خواص بادمجان و فواید مصرف آن برای سلامتی بدن

خواص بادمجان و فواید مصرف آن برای سلامتی بدن

بادمجان حاوی بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی است که برای سلامتی افراد مفیدند. بادمجان ها همانند سبزیجات دیگر نظیر سیب زمینی، گوجه فرنگی و کاهو محبوب نیستند، اما آنها دارای مواد مغذی هستند و بنابراین برای سلامتیتان مفیدند. مواد مغذی موجود در بادمجان نه تنها سلامتی را ارتقا می دهند، بلکه به پیشگیری از مشکلات بهداشتی مانند سرطان کمک می کند.

طبق گفته تریسی واندرومارک دانشیار وبلاگ نویسی و متخصص تغذیه از کالج نایاک، مردم باید در رژیم غذایی روزانه خود از بادمجان استفاده کنند چرا که دارای مزایای بهداشتی مختلفی است و منبع خوبی از ناسونین، اسید کلروژنیک، فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی است.

فواید

  • دارای ناسونین بالا

آنتی اکسیدان ناسونین، در پوست بادمجان یافت می شود. در سال ۲۰۰۵، یک مطالعه منتشر شده در یک مجله علمی گزارش داد که ناسونین موجود در پوست  بادمجان دارای خواص ضد آنژيوژنيک است. به گفته کارشناسان، سلول های سرطانی می توانند توانایی آنژیوژنز را به دست آورند که معنی آن افزایش تولید آن ها درخون است. توانایی آنژیوژنز سلول های سرطانی باعث می شود تومورها سریع رشد کنند.  خواص ضد آنژيوژنيک ناسونین باعث جلوگیری از آن ها می شود، بنابراین از رشد تومورها و سرطان جلوگیری می شود.

  • دارای اسید کلروژنیک

همچنین بادمجان ها دارای اسید کلروژنیک، ترکیب گیاهی شناخته شده به خواص آنتی اکسیدانی قوی هستند. به گفته محققان وزارت کشاورزی آمریکا، آنتی اکسیدان اسید کلروژنیک معمولا در بادمجان است. اسید کلروژنیک LDL (کلسترول” بد “) را کاهش می دهد و با رادیکال های آزاد که باعث سرطان می شوند، مبارزه می کند. اسید کلروژنیک همچنین دارای خواص ضد نفخ است که از تبدیل سلول ها به سلول های سرطانی جلوگیری می کند. علاوه بر این، متخصصان معتقدند که اسید کلروژنیک دارای خواص ضد ویروسی است که می تواند به درمان و جلوگیری از بیماری های ویروسی کمک کند.

  • غنی از ویتامین ها، مواد معدنی، و فیبر های غذایی

بادمجان ها حاوی بسیاری از ویتامین ها هستند، اما بیشتر شامل ویتامین هایC، فولات، ویتامین B و ویتامین A می باشند. این ویتامین ها سلامت کلی بدن را بهبود می بخشند، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند و مقاومت بدن را در برابر بیماری های مختلف بیشتر می کنند. بادمجان همچنین دارای مقدار زیادی از مواد معدنی مانند فسفر، کلسیم، منیزیم و پتاسیم است. این مواد معدنی به پیشگیری از مشکلات بهداشتی مانند آرتروز، پوکی استخوان و بیماری های قلبی کمک می کند. بادمجان یک منبع عالی از فیبر رژیمی است. فیبر غذایی است که از سرطان کولون پیشگیری می کند، سیستم گوارشی را سالم نگه می دارد و بعد از خوردن وعده غذایی احساس سیری کامل را به انسان می دهد.

نتیجه

Vandermark توصیه می کند که مردم باید از بادمجان ها در رژیم های غذایی خود استفاده کنند. بادمجان ها مزایای بهداشتی بسیاری را فراهم می کنند که نمی توانند توسط سبزیجات دیگر تامین شوند. به عنوان مثال، ناسونین تنها در بادمجان یافت می شود و نمی توان آن را از سبزیجات دیگر به دست آورد. بادمجان ها دارای کربوهیدرات،  کالری کم و بدون چربی هستند، به طوری که آنها می توانند به راحتی در رژیم غذایی روزانه شما بدون ترس از افزایش وزن گنجانده شوند. بادمجان ها را می توان به روش های مختلفی پخته و مصرف کرد. بسیاری از متخصصان سلامت معتقدند که مصرف یک عدد بادمجان در روز به پیشگیری از بیماری و مشکلات بهداشتی کمک می کند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *