خواص زرد آلو و فواید آن برای سلامتی بدن

زردآلو و خواص درمانی شگفت انگیز آن

میوه ها از ویتامین ها و مواد مغذی تشکیل می شوند و مزایای سلامتی فراوانی را به همراه دارند. با توجه به Ann Henderson و Charlotte Brennand از دانشگاه Extension دانشگاه ایالت یوتا، زردآلوها میوه بومی کشور چین هستند، اما ایالات متحده ۹۰ درصد زردآلو در دنیا را تولید می کند. این میوه ها طیف گسترده ای از نیازهای تغذیه ای را تامین می کنند و به راحتی چه تازه یا خشک به عنوان میان وعده، استفاده می شوند.

ویتامین A (رتینول)

زردآلو منبع خوبی از ویتامین A است، همچنین به عنوان رتینول شناخته می شود. این یک ویتامین محلول در چربی است که به تکثیر سلولی، بهبود بینایی و رشد جنین سالم کمک می کند. این همچنین برای بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن، حفظ پوست و غشاهای مخاطی سالم موثر است. ویتامین  A نیز ممکن است به درمان آکنه و پوست کمک کند، شرایط بینایی را بهتر کند، خطر دژنراسیون ماکولا مرتبط با سن را کاهش دهد و قدرت استخوانی را حفظ کند. همچنین ممکن است در عملکرد بهتر سیستم عصبی مهم باشد.

فیبر

زردآلو منبع خوبی از فیبر رژیم غذایی است، چیزی که بدن شما برای عملکرد روحی خوب به آن نیاز دارد و ممکن است به کاهش فشار خون کمک کند، دانشگاه کلرادو فرمت می گوید: یک فنجان زردآلو حاوی حدود ۳ گرم فیبر است.

ویتامین C

ویتامینC، که همچنین به عنوان اسید اسکوربیک شناخته می شود، یکی از ویتامین های موجود در زردآلو است. این ویتامین یک نوع آنتی اکسیدان است که می تواند به محافظت از سلول ها در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد کمک کند و احتمالا خطر ابتلا به سرطان و سایر بیماری ها را کاهش می دهد. این ویتامین همچنین می تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی، فشار خون بالا، استئوآرتریت، دژنراسیون ماکولا در سنین بالا و سرماخوردگی کمک کند. از آنجا که ویتامین C حساس به نور، هوا و گرما است، خوردن زردآلوی خشک، همچنان نیاز شما را به ویتامین C فراهم می کند، اما خوردن زردآلو های تازه دارای ویتامین C بیشتری است.

پتاسیم

پتاسیم ماده معدنی است که هر سلول، بافت و ارگان بدن برای درست عمل کردن به آن نیاز دارد. این ماده معدنی که در زردآلو وجود دارد، یک الکترولیت است، بدین معنی که به کنترل الکتریسیته در بدن کمک می کند. همچنین برای عملکرد قلب و انقباض عضلات ضروری است. به نظر می رسد پتاسیم نقش مهمی در تشکیل استخوان، کاهش فشار خون و کاهش خطر سکته مغزی دارد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *