خواص انگور و فواید آن برای سلامتی بدن را بشناسید

خواص انگور و فواید آن برای سلامتی بدن را بشناسید

انگور سرشار از مواد مغذی است و بسیاری از مزایای سلامتی شراب بدون الکل را ارائه می دهد. Phytonutrients، مواد شیمیایی گیاهی است که دارای خواص حفاظتی و پیشگیری از بیماری می باشد. اثبات شده است که ترکیبات زیستی فعال که به عنوان مواد مغذی سنتی شناخته نمی شوند، دارای منافع سلامتی در انسان هستند.

انگور و به ویژه پوست آن بیشترین ترکیبات زیستی فعال را دارد. رزوراترول یک آنتی اکسیدان پلی فنول است که توسط گیاه انگور برای خواص ضد قارچی و دفاعی ساخته می شود. مطالعات متعدد، اثرات سلامتی رزوراترول را نشان داده است. آن خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی را از طریق جلوگیری از اکسیداسیون لیپید کاهش می دهد و سطح لیپیدها و لیپوپروتئین های بدن را متعادل می کند.

رزوراترول همچنین یک آنتی اکسیدان قوی است که نه تنها اکسیداسیون را کاهش می دهد، بلکه باعث تقویت سایر مواد آنتی اکسیدانی بدن می شود. پلی فنول های موجود در انگور، موجب کاهش خطر بیماری قلبی با کاهش تجمع پلاکت ها باعث جلوگیری از لخته شدن خون، حفاظت از LDL یا کلسترول بد از آسیب های رادیکال آزاد، کاهش فشار خون و بهبود عملکرد رگ های خونی می شود. انگور نیز یک منبع عالی از منگنز و ویتامینB6، تیامین، پتاسیم و ویتامین C است.

تاریخچه و نحوه استفاده

انگور در خوشه های دارای ۶ تا ۳۰۰ دانه انگور رشد می کند. آنها شامل رنگ قرمز مایل به سیاه تا زرد رنگ هستند. انگور اولین بار در سال ۵۰۰۰ قبل از میلاد کشت شد. آنها در بسیاری از داستانهای کتاب مقدس ذکر شده اند.

مسافران اروپایی آنها را در طول  سفر خود به سراسر جهان گسترش دادند. آنها برای اولین بار در قرن هجدهم به ایالات متحده منتقل شدند، جایی که آنها به دره مرکزی کالیفرنیا مهاجرت کردند و به دلیل شرایط آب و هوایی و عدم وجود حشرات انگور پرورش داده شدند. امروز کالیفرنیا بیشترین انگور را در ایالات متحده تولید می کند.

انگور باید در یخچال نگهداری شود و درست قبل از خوردن شسته شود. برای تازه تر نگه داشتن آنها، انگور را می توان در فریزر قرار داد. هنگامی که آنها یخ زدند، می توانند در یک کیسه پلاستیکی ذخیره شوند. انگور منجمد یک میان وعده خوشمزه را مخصوصا در یک روز گرم فراهم می کند.

توضیحاتی در ارتباط با فواید انگور قرمز

نکات استفاده از انگور

انگور می تواند به تنهایی به عنوان یک میان وعده و یا در انواع دستور العمل ها استفاده می شود. در زیر برخی از راه های افزایش مقدار انگور در رژیم غذایی شما وجود دارد:

  • انگور را با غذاهای گوشتی بخورید
  • انگور را به ظروف شیر برنج اضافه کنید
  • به سالاد یا ظرف میوه اضافه کنید
  • انگور را بر روی ساندویچ مورد علاقه خود قرار دهید
  • انگور را با پنیر و کراکر سرو کنید

آب انگور یک راه عالی برای دریافت مزایای بهداشتی انگور است. مطالعات نشان داده است که آب گرفته شده از انگور زرد، بالاترین مقدار آنتی اکسیدان ها را در مقایسه با دیگر محصولات آب انگور دارد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *