خواص انجیر و مزایای آن برای سلامتی بدن

خواص انجیر و مزایای آن برای سلامتی بدن

انجیر تازه یا خشک مزایای سلامتی بسیاری را برای بدن انسان به ارمغان می آورد. انجیر تازه یکی از میوه های فاسد شدنی است.  این بدان معنی است که آنها باید فقط یک یا دو روز قبل از خوردن خریداری شوند.  در اینجا چهار روش وجود دارد که انجیر می تواند به شما در راه سلامتی کمک کند.

  • مرطوب کننده پوست

خوردن انجیر می تواند پوست شما را جوان و پرانرژی کند . اسیدهای چرب حاوی امگا ۳ بالا باعث تقویت پوست می شود، علائم پیری را از بین می برد و قرمزی ناشی از آکنه و سایر شرایط پوستی به علت ترکیبات ضد التهابی آن کاهش می یابد.  دکتر روبینا طاهر، یک فیزیوتراپ در فیلادلفیا، P.a.، از انجیر استفاده می کند تا رطوبت پوست خود را حفظ کند. وی به روزنامه پزشکی گفت: ” انجیر ها را مخلوط کرده، آب اضافه و ماسک را به مدت ۱۰ دقیقه روی صورت قرار می دهد.”

  • کمک به هضم غذا و کاهش وزن

فیبرها یک منبع عالی از رژیم غذایی هستند که به هضم و مدیریت وزن کمک می کنند . محتوای فیبر بالا آب را جذب و مدفوع شما را نرم می کند . این باعث می شود که انتخاب خوبی برای حفظ عادات روده ای به طور منظم و در معرض یبوست باشد . مطالعه ای در JAMA  نشان می دهد زنان که میزان مصرف فیبر را با مکمل ها افزایش می دهند، متوجه کاهش مصرف انرژی خود بدون گرسنگی شده اند. فیتین، آنزیم موجود در انجیر، قادر به متابولیسم پروتئین در اسید آمینه است که می تواند منجر به کاهش وزن شود.

دکتر طاهر گفت: “بدن ما از اسیدهای آمینه برای ساخت عضله استفاده می کند که انجیر انتخاب خوبی برای کاهش وزن و ترکیب بدن سالم است.”

  • مبارزه با سرطان غیر ملانوم

انجیر حاوی “بنزآلدئید،” فیتوشیمیایی یک ماده فعال از طریق استخراج آب آن است، که دارای قابلیت های ضد سرطانی است. مطالعه ای در سال ۲۰۱۲ کشف کرده است که انجیر منبع بسیار خوبی از مواد فعال زیستی، مانند فنول، کومارینز و اسیدهای چرب است و می تواند اثرات بالقوه ای در درمان سرطان های غیر ملانوم پوست داشته باشد . علاوه بر این، انجیر ها نیز کومارین ها را دارند که برای سرطان های پوست و پروستات مورد استفاده قرار می گیرند.

  • کاهش فشار خون

انجیرها غنی از پتاسیم، یک عنصر شناخته شده برای کنترل فشار خون هستند.  پتاسیم به کنترل اثرات منفی نمک بر فشار خون کمک می کند . بسیاری از مردم میوه ها و سبزیجات را به اندازه کافی مصرف نمی کنند، اما مقدار زیادی از سدیم را به عنوان نمک مصرف می کنند، که باعث کمبود پتاسیم در آنها و احتمالا فشار خون بالا می شود.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *