست دادن وزن سریعتر از طریق رژیم غذایی ممکن است به این معنی باشد كه مواد غذایی را به مقدار كافی  به كودك منتقل نمی كنید. شما ممکن است دریابید که تغذیه با شیر مادر باعث کاهش وزن می شود زیرا بدن شما از ذخایر چربی و انرژی برای تغذیه نوزادتان استفاده می کند یا ممکن است شما متوجه شوید، تا زمانی که شیردهی را متوقف نکنید، وزنتان کاهش نمی یابد. شیردهی می تواند شما را گرسنه کند خوردن سبزیجات اضافی، پروتئین و سایر گزینه های مغذی بهترین راه است و شما باید سعی کنید از مصرف غذاهای فرآوری شده پر چربی یا شیرین جلوگیری کنید . شما همچنین باید مقدار زیادی آب بنوشید.

۴-   نکاتی برای از دست دادن وزن بعد از زایمان

  • بهره بردن از انواع غذاهای تازه، از جمله سبزیجات، پروتئین و غلات کامل
  • مصرف غذاهایی که دارای فیبر زیاد هستند مانند سبزیجات، حبوبات و دانه ها می تواند شما را سیر کند.
  • خوردن لقمه های کوچیکتر می تواند به شما کمک کند.
  • در حالت نشسته و آرام غذا بخورید.
  • اگر گرسنه هستید، گزینه های سالم و نه تنقلات فرآوری شده را انتخاب کنید.
  • اگر مواد غذایی ناخواسته شما را وسوسه می کنند، سعی کنید آنها را در خانه نگذارید.
  • به بدن اجازه دهید وزن خود را به تدریج کاهش دهد.
  • به تدریج به انجام فعالیت های ورزشی بازگردید و با کودک خود به پیاده روی یا به یک کلاس ورزش بروید .
  • شیردهی به برخی از زنان برای کاهش وزن کمک می کند.

اگر قبل از حاملگی شما اضافه وزن داشتید، ممکن است لازم باشد با پزشک خود در مورد چگونگی از دست دادن وزن صحبت کنید. یک متخصص تغذیه می تواند راهنمایی های بیشتری در مورد چگونگی از دست دادن وزن به شما بدهد و آنها می توانند برنامه غذای شخصی را که دارای مواد مغذی هستند، برای شما تنظیم کنند، اما اجازه می دهند تا وزنتان پس از حاملگی به تدریج کاهش یابد.

کاهش وزن بیش از حد و یا سریع، ایده آل نیست . برای مراقبت از خود و خانواده تان نیاز به انرژی دارید.  اگر شما در مورد وزنتان نگران هستید، بهتر است که با پزشک خود صحبت کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *