ایروبیک و فواید ورزش های هوازی را بهتر بشناسید

ایروبیک و فواید ورزش های هوازی را بهتر بشناسید

جدیدترین دستورالعمل های انجمن قلب آمریکا و کالج آمریکایی ورزشی توصیه می کنند که ۳۰ دقیقه ورزش هوازی متوسط ​​شدید به مدت ۵ روز در هفته یا ۲۰ دقیقه ورزش هوازی با شدت بالا به مدت ۳ روز در هفته برای حفظ سلامت خوب و کاهش خطر ابتلا به مریضی مزمن مفید است. انجام تمرینات هوازی، باعث رسیدن به ۶۰ تا ۸۰ درصدی حداکثر ضربان قلب شما می شود و به طور کلی بیشترین مزایا را برای آن منطقه خواهد داشت.

به گفته مرکز خدمات پزشکی قلب و عروق سوئد و مرکز تحقیقات ورزشی و ورزش دانشگاه سیاتل، بیماری قلبی عروقی یکی از علل مرگ در آمریکا محسوب می شود. به دلیل عدم فعالیت فیزیکی، کلسترول بالا، فشار خون بالا و سیگار کشیدن بیماری قلبی عروقی حدود ۳۶ درصد از کل مرگ و میر ایالات متحده را شامل می شود.

فعالیت های جسمی همچنان به عنوان موثرترین راه برای مبارزه با بیماری های قلبی عروقی شناخته می شوند. ورزش های هوازی باعث تقویت آمادگی قلب و ریه ها می شوند، اما با وجود تمام این مزایا نظرسنجی ها نشان می دهند که نزدیک به یک سوم آمریکایی ها فعال نیستند. “

مزایای ورزش ایروبیک

اگر هنوز به یک سبک زندگی فعال نیاز دارید، به این مزایای ورزش های هوازی توجه کنید:

مزایای روحی

تحقیقات نشان می دهند که “تمرینات هوازی باعث افزایش اعتماد به نفس، ثبات احساسی، حافظه و عملکرد بهتر مغز می شوند.”  مطالعات نشان می دهد که حدود ۱۹ میلیون آمریکایی هر سال افسردگی را تجربه می کنند. به طور کلی پذیرفته شده است که ورزش های هوازی علائم افسردگی را بهبود می بخشد.

فواید سلامتی

علاوه بر تقویت قلب و ریه ها، ورزش هوازی می توانند به کاهش کلسترول، کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲، بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن و کاهش فشار خون کمک کنند.

مزایای فیزیکی

ورزش ایروبیک کالری را می سوزاند، که به نوبه خود به شما کمک می کند تا وزن اضافی را کاهش دهید. ورزش ایروبیک همچنین ماهیچه های شما را تمرین می دهد و وضعیت آن ها را بهبود می بخشد.

مزایای تناسب اندام

علاوه بر بهتر شدن ظاهر و سالم تر شدن، تمرین هوازی، استقامت شما را افزایش و به شما انرژی بیشتری می دهد. شما بهتر می خوابید و بهتر استرس را کنترل می کنید و در مورد خودتان احساس خوبی خواهید داشت.

ورزش ایروبیک و آشنایی با این ورزش هوازی

شروع با ورزش ایروبیک

اکنون که شما از تمام مزایای ورزش های هوازی آگاه هستید، پس باید بخشی از شیوه زندگی سالم شما باشد. قبل از شروع هر برنامه ورزشی، به ویژه اگر دچار مسائل سلامتی هستید، با پزشک خود صحبت کنید. فعالیت هایی را که از آن ها لذت می برید مانند پیاده روی، دوچرخه سواری، پیاده روی و رقص انتخاب کنید، زیرا می توانند مزایای ورزش های هوازی را ارائه دهند. در اینجا چند نکته برای یادآوری وجود دارد:

همانطور که ۳۰ دقیقه تمرین هوازی متوسط ​​و شدید به مدت پنج روز در هفته توصیه می شود، با این حال شما باید در سطحی ورزش کنید که اجازه دهد تا در طی فعالیت حضور داشته باشید.

اگر برای ورزش با شدت بالا به اندازه کافی سالم نیستید، مطمئن شوید که میزان ضربان قلب تان را بالاتر نبرده اید.

قبل از تمرین، در طول و بعد از تمرین، مایعات زیادی بخورید.

دوره های گرم شدن و خنک شدن را در تمرینات ورزشی ایروبیک خود انجام دهید.

از انجام فعالیت های هوازی با شدت بالا برای یک تا دو ساعت پس از خوردن اجتناب کنید.

تمرینات خود را هنگامی که بیمار هستید و یا دوره بهبودی را می گذرانید متوقف کنید.

تحقیقات نشان می دهد که انجام ورزش های هوازی مفید است، حتی اگر در بخش های کوتاهتر در طول روز انجام شود. حتی اگر شما یک برنامه کاری شلوغ دارید، می توانید زمان زیادی را برای چندین دوره ۱۰ دقیقه ای فعالیت هوازی متوسط ​​بدست آورید.

توصیه می شود: “با یک حجم سبک تر ورزش هوازی شروع کنید و به تدریج تمرینات خود را به سوی اهداف خاصی افزایش دهید. برنامه تغذیه ای معقول را حفظ کنید. “یک سطح تمرین هوازی را که برای شما امن و موثر است پیدا کنید و از چیزی که دوست دارید لذت ببرید. شما می توانید با یک دوست، همسر یا فرزندان خود ورزش کنید. ورزش ایروبیک بخشی منظم از یک سبک زندگی سالم برای شما و عزیزانتان است.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *