مزایای سلامتی مواد غذایی محبوب و گنجاندن آن در رژیم غذایی

مزایای سلامتی مواد غذایی محبوب و گنجاندن آن در رژیم غذایی

گر چه زمینه پزشکی روز به روز در حال پیشروی و پیشرفت در همه ی رشته ها می باشد، متخصصان تغذیه و کارشناسان بهداشت همچنان اطلاعاتی از مزایای برخی از غذاها برای سلامتی بدن ارائه می دهند.

در واقع، تحقیقات نشان داده است که خوردن غذای سالم خطر ابتلا به چاقی، بیماری های قلبی عروقی و حتی انواع خاصی از سرطان را کاهش می دهد.

با این حال، درک اینکه چه غذاهایی برای خوردن به منظور درمان بیماری و بهره مندی از مزایای آنها می تواند گاهی دشوار باشد، به همین دلیل است که امروز لیستی از بعضی از مواد غذایی سالم که معمولا در برنامه ی غذایی همه ی ما وجود دارد را ارائه داده ایم.

در حال حاضر، MNT مزایای بهداشتی وسیعی از غذاها را مشخص می کند. ما برای افرادی که میخواهند سلامت خود را با خوردن غذاهای سالم و داشتن برنامه غذایی لازم حفظ کنند، گزینه های خوشمزه و مغذی راارائه کرده ایم. در زیر لیستی از غذاها همراه با اطلاعات مربوط به مزایای بالقوه سلامت آنهاست.

توجه داشته باشید که این مقاله خلاصه ای از مزایای این مواد غذایی است و شما برای خواندن مقالات کامل که حاوی مزایای بهداشتی کامل آن ماده غذایی است، می توانید کلیک کنید.

بعضی از مواد غذایی محبوب

خواص هویج و مزایای آن در درمان و پیشگیری از بیماری ها

هویج

هویج منبع خوبی از ویتامین A هستند. آنها ۲۱۰ درصد از نیازهای یک فرد بزرگسال را برای انرژی مورد نیاز در روز را فراهم می کنند. مزایای بالقوه سلامت هویج عبارتند از:

  • جلوگیری از سرطان ریه
  • از بین بردن سلول های لوسمی و مهار پیشرفت آنها
  • کمک به بازگرداندن بینایی

 خواص هویج و مزایای آن در درمان و پیشگیری از بیماری ها


خواص و خطرات احتمالی مصرف بادام را بشناسید

بادام

بادام یک منبع غنی از ویتامین E، مس، منیزیم، پروتئین به میزان کافی و اسیدهای چرب غیر اشباع سالم است. مطالعات نشان داده است که بادام به طور بالقوه می تواند به جلوگیری از

  • بیماری های قلبی و عروقی
  • کاهش خطر ابتلا به سرطان
  • کمک به طولانی شدن زندگی

کمک کند.


خواص و خطرات احتمالی مصرف بادام را بشناسید


کرفس و فواید مصرف آن برای سلامتی بدن

کرفس

کرفس یک منبع غنی از آنتی اکسیدان ها، الکترولیت ها و ویتامین K است. همچنین با توجه به محتوای آب بالا، می تواند به آبرسانی کمک کند.
مزایای بالقوه سلامت کرفس عبارتند از:

  • کاهش فشار خون
  • پیشگیری از سرطان و درد مفاصل
  • آرام بخش

خواص کرفس چیست و چه کاربردی در سلامتی بدن دارد؟


مزایای سلامتی شیر سویا برای کاهش بیماری های بدن

شیر

محصولات لبنی مانند شیر، یک منبع غذایی مناسب برای کلسیم هستند. کلسیم دارای بسیاری از توابع در بدن است، اما کار اصلی آن توسعه و نگهداری از استخوان ها و دندان های سالم است. کلسیم نیز برای لخته شدن خون و بهبود زخم، حفظ فشار خون طبیعی و انقباض عضلانی، از جمله ضربان قلب، اهمیت دارد. شیر همچنین منیزیم، فسفر، ویتامین A، ریبوفلاوین، ویتامین B-6 و B-12 را فراهم می کند. مزایای بالقوه سلامت شیر ​​عبارتند از:

  • حفظ استخوان
  • فشار خون و سلامت قلب
  • افزایش ویتامین D

می دانید کمبود ویتامین D با افسردگی، خستگی مزمن و PMS همراه است.

جایگزین شیر: شیر سویا

دلایل متعددی وجود دارد که شما ممکن است برای یک جایگزین برای لبنیات جستجو کنید، که شایعترین آنها آلرژی و عدم تحمل لاکتوز است.

برخی از مردم تصمیم به مصرف لبنیات ندارند تا رژیم وگان را دنبال کنند که از خوردن غذاهای حیوانی از جمله شیر، پنیر، تخم مرغ و عسل اجتناب می کند.

دیگران ممکن است لبنیات خود را از رژیم غذایی خود حذف کنند، برای جلوگیری از هورمون ها و آنتی بیوتیک ها در شیر معمولی، به عنوان درمان آکنه، و یا در رژیم غذایی محبوب “پالو”.

ایزوفلاونهای سویا در پیشگیری از بیماری قلبی مفید بوده و حداقل ۱۰ میلیگرم در روز میتوانند ۲۵ درصد موارد سرطان سینه را کاهش دهند. افزایش مصرف سویا ممکن است برای زنان یائسه مفید باشد


مزایای سلامتی شیر سویا برای کاهش بیماری های بدن


با خواص انگور آشنا هستید؟ انگور اغلب وقتی به صحبت های سالم غذا می رسد ، به رسمیت شناخته نمی شود. اما این میوه بسیاری مزایا از محتوای آنتی اکسیدان دارد که در سلامت  قلب و مغ

انگور

حمل و نقل، بافت، عطر و طعم و انواع انگور، آنها را میوه ای محبوب در کشورهای سراسر جهان ساخته است. مطالعات انگور را با پیشگیری از سرطان، بیماری قلبی، فشار خون بالا و یبوست همراه با کاهش خطر ابتلا به چاقی و مرگ و میر کلی معرفی می کنند.


خواص انگور و فواید آن برای سلامتی بدن را بشناسید


خواص سوپ اسفناج برای سلامتی و تندرستی بیشتر بدن

اسفناج

اسفناج یکی از بهترین منابع غذایی منیزیم و کلسیم است. مزایای بالقوه سلامت اسفناج عبارتند از:

  • کمک به مدیریت دیابت
  • کمک به جلوگیری از سرطان
  • کاهش خطر ابتلا به آسم
  • کاهش خطر ابتلا به فشار خون
  • بهبود سلامت استخوان

خواص اسفناج و اثرات درمانی آن بر روی سلامتی بدن


فواید و مضرات طالبی برای سگ ها

طالبی

طالبی نیز به طور معمول به عنوان خربزه سنگی، و خربزه فارسی شناخته شده است. آنها عضو خانواده گیاه شناسی Cucurbitaceae، از گونه ی خربزه و هندوانه هستند.

طالبی حاوی فراوانی آنتی اکسیدان ها، از جمله کولین، زاکسنتین و بتا کاروتن است که همه آنها در برابر انواع بیماری ها از سرماخوردگی تا سرطان محافظت می کنند.

مزایای سلامتی بالقوه آن شامل:

  • کاهش خطر ابتلا به آسم
  • کنترل فشار خون
  • کمک به هضم
  • حفظ هیدراته
  • کاهش التهاب

می باشد.

 

مزایای خوردن موم زنبور عسل برای سلامتی بدن چیست؟

عسل

عسل دارای خواص ضد عفونی کننده و ضد باکتری است. مطالعات نشان داده اند که عسل به طور بالقوه می تواند در پیشگیری از ریفلاکس معده کمک کننده باشد، مدت زمان اسهال باکتریایی را کاهش می دهد، سوختگی ها را بهبود می بخشد، آلرژی فصلی به حداقل می رساند، و با عفونت مبارزه می کند.


مزایای خوردن موم زنبور عسل برای سلامتی بدن چیست؟


کلم بروکلی و خواص مصرف آن برای سلامتی

کلم بروکلی

کلم بروکلی حاوی مقادیر بالای فیبر (هر دو محلول و غیرحلال) و منبع غنی از ویتامین C است. علاوه بر این، بروکلی غنی از ویتامین A، آهن، ویتامین K، ویتامین B، ویتامین، روی، فسفر و مواد غذایی است.

مطالعات نشان داده اند که بروکلی می تواند به طور بالقوه برای جلوگیری از استئوآرتریت کمک کند، پوست را در مقابل اثرات نور UV محافظت کند و عوارض جانبی قلبی دیابتی و کاهش خطر سرطان مثانه را کاهش دهد.


 کلم بروکلی و خواص مصرف آن برای سلامتی


خواص کدو تنبل و مزایای آن برای سلامتی و درمان بیماری ها

كدو

کدو تنبل بسیار مغذی است، به این معنی است که سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی می باشد اما کم کالری. بسیاری از روش های خلاقانه وجود دارد که کدو تنبل را می توان در رژیم غذایی خود مثل دسرها، سوپ ها، سالاد ها، نوشیدنی ها استفاده کرد. مزایای بالقوه سلامت کدو تنبل از جمله حمایت از سلامت قلب، سلامت چشم، افزایش باروری و تقویت ایمنی است.


خواص کدو تنبل و مزایای آن برای سلامتی و درمان بیماری ها


خواص هندوانه و خاصیت آنتی اکسیدانی آن

هندوانه

هندوانه حاوی تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، ویتامین B6، فولات، اسید پانتوتنیک، منیزیم، فسفر، پتاسیم، روی، مس، منگنز، سلنیوم، کولین، لیکوپن و بتایین است. هندوانه منبع خوبی از لیکوپن است.

مزایای سلامتی احتمالی هندوانه شامل پیشگیری از آسم، کاهش فشار خون، تنظیم هضم، کاهش التهاب و بهبود سلامتی مو و پوست است. هندوانه همچنین یکی از بهترین منابع لیکوپن است.


 نکات مهم برای استفاده از هندوانه در رژیم غذایی

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *