چه غذاهایی برای تقویت اعصاب مفید و اثربخش هستند؟

چه غذاهایی برای تقویت اعصاب مفید و اثربخش هستند؟

حفظ سلامتی سیستم عصبی شما برای حفظ تمام عملکرد بدن شما و اجتناب از طیف وسیعی از مشکلات بالقوه جدی سلامتی حیاتی است. اما اگر مقدار کافی مواد مغذی مورد نیاز برای سلامت سیستم عصبی را دریافت نکنید، می توانید مشکلاتی مانند بی حسی، تردید عصبی یا حتی گرفتگی عضلانی را تجربه کنید.

خوشبختانه یکی از ساده ترین چیزهایی که می توانید انجام دهید برای کمک به اطمینان از داشتن یک سیستم عصبی سالم، خوردن انواع غذاها به مقدار مناسب است. در اینجا یک بررسی سریع بر روی مواد مغذی که نقش کلیدی در حفظ سیستم عصبی سالم دارند و کاری که انجام می دهند صورت گرفته است.

ویتامین B1 (تیامین)

کمبود این ویتامین به شما احساس سوزن شدن در انگشتان پا یا سوزش پاها، به ویژه در شب ها می دهد. غذاهای دارای ویتامین B1 عبارتند از کبد گوشت گاو، غذاهای دریایی، مخمر آبجو، لوبیا، تخم مرغ و دانه های آفتابگردان.

ویتامین B6

ارتباط سلول های عصبی بدون این ویتامین با مشکل مواجه می شود. دو انتقال دهنده اصلی، دوپامین و سروتونین، به تولید ویتامین B6 بستگی دارد. موز، سیب زمینی و نخود منابع خوبی هستند.

ویتامین B12

کمبود این ویتامین می تواند باعث سوزش و بی حسی در دستها و پاها شود. کلم، ماهی، تخم مرغ، گوشت و محصولات لبنی منابع کلیدی ویتامین B12 هستند.

مس

مانند ویتامینB6، این ماده معدنی برای تولید انتقال دهنده های عصبی ضروری است. کمبود شدید مس در رژیم غذایی شما ممکن است منجر به تخريب نخاع و مشکلات پيشرونده عملکرد عصبی شود. جگر و صدف ها بهترین منابع هستند. آلو، اسفناج و کلم (و همچنین دیگر سبزیجات تیره و برگ سبز) و آجیل را به رژیم غذایی خود برای دریافت مس بیشتر اضافه کنید.

اسفناج

علاوه بر داشتن یک منبع قدرتمند مواد مغذی و ویتامین ها، این سبزی دارای برگ سبز، حاوی آنتی اکسیدان های فراوانی برای افزایش سلامتی کلی و کاهش سن پیری مغز و سیستم عصبی هستند.

دانه های برنج

برنج قهوه ای به طور خاص حاوی مقادیر بالایی از ویتامین B6 هستند که به حفاظت در برابر تخریب روانی ناشی از سطح بالای هوموسیستین های مضر کمک می کند. دانه های کامل شامل منیزیم، برای سلامت سیستم عصبی شما مهم است. سبوس برنج حاوی یکی از بالاترین سطوح آنتی اکسیدان ها در بین تمام غذاهای شناخته شده است.

کاکائو

شامل یک آنتی اکسیدان قوی است که باعث اجتناب از استرس اکسیداتیو می شود که می تواند منجر به بیماری های آلزایمر و بیماری های مشابه مغز و اعصاب شود. همچنین دارای منیزیم بالا است.

آب پنیر

غذای عالی برای اثر طبیعی، آرام بخش و غنی از L-تریپتوفان که بدن نمی تواند تولید کند، است

این اسید آمینه در تولید سروتونین، یک انتقال دهنده مهم ضروری است. سطح پایین سروتونین می تواند منجر به افسردگی شود.

سیر

سیر نه تنها شامل آنتی اکسیدان ها می باشد، بلکه می تواند از پیری مغز و عفونت نیز جلوگیری کند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *