مزایای تمرین کردن به صورت منظم چیست؟

مزایای تمرین کردن به صورت منظم چیست؟

اجرای یک برنامه ورزشی منظم می تواند مزایای سلامتی فراوانی را برای شما به همراه داشته باشد . طبق گزارش مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ایالات متحده و یا CDC ، بیش از ۶۰ درصد از بزرگسالان ایالات متحده به اندازه کافی ورزش نمی کنند . این سازمان برای بهره مندی از مزایای سلامتی ورزش منظم، انجام حداقل ۳۰ دقیقه تمرین هوازی نسبتا شدید مانند راه رفتن سریع و یا شنا در بیشتر روزهای هفته را پیشنهاد می کند.

۱-   موجب بهبود خلق و خوی شما می شود

ورزش منظم می تواند سلامت عاطفی و روحی شما را با کاهش سطح استرس و اضطراب افزایش دهد.  ورزش با تحریک مواد شیمیایی مختلف در مغز شما باعث می شود که احساس آرامش و شادی بیشتری داشته باشید . ورزش منظم به بهتر شدن ظاهر فیزیکی شما کمک می کند، که می تواند عزت نفس و اعتماد به نفس شما را افزایش دهد . دنبال کردن یک تمرین منظم، ممکن است به بهتر شدن خواب شما کمک کند، که باعث بهتر شدن حالت شما می شود . با این حال، در زمانهای نزدیک به خوابتان ورزش نکنید، زیرا ممکن است هنگام خوابیدن بیش از حد انرژی داشته باشید.

۲-   سلامت قلب و عروق را بهبود می بخشد

فعالیت بدنی منظم می تواند سلامت قلب شما را افزایش دهد.  ورزش با کاهش فشار خون شما، جلوگیری از ایجاد پلاک در شریان ها و کاهش میزان تری گلیسیرید، باعث افزایش سلامت قلب و عروق می شود . همچنین به نظر می رسد فعالیت بدنی سطح لیپوپروتئین با چگالی بالا یا “کلسترول خوب” را در خون شما افزایش می دهد و خطر ابتلا به سکته مغزی را کاهش می دهد.

۳-   پیشگیری از وضعیت حاد سلامتی

ورزش منظم می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ و سندرم متابولیک، شرایط بد سلامتی شامل کلسترول بالا، فشار خون بالا و قند خون بالا را کاهش دهد.  افرادی که به طور منظم ورزش می کنند احتمالا خطر ابتلا به سرطان سینه، روده بزرگ، ریه و اندومتری را کاهش می دهند .گزارش های CDC و بنیاد آرتروز نشان می دهند که ورزش منظم می تواند به جلوگیری یا درمان آرتروز شما نیز کمک کند.

۴-   ارتقای وزن سالم

پیروی از یک برنامه ورزشی منظم برای از دست دادن وزن و بدست آوردن وزن مناسب ضروری است . هنگامی که کالری بیشتری مصرف می کنید وزن خود را از دست می دهید.  ورزش به سوزاندن کالری ها همراه با حفظ توده عضلانی شما کمک می کند.  پیشنهاد می شود در هر هفته ۱۵۰ دقیقه تمرینات شدید را انجام دهید تا از اضافه وزن جلوگیری کنید . تمرینات منظم را به همراه حذف مصرف کالری برای از بین بردن اضافه وزن ترکیب کنید.

۵-   قدرت و استقامت را افزایش می دهد

ورزش منظم می تواند به تقویت استخوان ها، عضلات و مفاصل کمک کند . آن می تواند از دست دادن تراکم استخوان را که می تواند به پوکی استخوان منجر شود، کاهش دهد . سالمندانی که به طور مرتب ورزش می کنند خطر ابتلا به شکستگی لگن را نیز کاهش می دهند.  دنبال کردن برنامه ورزشی، قدرت ریه های شما را افزایش می دهد، بدین معنا که تمام بافت ها مقدار اکسیژن و مواد مغذی بیشتری را دریافت می کنند.  این افزایش اکسیژن به شما انرژی بیشتری میدهد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *