چگونه ماست و پنیر می تواند به فشار خون شما کمک کند؟

چگونه ماست و پنیر می تواند به فشار خون شما کمک کند؟

یک مطالعه جدید نشان می دهد افرادی که باکتری های مفید مصرف می کنند – غذاهایی مثل ماست و یا مکمل پروبیوتیک – فشار خونشان کاهش می یابد . تجزیه و تحلیل انجام شده توسط محققان در استرالیا نشان داد افرادی که در مطالعات تصادفی و کنترل شده به طور مرتب غذاهای حاوی مقادیر زیادی از باکتری های زنده می خوردند یا کسانی که مکمل های پروبیوتیک مصرف می کردند، فشار خونشان را در طول مطالعات بیش از گروه کنترل شده کاهش دادند . افرادی که پروبیوتیک را مصرف می کردند ، فشار خوشان به طور متوسط ​​۳٫۵۶ میلیمتر جیوه و (مینیمم فشار خونشان) به طور متوسط ​​۲٫۳۸ میلی متر جیوه بیشتر از شرکت کنندگان در مطالعه کاهش دادند . نویسنده کتاب  Jing Sun، مدرس ارشد آمار زیستی در دانشکده پزشکی دانشگاه گریفیث در کوئینزلند، گفت: “مجموعه کوچکی از مطالعاتی که ما در مورد مصرف منظم پروبیوتیک ها انجام دادیم می تواند بخشی از یک شیوه زندگی سالم برای کمک به کاهش فشار خون بالا باشد.  آنها همچنین می توانند به حفظ سطح فشار خون سالم کمک کنند.”

 باکتری و فشار خون

برای بررسی، محققان داده های جمع آوری شده، نه مطالعات با کیفیت بالا که قبلا منتشر شده بودند، را بررسی کردند که اثرات پروبیوتیک را در ۵۴۳ فرد بزرگسال دارای فشار خون طبیعی یا فشار خون بالا بررسی کردند . بسیاری از آزمایشات افرادی را که باکتری های سالم در اثر خوردن غذاها مانند ماست، نوشیدنی های لبنی یا پنیر تخمیر را دریافت کرده بودند، درگیر می کرد.  یک مطالعه شامل افرادی بود که مکمل پروبیوتیک را در قالب کپسول مصرف کردند.
داده ها نشان داد افراد حداقل هشت هفته نیاز به مصرف پروبیوتیک ها داشتند تا بهبود فشار خون را مشاهده کنند.

محققان می گویند هنوز کارهای زیادی باید انجام شود تا مشخص شود کدام پروبیوتیکها برای کاهش فشار خون مناسب هستند . با این حال، یافته ها نشان می دهد افرادی که یک کپسول مکمل پروبیوتیک حاوی ۱۰۹ تا ۱۰۱۲ واحد کلنی تشکیل دهنده (CFU) را روزانه مصرف می کنند می توانند نتایج خوبی به دست آورند. تنها دو مورد از ۹ آزمایش نشان داد که برخی از افراد مصرف کننده پروبیوتیکها دچار عوارض جانبی خفیف شدند.

محققان گفتند دقیقا مشخص نیست که چگونه این باکتری ها ممکن است فشار خون را کاهش دهند.  یک احتمال این است که پروبیوتیک ها ممکن است به بهبود کلسترول و LDL کمک کنند . تئوری دیگر این است که یک مجموعه سالم از باکتری های روده ممکن است به تنظیم هورمون هایی که در کنترل فشار خون و تعادل مایع در بدن نقش دارند، کمک کند.
محققان گفتند که مطالعات بیشتر با شرکت کنندگان بیشتر و مدت زمان طولانی تر انجام می شود تا تعیین شود که چگونه پروبیوتیک ها ممکن است برای افرادی که از آنها برای جلوگیری از افزایش یا کنترل فشار خون استفاده می کنند مفید باشد .

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *