غذاهای مفید برای کاهش قند خون و کلسترول

برخی از غذاها هم می توانند به کاهش قند خون و کلسترول کمک کنند و هم می توانند قند خون را کاهش دهند . غذاهایی که به عنوان بخشی از رژیم غذایی برای سلامت قلب، توصیه می شوند ممکن است نیاز شما به داروهای قند و کلسترول بالا را کاهش دهند . به طور کلی، باید میزان غذاهای تصفیه شده و پردازش شده ای که مصرف می کنید محدود کنید و بیشتر غذاهایی شامل میوه ها، سبزیجات، حبوبات، آجیل و دانه ها را مصرف کنید.

۱-   مواد غذایی شامل فیبر بالا

طبق گفته یک مقاله در “تحقیقات دیابت و ورزشهای بالینی ” که در ماه ژوئیه سال ۲۰۰۴  انتشار یافت، افرادی که یک رژیم غذایی شامل مصرف ۳۰ گرم فیبر در روز، از جمله ۴ گرم فیبر محلول را برای سه ماه دنبال کردند در حدود ۱۲ درصد کلسترول و میزان قند خون خود را، کاهش دادند . مصرف فیبر محلول را با خوردن غذاهایی از قبیل بلغور جو دوسر، لوبیا، جوانه بروسیا، پرتقال، گلابی، هلو، آلو، توت فرنگی، زردآلو، سیب، هویج، سیب زمینی، نخود فرنگی، کلم بروکلی و زردچوبه افزایش دهید.

۲-   مصرف ادویه بالا

اضافه کردن ادویه جات به مواد غذایی شما ممکن است به کاهش کلسترول و سطح قند خونتان کمک کند . مطالعات اولیه بر روی موش های صحرایی، که در “نشریه تغذیه” در ماه مارس ۲۰۰۶ منتشر شده است، نشان می دهد که سیر خام ممکن است به کاهش کلسترول، تری گلیسیرید و میزان قند خون کمک کند، گرچه پودر سیر اثر مشابهی ندارد . مطالعه دیگر حیوانات، که در سال ۲۰۱۲ در “تحقیقات Pharmacognosy” منتشر شد، نشان داد که دارچین ممکن است باعث کاهش میزان قند خون و کلسترول شود.  در یک مطالعه که در ژانویه ۲۰۰۹ در مجله Biochemical and Nutrition Clinical منتشر شد، افرادی که مکمل های حاوی ۱ تا ۳ گرم برگ های قرمز در روز را به مدت ۳۰ روز دریافت کردند، سطح کلسترول، تری گلیسیرید و قند خون خود را بهبود بخشیدند.  همچنین مرکز پزشکی دانشگاه مریلند یادآور می شود که زردچوبه ادویه ای که معمولا در کره استفاده می شود، ممکن است میزان کلسترول و قند خون شما را بهبود بخشد.

غذاهای مفید برای کاهش قند خون و کلسترول

۳-   مصرف کروم

MedlinePlus یادآوری می کند که ماده معدنی به نام کروم ممکن است برای کاهش قند خون و میزان کلسترول مفید باشد.  مردان بزرگسال برای سلامتی به حدود ۳۵ میکروگرم و زنان به میزان ۲۵ میکروگرم کروم در روز نیاز دارند . دوز معمولی که در افراد مبتلا به دیابت مصرف می شود بین ۲۰۰ تا ۱۰۰۰ میکروگرم در روز است . دریافت کروم از مواد غذایی به تنهایی می تواند دشوار باشد زیرا اکثر مواد غذایی مقدار کمی از این ماده معدنی را فراهم می کنند. کلم بروکلی، بوقلمون، گوشت گاو، نان گندم، آب پرتقال یا آب انگور، سیب زمینی، سیر، ریحان، لوبیا سبز، سیب و موز همگی حاوی کروم هستند.

۴-   شیرینی خود را عوض کنید

خوردن غذاهای شیرین می تواند سطح قند خون شما را افزایش دهد . با این حال، نوع شیرنی شما ممکن است بر میزان افزایش قند خون شما تاثیرگذار باشد . یک مطالعه منتشر شده در “مجله غذایی دارویی” در سال ۲۰۰۴ نشان داد که عسل باعث افزایش قند خون کمتری نسبت به قند معمولی می شود و همچنین مصرف عسل ممکن است به بهبود سطح کلسترول شما کمک کند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *