فواید زود شام خوردن از کمر باریک تر تا خواب بهتر

فواید زود شام خوردن از کمر باریک تر تا خواب بهتر

همه ما می دانیم که باید شبها هر چه زودتر بخوابیم. (کمبود خواب نه تنها باعث می شود که فرد روز بعد احساس خستگی و کسل بودن کند، بلکه می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی، افسردگی و فشار خون بالا را نیز افزایش دهد). به همین دلیل، مطالعات اخیر نشان می دهد که ما از خوردن زودتر شام نیز سود خواهیم برد. اما در اینجا سه ​​دلیل برای سلامتی وجود دارد که چرا خوردن یک شام زود هنگام یک ایده خوب است.

فواید زود شام خوردن

کمر باریکتر ( لاغر تر بودن)

با توجه به مطالعات انجام شده در متابولیسم سلولی، موشهایی که زودتر شام می خورند، زودتر خوابشان می برد و به مدت ۱۶ ساعت می خوابند، نسبت به موشهایی که همان مقدار کالری را مصرف می کنند لاغرترند. محققان معتقدند که گذر طولانی بین وعده ها به بدن اجازه می دهد که مواد غذایی را به طور موثر تر پردازش کند. آنها متوجه شدند که حتی موش هایی که دارای رژیم غذایی با چربی بالا هستند، وزن کمتری دارند زمانیکه آن ها ۱۶ ساعت چیزی نمیخورند  و این درحالی است که  بیشتر از بقیه موشها غذا می خورند.

خواب بهتر

از غذا های حجیم در اواخر شب اجتناب کنید. طبق گفته موسسه ملی بهداشت، خوردن غذا در اواخر شب ممکن است موجب سوء هاضمه شود که خوابیدن را با مشکل مواجه می کند.

 سلامت بهتر

به گفته دکتر لوئیس جون آرونن، مدیر برنامه کنترل وزن در بیمارستان کالج پزشکی ویل کورنل نیویورک، افرادی که اواخر شب غذا بخورند، بیشتر غذا می خورند. علاوه بر این، مطالعات نشان می دهد که خوردن شام در اواخر شب باعث افزایش سطح تری گلیسیرید، نوعی چربی موجود در خون می شود. هنگامی که شما شام می خورید، بدن شما هر کالری را به تری گلیسیرید، تبدیل می کند که از همه آن استفاده نمی شود و سطح بالای تری گلیسیرید ممکن است خطر ابتلا به حمله قلبی و سکته را افزایش دهد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *