خواص آب کرفس و مزایای مصرف آن برای سلامتی بدن

خواص آب کرفس و مزایای مصرف آن برای سلامتی بدن

کرفس دارای رنگ سبز روشن است و جزو سبزیجات کم کالری و پر از مواد مغذی است. یک فنجان آب کرفس – که از ۴ فنجان کرفس خرد شده تولید می شود – حاوی ۶۵ کالری، کمتر از ۰٫۷ گرم چربی و تقریبا ۲٫۸ گرم پروتئین است. این باعث می شود آب کرفس انتخاب خوبی برای کمک به شما در از بین بردن نیازتان به مصرف ۳٫۵ تا ۵ ظرف سبزی در هفته باشد، که برای مردان و زنان توسط توصیه می شود.

پتاسیم

پتاسیم یک الکترولیت و یک ماده معدنی ضروری است که به بدن شما کمک می کند تا تنظیم کننده تعادل اسید بدن و حافظ سلامت فعالیت الکتریکی قلب باشد. همچنین به تجزیه کربوهیدرات ها که برای ساخت عضلات و پروتئین ها ضروری است، کمک می کند.  مصرف آب کرفس خام حاوی ۱۰۵۰ گرم پتاسیم می باشد که بیش از ۲۲ درصد از مصرف توصیه شده غذایی برای مردان و زنان است.

کلسیم

یک ماده معدنی ضروری است، کلسیم استخوان ها و دندان های قوی را حفظ می کند و برای حفظ ساختار اسکلتی قوی ضروری است. کلسیم همچنین به انتقال اطلاعات از طریق سیستم عصبی و تحریک و تنگی عروق خونی کمک می کند. رژیم غذایی توصیه شده یا RDA برای مردان بالغ تا سن ۷۰ سالگی ۱۰۰۰ میلی گرم کلسیم در روز است. مردان پس از ۷۰ سالگی، باید ۱۲۰۰ میلی گرم دریافت کنند. میزان RDA برای خانم ها ۱۰۰۰ میلی گرم تا ۵۰ سالگی و ۱۲۰۰ میلی گرم بعد از ۵۰ سالگی است. یک ظرف آب کرفس خام حاوی ۱۶۲ میلی گرم کلسیم است که کمی بیش از ۱۶ درصد  RDA برای بزرگسالان و ۱۳٫۵ درصد RDA برای زنان باردار است.

ویتامین K

ویتامین K از انعقاد خون پشتیبانی می کند و برای بهبود زخم ها و کبودی ها ضروری است. نبود مقدار کافی ویتامین K در بدن منجر به خونریزی غیرطبیعی، دشواری بهبود یافتن در هنگام آسیب دیدگی و حتی کبود شدن خفیف می شود. ویتامین K نیز کمک می کند که بدن شما از کلسیم استفاده کند و این باعث حفظ سلامت استخوان ها و دندان ها می شود. یک ظرف  آب  کرفس خام حاوی بیش از ۱۱۸ میکروگرم ویتامین K است که دوبرابر مصرف مورد نیاز مردان و زنان است.

فولاد

فولات، یکی از انواع ویتامینهایB است، که به بدن شما کمک می کند تا از پروتئین ها حفاظت، آن ها را تولید و استفاده کند. فقدان فولات در بدن شما می تواند منجر به زخم معده و دهان، موهای خاکستری، اسهال و احتمالا کم خونی شود. مصرف یک ظرف آب کرفس حاوی ۱۴۵ میکروگرم فولات است. این بیشتر از ۳۶ درصد مصرف لازم برای مردان و زنان و ۲۹ درصد مصرف لازم برای زنان باردار و شیرده است.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *