در هر وعده غذایی چه سبزیجات و میوه جاتی بخوریم؟

در هر وعده غذایی چه سبزیجات و میوه جاتی بخوریم؟

سبزیجات و میوه جات دارای ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر زیاد و کالری کم هستند. خوردن انواع میوه ها و سبزیجات ممکن است به کاهش وزن و فشار خون کمک کند.

۱-   کدام میوه ها و سبزیجات بهتر هستند؟

همه  آنها خوب هستند. اگر شما انواع مختلفی از میوه ها و سبزیجات را بخورید، مطمئنا تمام انواع مواد مغذی مورد نیازتان را دریافت خواهید کرد. انجمن قلب آمریکا توصیه می کند حداقل نیمی از بشقاب خود را با میوه ها و سبزیجات پر کنید. خبر خوب این است که انواع میوه ها و سبزیجات کنسرو شده، تازه و یخ زده می تواند به شما در دستیابی به هدفتان کمک کند. هنگام خرید سبزیجات و میوه های کنسرو شده، خشک یا یخ زده، برچسب غذا را بررسی کنید و محصولات دارای کمترین مقدار سدیم و قندهای اضافه را انتخاب کنید.

صبحانه

خربزه، گریپ فروت یا میوه های دیگر را بخورید.

اضافه کردن موز، کشمش یا انواع توت ها به صبحانه

یک لیوان کوچک آب میوه بنوشید. اطمینان حاصل کنید که آن ۱۰۰٪ آب میوه یا سبزی است و بدون سدیم یا شکر اضافی است.

سبزیجات خرد شده را به تخم مرغ و مواد غذایی که در صبحانه می خورید، اضافه کنید. بهتر است  پیاز، کرفس، فلفل قرمز سبز یا قرمز، یا اسفناج جزو آن سبزیجات باشد.

ناهار

سالاد میوه یا سبزیجات را در کنار ناهارتان داشته باشید.

سبزیجاتی مانند خیار، جوانه، گوجه فرنگی، کاهو یا آووکادو را روی ساندویچ خود قرار دهید.

یک کاسه سوپ سبزیجات بخورید. (سعی کنید از سبزیجات یا سوپ های آماده شده ای استفاده کنید که کمترین مقدار سدیم را داشته باشند.)

به جای چیپس یک تکه میوه یا سبزی خام بخورید.

در هر وعده غذایی چه سبزیجات و میوه جاتی بخوریم؟

میان وعده

سبزیجات خام مانند فلفل سبز یا قرمز، لوبیا سبز، کرفس یا هویج را بخورید

میوه خشک، مانند کشمش، خرما یا زردآلو خشک، را در جیب یا کیف خود حمل کنید.

هر گونه میوه تازه: انگور، سیب، موز، نارنگی، کیوی و غیره مناسب است.

در روزهای گرم، میوه ها یا سبزیجات مانند انگور، نخود فرنگی یا موز را خنک مصرف کنید.

شام

با شام یک ظرف میوه یا سبزیجات مصرف کنید.

یک ظرف سبزیجات بخارپز شده یا میوه جات را به شام اضافه کنید – سبزیجات منجمد خوب هستند.

هنگامی که از اجاق برای آشپزی خود استفاده می کنید، یک سیب زمینی را در همان زمان در ظرف بریزید.

هنگام تهیه سوپ، خورش، لوبیا، برنج، سس اسپاگتی و سایر سس ها، سبزیجات خرد شده مانند پیاز، سیر و کرفس را اضافه کنید.

هنگام تهیه برنج، در دقایق آخر پختن مقداری نخود یخ زده را اضافه کنید.

اگر هر روز مقدار زیادی میوه و سبزی بخورید، باید انوع میوه ها و سبزیجات مصرفیتان را بیشتر کنید. تمام میوه ها و سبزیجات حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و دیگر مواد مغذی هستند که می توانند به جلوگیری از بیماری های قلبی، سرطان و سایر بیماری ها کمک کنند. برخی از این مواد مغذی عبارتند از فیبر، پتاسیم، فولات و ویتامین A و C. بهترین راه برای گرفتن همه مواد مغذی مختلف، خوردن میوه ها و سبزیجات در رنگ های مختلف است.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *