چکار کنیم که شکم درد نگیریم

چکار کنیم که شکم درد نگیریم

 

رژیم غذایی

 

بعضی از غذاها و نوشیدنی ها با ایجاد گاز یا یبوست موجب درد شکم می شوند.اجتناب از چنین غذاها و نوشیدنی ها به عنوان یک اقدام پیشگیرانه است. برای اطلاع از اینکه کدام غذاها باعث درد شکمی شود، باید اطلاعات کافی بدست بیاوریدبرخی از غذاها و نوشیدنی هایی که باید اجتناب شود عبارتند از لوبیا، سبزیجات، کلم، آبجو، نوشابه های گازدار، آدامس جویدن، محصولات لبنی (اگر عدم تحمل لاکتوز داشته باشید ) ,غذاهای پر چرب، عدس و برنج.

 

مواردی که لازمست درباره سلامت سیستم گوارشی بدانید

 

اگر سیگار می کشید، وقت آن رسیده است که کنار بگذارید .چون برای سیستم گوارش  و همچنین سلامت کلی بدن مضر است
مصرف فیبر خود را با خوردن میوه ها، سبزیجات و برای جلوگیری از یبوست افزایش دهید.
وعده های غذایی کوچکتر، چند بار در روز به جای دو یا سه وعده غذایی بزرگ بخورید
خواب مناسب برای کمک به حفظ سلامت  سیستم گوارش توصیه شده است
غذاهایی را که دارای چربی زیاد نیستند بخورید. غذاهای پر چرب درد شکم را تشدید میکند
از آسپیرین یا داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی استفاده نکنید، زیرا ممکن است معده  را تحریک کرده و درد را افزایش دهد.
برای جلوگیری از درد شکمی ناشی از بلع هوا، آدامس نجوید و نوشیدنی های گازدار ننوشید

 

نعناع

 

گیاه نعناع  ضد درد طبیعی است  و به کاهش درد شکم کمک می کند، چه درد در  قسمت پایین یا بالایی باشد فرق ندارد.علاوه بر این، نعناع در کاهش  گاز و دیگر مشکلات گوارشی مؤثر است.    برای کاهش سریع درد ناشی از شکم، به راحتی چند برگ نعناع بخورید
یا  چای نعناع  را با اضافه کردن ۱ قاشق چایخوری از برگ های  نعناع به یک فنجان آب جوش  و ۱۰ دقیقه دم کنید. میتوانید مقداری هم عسل بریزید. این چای ۲ یا ۳ بار در روز بنوشید.

نکته: نعناع برای سوزش سردرد یا بیماری ریفلاکس اسید مناسب نمیباشد

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *