معرفی میوه های خشکی که سرشار از پروتئین هستند

معرفی میوه های خشکی که سرشار از پروتئین هستند

میوه خشک:میوه های خشک شده غنی از پروتئین هستند. اکثر مردم می دانند که میوه ها و سبزیجات، عناصر حیاتی یک رژیم غذایی سالم هستند. یک میوه خشک میوه ای تازه است که محتوای آب آن از بین رفته، معمولا از طریق نور خورشید یا با کمک آبرسان های تخصصی که می تواند به سرعت رطوبت در میوه را از بین ببرد خشک شده است. با این حال، بهترین چیز در مورد میوه خشک این است که در اکثر موارد، محتوای مواد مغذی موجود در فرم تازه را حفظ می کند.  ویتامین C برخی از میوه ها در زمان خشک شدن از بین می روند  اما مواد معدنی، فیبر، آنتی اکسیدان ها و سایر اسیدهای آلی موجود می باشند.

بنابراین  یکی از فواید میوه خشک، بخاطر نگهداری آنها است که در طول زمان خراب نشده و همیشه بدون اینکه خراب شوند میتوانیم از آنها استفاده کنیم.

میوه های خشک شده غنی از پروتئین همچنین حاوی ویتامین های ضروری، مواد معدنی و سایر مواد مغذی هستند. برخی از محبوب ترین و مغذی ترین  انواع میوه های خشک  شامل زردآلو، سیب، گلابی، کشمش، زغال اخته، هلو، آلو،، انجیر و خربزه می باشد.

معرفی میوه های خشکی که سرشار از پروتئین هستند

سیب خشک شده

یک فنجان سیب خشک شامل حدود ۲ گرم پروتئین، ۲۰۸ کالری و ۷ گرم فیبر است.  همچنین  غنی از ویتامین B5 و ویتامین B3 و  ویتامین C،همچنین مس، منیزیم، سلنیوم، پتاسیم و آهن است.

فواید سیب خشک –  برای هضم عالی است، و اغلب برای افرادی که می خواهند لاغر شوند توصیه می شود.کالری سیب ها  کمتر از سایر میوه ها است. سیب خشک  می تواند به کاهش فشار خون کمک کند. محتوی اسید آسکوربیک  آن نیز برای تقویت سیستم ایمنی بدن  مفید است.

 

معرفی میوه های خشکی که سرشار از پروتئین هستند

 

 گلابی خشک

در یک فنجان گلابی خشک، علاوه بر ۴۷۰ کالری و ۱۴ گرم فیبر، بیش از ۲ گرم پروتئین وجود دارد. همچنین سطح متوسط ​​مس، آهن، ویتامین K و ویتامین C را دریافت خواهید کرد. همچنین مقدار زیادی پتاسیم و  مقدار کمی سدیم در گلابی های خشک وجود دارد.

فواید گلابی خشک- این میوه  خشک طرفداران زیادی دارد و آن به علت فواید آن است  به علت داشتن پتاسیم، و همچنین بهبود گردش خون و  تقویت استخوان ها،کاهش فشار خون. ویتامین C به بهبود  سیستم ایمنی  بدن کمک می کند، در حالی که ویتامین K یک عنصر مهم در لخته شدن خون و حفظ تراکم  استخوان است.

 

زردآلو خشک

زردآلو خشک حاوی حدود ۴/۴ گرم پروتئین در هر فنجان است، و این یکی از بالاترین پرروتئین موجود در میوه های خشک  است. این میوه خشک همچنین دارای ۹ گرم فیبر و فقط بیش از ۳۰۰ کالری و همچنین بیش از ۴۰ درصد از پتاسیم توصیه شده روزانه  را دارد و حدود ۲۰ درصد نیاز آهن  را تامین می کند.  در زردآلو  در ویتامین A و کاروتن های مختلف و آنتی اکسیدان ها بسیار بالا است.

فواید  زرد آلوی خشک- زردآلو خشک انتخاب عالی است به دلیل داشتن مقدار زیادی فیبر هضم را آسان میکند . نسبتا کم کالری است، این میوهبرای کاهش وزن خوبست، و یا اگر فشار خون بالا دارید فشارتان را کنترل میکنید . ویتامین A موجود در آن برای سلامت بینایی و کاهش استرس  و همچنین افزایش گردش خون در بدن بسیار عالی است.معرفی میوه های خشکی که سرشار از پروتئین هستند

 

هلو خشک

در یک فنجان هلو  با وجود داشتن تنها ۱٫۵ گرم پروتئین، میوه خشک بسیار سالمی است. ۳۸۰ کالری در هلو خشک و ۱۳ گرم فیبر  وجود دارد. این میوه خشک ، علاوه بر ویتامین C و کلسیم همچنین  ویتامین A و آهن بسیار بالایی دارد

فواید هلوی خشک –  آنتی اکسیدان های و ویتامین A زیادی دارد، هضم را آسان کرده، کلسترول پایین دارد  و دیابت، را کنترل میکند خطر ابتلا به بیماری های مزمن را کاهش می دهد. آهن برای گردش خون مناسب ضروری است، در حالی که ویتامین C می تواند به سیستم ایمنی بدن  کمک کند و رشد و ترمیم بدن را بهبود بخشد.

معرفی میوه های خشکی که سرشار از پروتئین هستند

انجیر خشک شده

یک فنجان انجیر خشک ۵ گرم پروتئین ، ۳۸۰ کالری و تقریبا ۶۰ درصد نیازهای فیبر غذایی را تامین میکند. این میوه خشک طرفداران زیادی دارد. بیش از ۱۰٪ نیاز روزانه  را برای پتاسیم، ویتامین K، آهن، منیزیم و کلسیم فراهم می کند.

فواید انجیر خشک – با انحصار مواد مغذی، انجیر خشک می تواند به کاهش سطح کلسترول و تنظیم قند خون کمک کند و همچنین دستگاه گوارش را پاک کند. اینها اغلب به عنوان ملینهای مورد استفاده قرار می گیرند، اما همچنین می توانند به کاهش فشار خون، کمک به خواب، تقویت استخوان ها و بهبود لخته شدن خون در افراد مبتلا به اختلالات خونریزی کمک کنند.معرفی میوه های خشکی که سرشار از پروتئین هستند

 

زغال اخته خشک

یک فنجان زغال اخته خشک شده حاوی ۳۷۰ کالری و ۶ گرم فیبر رژیم غذایی است، اما مقدار پروتئین آن خیلی کم است همچنین مقدار کمی از مواد مغذی یا مواد معدنی  دارد

فواید زغال اخته خشک –  در درجه اول  میزان فیبر آنها است، علاوه بر آنتی اکسیدان ها. این میوه های خشک شده  و خوشمزه  برای از بین بردن یبوست و کاهش سطح کلسترول است،خیلی عالیست در حالی که  به تنظیم قند خون هم کمک فراوانی می کندمعرفی میوه های خشکی که سرشار از پروتئین هستند

 

آلو خشک شده

در یک فنجان آلو خشک حدود ۵ گرم پروتئین وجود دارد. این میوه ها به طور کامل فاقد فیبر محلول نیستند اما دارای ۱۲ گرم فیبر محلول هستند. در یک فنجان آلو خشک، ویتامین C، ویتامین K، پتاسیم و مس بیش از ۴۰۰ کالری وجود دارد.

فواید الوی خشک – مصرف آلو به طور منظم می تواند به یبوست کمک کند، چرا که آنها یک اثر ملین دارند. این میوه ها برای این ویژگی مشهور هستند اما همچنین  به بهبود حرکت عضلانی  کمک میکنند و همچنین به تقویت سیستم ایمنی بدن  و به  افزایش تراکم  استخوان هم بسیار ایده آل هستندمعرفی میوه های خشکی که سرشار از پروتئین هستند

کشمش

در هر فنجان کشمش   ۴ گرم پروتئین و ۵ گرم فیبر وجود دارد،  همچنین پتاسیم، منگنز و آهن دارد. با این حال، کالری بسیار زیادی در کشمش وجود دارد – ۴۳۰  کالری در هر فنجان، بنابراین  باید کم خورده شود تا چاق نکند

فواید کشمش – کشمش یک راه عالی برای بهبود گردش خون می باشد، در حالی که هضم آن ها را نیز بهبود می بخشد و  یبوست را از بین می برد. همچنین می تواند به  فشار خون بالا و سلامت استخوان به دلیل وجود منگنز و آهن کمک کند.معرفی میوه های خشکی که سرشار از پروتئین هستند

بلوبری خشک شده

در هر فنجان بلوبری خشک شده  ۳ گرم پروتئین وجود دارد،  و تقریبا دارای  ۳۹۰ کالری است. با این حال، زغال اخته یک منبع غنی از آنتی اکسیدان ها است و همچنین شامل ۶ گرم فیبر، کلسیم، ویتامین C و مقدار کمی آهن است.

فواید بلوبری خشک –  برای تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش استرس، و همچنین بهبود گوارش، تقویت استخوان ها و گردش خون،  بسیار عالی است. این میوه  خوشمزه  دیابت را هم کنترل میکند

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *